Spijkerhard aan de A2
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 22:59
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Beste allemaal,
Gisteren de A2 van een forumlid overgenomen. Nu dus een trotse eigenaar van een wat mij betreft mooie youngtimer (erbij).
Ben al lang een auto liefhebber, met oog voor bijzondere autos. Heb in het verleden al een S4 cabrio gehad, 10 jaar in een 325 cabrio (E36) gereden, 12 jaar in een V70 D5 rond gereden (na een 440 en een V40), Nissan Primera station, Camry Station, ook een poosje een M3 gehad (in het water laten rollen :-/ ) en een E39 528i gereden. Eerste derde autootje was een MX-5. Als 'investerings object' staat er nog ergens een 850 TR5 in een schuur. Voor de kenners: DOP, niet CY helaas.
We hebben nu een Alpina B10 V8 en een (F)Outlander PHEV naast de A2 staan, een 328i coupe E46 heeft net het veld geruimd om omgebouwd te worden naar een tracktool.
Zelf ben ik actief in het circuit gebeuren bij Driving-fun, naast mijn werk als Supply Chain interim manager.
Orgineel staat er een derde auto voor de deur, omdat de Alpina in een aantal stappen bij specialisten is opgeknapt (motor, onderstel, interieur etc), dus om mobiel te blijven, maar ook om op het circuit rondjes te maken. Daar hebben we nu echter betere tracktools voor, onze verhuur autos.
De A2 is nu uitgezocht om een hoogwaardige, veilige en bijzondere auto erbij te hebben, waarin mijn dochter voorlopig op en neer rijdt naar Nijmegen, tot ze daar een geschikte woonruimte heeft gevonden. Daarna is de auto er ook om de Alpina in de winter zoveel mogelijk stil te laten staan. zowel de Alpina als de A2 lijken me niet meer af te schrijven. Zuinig was niet het belangrijkste argument, maar mooi meegenomen.
De filosofie van de A2 heeft altijd mijn aandacht gehad. Eigenlijk ben ik pas net in de eigenlijke doelgroep terecht gekomen. Oudere automobilisten, die uit de grotere, onzuinige sedans getrokken moeten worden, met een luxere, kleinere, maar milieu vriendelijke/zuinirige auto = Audi A2.
De eerste ervaringen met de A2 zijn goed. De cruise control werkt goed, relaxed te rijden, de auto is een goed gewassen, de bekleding en interieur is flink op geboend (was nodig), motorkapje er eens afgehaald, blad uit rooster en onder de kap verwijderd, stoelen maar eens gedemonteerd etc.
Wat me wel opvalt is dat de auto niet van drempels houdt. Vooral drempel af stuitert de voortrein flink naar beneden. Andere puntjes zijn de 'afzakkende' zonnekleppen en de volumeknop van de radio. Verder mis ik wel al de boordcomputer. Ik wil natuurlijk weten hoeveel ik verbruik, maar dat zal even met een schriftje moeten, of sprit monitor.
Ik hoop dat dit voldoende is om me voor te stellen, anders roep maar. Ik zal denk ik vanwege gebrek aan tijd niet heel erg actief zijn op dit forum.
Tips en trick, must do's : altijd welkom!
Groet, Han.
Gisteren de A2 van een forumlid overgenomen. Nu dus een trotse eigenaar van een wat mij betreft mooie youngtimer (erbij).
Ben al lang een auto liefhebber, met oog voor bijzondere autos. Heb in het verleden al een S4 cabrio gehad, 10 jaar in een 325 cabrio (E36) gereden, 12 jaar in een V70 D5 rond gereden (na een 440 en een V40), Nissan Primera station, Camry Station, ook een poosje een M3 gehad (in het water laten rollen :-/ ) en een E39 528i gereden. Eerste derde autootje was een MX-5. Als 'investerings object' staat er nog ergens een 850 TR5 in een schuur. Voor de kenners: DOP, niet CY helaas.
We hebben nu een Alpina B10 V8 en een (F)Outlander PHEV naast de A2 staan, een 328i coupe E46 heeft net het veld geruimd om omgebouwd te worden naar een tracktool.
Zelf ben ik actief in het circuit gebeuren bij Driving-fun, naast mijn werk als Supply Chain interim manager.
Orgineel staat er een derde auto voor de deur, omdat de Alpina in een aantal stappen bij specialisten is opgeknapt (motor, onderstel, interieur etc), dus om mobiel te blijven, maar ook om op het circuit rondjes te maken. Daar hebben we nu echter betere tracktools voor, onze verhuur autos.
De A2 is nu uitgezocht om een hoogwaardige, veilige en bijzondere auto erbij te hebben, waarin mijn dochter voorlopig op en neer rijdt naar Nijmegen, tot ze daar een geschikte woonruimte heeft gevonden. Daarna is de auto er ook om de Alpina in de winter zoveel mogelijk stil te laten staan. zowel de Alpina als de A2 lijken me niet meer af te schrijven. Zuinig was niet het belangrijkste argument, maar mooi meegenomen.
De filosofie van de A2 heeft altijd mijn aandacht gehad. Eigenlijk ben ik pas net in de eigenlijke doelgroep terecht gekomen. Oudere automobilisten, die uit de grotere, onzuinige sedans getrokken moeten worden, met een luxere, kleinere, maar milieu vriendelijke/zuinirige auto = Audi A2.
De eerste ervaringen met de A2 zijn goed. De cruise control werkt goed, relaxed te rijden, de auto is een goed gewassen, de bekleding en interieur is flink op geboend (was nodig), motorkapje er eens afgehaald, blad uit rooster en onder de kap verwijderd, stoelen maar eens gedemonteerd etc.
Wat me wel opvalt is dat de auto niet van drempels houdt. Vooral drempel af stuitert de voortrein flink naar beneden. Andere puntjes zijn de 'afzakkende' zonnekleppen en de volumeknop van de radio. Verder mis ik wel al de boordcomputer. Ik wil natuurlijk weten hoeveel ik verbruik, maar dat zal even met een schriftje moeten, of sprit monitor.
Ik hoop dat dit voldoende is om me voor te stellen, anders roep maar. Ik zal denk ik vanwege gebrek aan tijd niet heel erg actief zijn op dit forum.
Tips en trick, must do's : altijd welkom!
Groet, Han.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2705
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom bij de club van "oudere automobilsten die uit een grote auto in de A2 belanden" - leuke intro!
Ik ben 65 en heb een vergelijkbaar verleden met o.a. Volvo 850, BMW X5, Audi S8 B)
Ik miste ook de boordcomputer, maar dat is eenvoudig op te lossen met een bluetooth OBD-dongle (ELM327 via eBay ca €5) en de app Torque (lite) op je telefoon of tablet. Ik zet op mijn Nexus 7 de snelheidsmeter en toerenteller en verbruiksmeter actueel en gemiddeld en zet hem voor de originele meters.
Kun je behalve je verbruik ook de in de ECU opgeslagen foutcodes uitlezen (en evt. resetten).
Ik ben 65 en heb een vergelijkbaar verleden met o.a. Volvo 850, BMW X5, Audi S8 B)
Ik miste ook de boordcomputer, maar dat is eenvoudig op te lossen met een bluetooth OBD-dongle (ELM327 via eBay ca €5) en de app Torque (lite) op je telefoon of tablet. Ik zet op mijn Nexus 7 de snelheidsmeter en toerenteller en verbruiksmeter actueel en gemiddeld en zet hem voor de originele meters.
Kun je behalve je verbruik ook de in de ECU opgeslagen foutcodes uitlezen (en evt. resetten).
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 22:59
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dank Peter,
ODB dongle besteld, Torque even gedownload op een oud Note toestel. Heb je een foto hoe jij eea in je A2 gemonteerd hebt?
Verder maar even wat nettere velgen aangeschaft. Kunnen we ook op winterbanden gaan rijden als het nodig is.
Groet, Han
ODB dongle besteld, Torque even gedownload op een oud Note toestel. Heb je een foto hoe jij eea in je A2 gemonteerd hebt?
Verder maar even wat nettere velgen aangeschaft. Kunnen we ook op winterbanden gaan rijden als het nodig is.
Groet, Han
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Welkom Han, erg leuke intro.
Is jou A2 verlaagd in verband met de problemen met de drempels.
Je kunt bijvoorbeeld overwegen om een maximaal 3cm grotere diameter band te monteren ten opzichte van de originele maat. Dit scheelt erg veel.
Ik heb er 195/55/16 onder in plaats van 185/50/16.
Is jou A2 verlaagd in verband met de problemen met de drempels.
Je kunt bijvoorbeeld overwegen om een maximaal 3cm grotere diameter band te monteren ten opzichte van de originele maat. Dit scheelt erg veel.
Ik heb er 195/55/16 onder in plaats van 185/50/16.
Denk eerder dat de dempers zijn versleten omdat hij aangeeft dat hij flink in veert. <br id="null">Je mag wel bij je advies erbij zeggen dat de kans groot is dat de banden kunnen aanlopen met deze maat.Audi_gekkie schreef:
Welkom Han, erg leuke intro.
Is jou A2 verlaagd in verband met de problemen met de drempels.
Je kunt bijvoorbeeld overwegen om een maximaal 3cm grotere diameter band te monteren ten opzichte van de originele maat. Dit scheelt erg veel.
Ik heb er 195/55/16 onder in plaats van 185/50/16.

- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@pocoloco Aanlopen 's een groot woord.
Achterband kan de eerste 1000km iets schaven op uitstekend bobbeltje aan bumperzijde.
Voorwielen bij volledig in- uitsturen kan de carrosserie licht raken.
Ik ben inmiddels niet meer de enige die hiermee rijdt. Er zijn meerdere A2-rijders die deze combinatie goed bevalt.
Achterband kan de eerste 1000km iets schaven op uitstekend bobbeltje aan bumperzijde.
Voorwielen bij volledig in- uitsturen kan de carrosserie licht raken.
Ik ben inmiddels niet meer de enige die hiermee rijdt. Er zijn meerdere A2-rijders die deze combinatie goed bevalt.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 22:59
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dank voor jullie reacties en tip. Ik denk dat ik echter inmiddels nog voor >80dkm banden op voorraad heb. Voor december een APK, dus dan laat ik de dempers ook testen.
Ik heb een hekel aan glimmend alu te zien waar verf hoort te zitten en misschien andere ook ,daarom is het goed om dit aan te geven . komen ze niet voor verassingen te staan, dat het prima zal rijden geloof ik wel.Audi_gekkie schreef:
<a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/profile/pocoloco" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... ocoloco</a> Aanlopen 's een groot woord.
Achterband kan de eerste 1000km iets schaven op uitstekend bobbeltje aan bumperzijde.
Voorwielen bij volledig in- uitsturen kan de carrosserie licht raken.
Ik ben inmiddels niet meer de enige die hiermee rijdt. Er zijn meerdere A2-rijders die deze combinatie goed bevalt.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2705
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik zet m'n tablet (7" scherm) gewoon op z'n lange kant voor de bestaande klokken, los dus. Het is geen permanente opstelling, want dan moet je ook een USB-kabeltje trekken voor de voeding.Spijkerhard schreef:
Dank Peter,
ODB dongle besteld, Torque even gedownload op een oud Note toestel. Heb je een foto hoe jij eea in je A2 gemonteerd hebt?
Verder maar even wat nettere velgen aangeschaft. Kunnen we ook op winterbanden gaan rijden als het nodig is.
Groet, Han
Na een tijdje weet je aardig wat de A2 verbruikt onder verschillende omstandigheden en dan rijd ik weer zonder tablet (totdat er lampjes gaan branden en ik de ECU-fouten wil checken).
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="pocoloco;57543"]
Audi_gekkie schreef:
@pocoloco Aanlopen 's een groot woord.
Achterband kan de eerste 1000km iets schaven op uitstekend bobbeltje aan bumperzijde.
Voorwielen bij volledig in- uitsturen kan de carrosserie licht raken.
Ik ben inmiddels niet meer de enige die hiermee rijdt. Er zijn meerdere A2-rijders die deze combinatie goed bevalt.
Ik heb een hekel aan glimmend alu te zien waar verf hoort te zitten en misschien andere ook ,daarom is het goed om dit aan te geven . komen ze niet voor verassingen te staan, dat het prima zal rijden geloof ik wel. [/quote]
Ik heb ook hekel aan glimmend aluminium. Dit is ook niet het geval. Daarom is aanlopen een groot woord.
Andere gebruikers kunnen dit beamen.
Audi_gekkie schreef:
@pocoloco Aanlopen 's een groot woord.
Achterband kan de eerste 1000km iets schaven op uitstekend bobbeltje aan bumperzijde.
Voorwielen bij volledig in- uitsturen kan de carrosserie licht raken.
Ik ben inmiddels niet meer de enige die hiermee rijdt. Er zijn meerdere A2-rijders die deze combinatie goed bevalt.
Ik heb een hekel aan glimmend alu te zien waar verf hoort te zitten en misschien andere ook ,daarom is het goed om dit aan te geven . komen ze niet voor verassingen te staan, dat het prima zal rijden geloof ik wel. [/quote]
Ik heb ook hekel aan glimmend aluminium. Dit is ook niet het geval. Daarom is aanlopen een groot woord.

Andere gebruikers kunnen dit beamen.