Hallo mede forumleden.
Ik heb tot nu toe gebruik gemaakt van een laptop met daarop de VAGcom software met OBDII kabel.
Nu wil ik een OBDII handheldscanner voor VAG voertuigen aanschaffen en ben eigenlijk benieuwd of er leden zijn die hier al ervaring mee hebben opgedaan.
Ik heb de Handscanner type VAG 5053 op de site van Smeets Solutions heet deze VAG V03
(http://www.diagnoseapparatuur.nl/scanto ... seat-skoda)
en op de site van obdtools (http://www.obdtools.nl/) heet deze VAG005 reeds uitgeprobeerd.
Ik ben hier niet echt enthousiast over geraakt. Hij zou 78 opties kunnen uitlezen maar in mijn testen (met de A2 2001, A4 2005 en Polo 2003) kon ik buiten de motorelectronica maar een paar zaken uitlezen. De meest simpele zaken als Aircco, verlichting en park distence control konden al niet worden uitgelezen. Hij heeft wel Canbus ondersteuning.
De software was geschikt tot en met bwj. 2008.
Hij presteert dus zeker niet hetgeen er op de sites beloofd wordt.
Ik zou graag horen of er leden zijn die een VAG OBDII handheldscanner hebben die wel veel modules uitleest en Canbus ondersteunt.
Graag reacties met verwijzing naar eventuele sites waar informatie over die handheld staat en indien mogelijk prijzen erbij.
Theo
OBD II VAG handheld diagnose scanner
- VerA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Theo,
ik vraag me af waarom je wilt overstappen. Zo'n handheld heeft toch altijd minder functionaliteit als het VagCom programma?
Of heb jij misschien een oude versie met aftermarker VagCom interface?
Ikzelf heb mijn interface gekocht bij Uwe Ross (HEX-COM+CAN) en die heeft een dongle zodat ik steeds de nieuwste versies kan gebruiken. Momenteel is dat 10.6.3
ik vraag me af waarom je wilt overstappen. Zo'n handheld heeft toch altijd minder functionaliteit als het VagCom programma?
Of heb jij misschien een oude versie met aftermarker VagCom interface?
Ikzelf heb mijn interface gekocht bij Uwe Ross (HEX-COM+CAN) en die heeft een dongle zodat ik steeds de nieuwste versies kan gebruiken. Momenteel is dat 10.6.3
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De reden dat ik wil overstappen is dat ik dat gezeul met de laptop niet meer wil, je moet deze steeds weer laden en je zult zien dat wanneer je hem nodig hebt de batterij net weer leeg is.
De handheld worden gevoed via de OBDII kable en zijn natuurlijk heel makkelijk even mee te nemen.
De VAG 5053 had ik van Smeets Solutions in Steijn, kon deze zonder meer retour doen en ontvang de betaling terug, uitstekende service van dit bedrijf ondervonden!
Zij hebben ook een andere (V04/€ 169) die tot en met 2011 kan uitlezen en volgens hen veel krachtigere software heeft en waarschijnlijk wel alles uitleest. Ook deze mag ik na uitproberen eventueel retour doen en krijg mijn geld terug. Maar ik was benieuwd naar eventuele andere ervaring van gebruikers.
Theo
De handheld worden gevoed via de OBDII kable en zijn natuurlijk heel makkelijk even mee te nemen.
De VAG 5053 had ik van Smeets Solutions in Steijn, kon deze zonder meer retour doen en ontvang de betaling terug, uitstekende service van dit bedrijf ondervonden!
Zij hebben ook een andere (V04/€ 169) die tot en met 2011 kan uitlezen en volgens hen veel krachtigere software heeft en waarschijnlijk wel alles uitleest. Ook deze mag ik na uitproberen eventueel retour doen en krijg mijn geld terug. Maar ik was benieuwd naar eventuele andere ervaring van gebruikers.
Theo
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Bij mijn kleine Acer notebook met 10 inch scherm heb ik een zware 7200 mAh accu gekocht. Die werkt ca. 8 uur lang onafgebroken met Vagcom (als 't moet). Voordeel van een pc is dat je d'r ook informatie (Vagcom naslagwerk bijv.) op kwijt kunt en met wifi even het internet op kan.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)