Nieuwe remmerij
<table><tbody><tr><td>
</td></tr><tr><td>Zowel schijven als blokken op de vooras zijn binnenkort aan vervanging toe, wil ze er zelf onder schroeven. Trommels+schoenen achter kunnen nog wel even.
Ben n vlotte rijder maar zoek zelden de grenzen op. Rij wel regelmatig grotere afstanden met flinke bepakking en dan duwt er zo'n 250-300kg mee op de remmerij.
Ben over de huidige standaardset niet echt tevreden, het remt maar ik moet soms flink doortrappen om de gewenste vertraging te krijgen. Ook zou ik de remmen graag wat bijteriger hebben en kijk met n schuin oog naar de rembekrachtiger...
Kan de werking daarvan minder worden met de leeftijd?
Orientatie (ook op a2freun.de) levert geen eenduidig beeld op van een goede combinatie schijven-blokken.
ATE Powerdisc komt wel naar voren als n kanshebber maar over de remblokken lopen de meningen nogal uiteen. Upgrade naar 288mm schijven is voor mij geen optie.
Wie heeft ervaring met/n goed advies?</td></tr></tbody></table>
</td></tr><tr><td>Zowel schijven als blokken op de vooras zijn binnenkort aan vervanging toe, wil ze er zelf onder schroeven. Trommels+schoenen achter kunnen nog wel even.
Ben n vlotte rijder maar zoek zelden de grenzen op. Rij wel regelmatig grotere afstanden met flinke bepakking en dan duwt er zo'n 250-300kg mee op de remmerij.
Ben over de huidige standaardset niet echt tevreden, het remt maar ik moet soms flink doortrappen om de gewenste vertraging te krijgen. Ook zou ik de remmen graag wat bijteriger hebben en kijk met n schuin oog naar de rembekrachtiger...
Kan de werking daarvan minder worden met de leeftijd?
Orientatie (ook op a2freun.de) levert geen eenduidig beeld op van een goede combinatie schijven-blokken.
ATE Powerdisc komt wel naar voren als n kanshebber maar over de remblokken lopen de meningen nogal uiteen. Upgrade naar 288mm schijven is voor mij geen optie.
Wie heeft ervaring met/n goed advies?</td></tr></tbody></table>
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ja hier ook Zimmermann remschijven met blokken. Ik heb de "normale" (niet geperforeerde versie) en die bevallen prima.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Nee joh geen 300 euro. Ik was in totaal iets van 100-110 euro kwijt incl. blokken.
Ik ververs iedere 2 jaar de remvloeistof. Heb dan ca. 50k gereden.
Ik ververs iedere 2 jaar de remvloeistof. Heb dan ca. 50k gereden.
https://www.rexbo.nl/audi/a2-8z0-00/1-6 ... ijf-100032
39 euro zonder blokken die hebben ze niet ,beetje raar<br id="null"><br id="null"><br id="null">sorry dit is voor achter :#
39 euro zonder blokken die hebben ze niet ,beetje raar<br id="null"><br id="null"><br id="null">sorry dit is voor achter :#
Ja, dat zijn de niet geperforeerde. Goed spul mag best wat kosten. De voordelen van perforatie (betere koeling schijf en blokken, reiniging blokken) spreken me ook aan maar 3x zo veel als n gewone kwaliteitsset vind ik erg veel geld.Audi_gekkie schreef:
Nee joh geen 300 euro. Ik was in totaal iets van 100-110 euro kwijt incl. blokken.
Ik ververs iedere 2 jaar de remvloeistof. Heb dan ca. 50k gereden.
Hey!Dat ziet er ineens n heeeel stuk betaalbaarder uit!