afstandsbediening werkt niet
Ik heb pas geleden een comfortmodule met de daarbij behorede klapsleutels ingebouwd.
Dit setje was afkomstig uit een andere audi a2 1.2 tdi dus gewoon orgineel.
De sleutels heb ik voorzien van nieuwe transponder en een nieuwe sleutelbaard gegrafeerd en ik heb ze vervolgens met vcds ingeleerd.
Dit alles is gelukt alleen lukt het niet om ze in te leren op mijn comfort module.
De batterijen heb ik al vervangen maar dit mocht niet helpen.
Ik heb ook de handleiding voor het inleren gebruikt.
Dit setje was afkomstig uit een andere audi a2 1.2 tdi dus gewoon orgineel.
De sleutels heb ik voorzien van nieuwe transponder en een nieuwe sleutelbaard gegrafeerd en ik heb ze vervolgens met vcds ingeleerd.
Dit alles is gelukt alleen lukt het niet om ze in te leren op mijn comfort module.
De batterijen heb ik al vervangen maar dit mocht niet helpen.
Ik heb ook de handleiding voor het inleren gebruikt.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De sleutels (feitelijk de transponders) moeten worden gekoppeld met je instrumentenpaneel - anders grijpt de startonderbreker in. Daarvoor is andere software nodig dan VCDS.
De afstandsbedieningen worden wel door de comfortmodule herkend (of niet). Het kan zijn dat de sleutel nog met de auto moet worden gesynchroniseerd: sleutel in contactslot, op contact, contact uitschakelen en klaar.
Als je bijv. de open-knop van de afstandsbediening een paar keer indrukt zonder dat de auto het in de gaten heeft, begrijpen afstandsbediening en auto elkaar niet meer. Synchroniseren is de oplossing voor dat probleem.
Inleren van sleutels is vrij kostbaar bij de dealer, maar er zijn verschillende "handige Harries" die de juiste software hebben. Morris in Wijk bij Duurstede is een bekend adres voor een aantal A2-rijders.
De afstandsbedieningen worden wel door de comfortmodule herkend (of niet). Het kan zijn dat de sleutel nog met de auto moet worden gesynchroniseerd: sleutel in contactslot, op contact, contact uitschakelen en klaar.
Als je bijv. de open-knop van de afstandsbediening een paar keer indrukt zonder dat de auto het in de gaten heeft, begrijpen afstandsbediening en auto elkaar niet meer. Synchroniseren is de oplossing voor dat probleem.
Inleren van sleutels is vrij kostbaar bij de dealer, maar er zijn verschillende "handige Harries" die de juiste software hebben. Morris in Wijk bij Duurstede is een bekend adres voor een aantal A2-rijders.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ik begrijp je probleem niet goed: een "klapsleutel" bestaat uit 3 onderdelen met verschillende functie:
- sleutelbaard (metaal) mechanisch passend in portierslot en contactslot
- transponder (chip) communiceert via spoeltje in contactslot met instrumentenpaneel en dat stuurt de startonderbreking door de ECU indien de transponder onbekend is
- afstandsbediening (3 knoppen) communiceert met comfortmodule, opent/sluit deuren (en ramen en schuifdak) en achterklep
Wat werkt nu naar behoren en wat niet?
Kun je de portieren en achterklep centraal ver- en ontgrendelen met de sleutel in het linker portierslot?
Kun je de portieren en achterklep centraal ver- en ontgrendelen met de knop in het linker portier?
Kun je de portieren of achterklep openen en sluiten met de afstandsbediening?
Kun de motor starten en wegrijden of slaat de motor meteen weer af?
Werkt de instelling om de portieren automatisch te vergrendelen bij 15 km/u? (Codering in de comfortmodule, in te stellen met VCDS)
- sleutelbaard (metaal) mechanisch passend in portierslot en contactslot
- transponder (chip) communiceert via spoeltje in contactslot met instrumentenpaneel en dat stuurt de startonderbreking door de ECU indien de transponder onbekend is
- afstandsbediening (3 knoppen) communiceert met comfortmodule, opent/sluit deuren (en ramen en schuifdak) en achterklep
Wat werkt nu naar behoren en wat niet?
Kun je de portieren en achterklep centraal ver- en ontgrendelen met de sleutel in het linker portierslot?
Kun je de portieren en achterklep centraal ver- en ontgrendelen met de knop in het linker portier?
Kun je de portieren of achterklep openen en sluiten met de afstandsbediening?
Kun de motor starten en wegrijden of slaat de motor meteen weer af?
Werkt de instelling om de portieren automatisch te vergrendelen bij 15 km/u? (Codering in de comfortmodule, in te stellen met VCDS)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
alles doet het behalve de afstandsbediening.
-ik kan gewoon starten met de sleutel
-ik kan de deur openen met de sleutel
-op slot doen met knopje op het linker portier werkt
nu vraag ik me af of er iets moet worden ingesteld in de comfortmodule want deze komt samen met de sleutels van een andere auto.
Dus eventueel een code invoeren bij vcds dat cv op afstandsbediening aan staat.
-ik kan gewoon starten met de sleutel
-ik kan de deur openen met de sleutel
-op slot doen met knopje op het linker portier werkt
nu vraag ik me af of er iets moet worden ingesteld in de comfortmodule want deze komt samen met de sleutels van een andere auto.
Dus eventueel een code invoeren bij vcds dat cv op afstandsbediening aan staat.
- Peter_Maathuis
- Moderator
OK - het is nu duidelijk wat het probleem is.
Ik begrijp dat je comfortmodule en <b>bijbehorende</b> afstandsbedieningen hebt gekocht. Vraagje: waarom probeer je afstandsbedieningen aan te leren bij een comfortmodule die ze al kent? Synchroniseren zou genoeg moeten zijn.
Hoeveel sleutels zijn er nu bekend bij de comfortmodule (meetwaardeblok 7 - veld 3)?
Heb je een antenne (voor de ontvangst van het signaal van de afstandsbediening) in de auto zitten en aangesloten op de comfortmodule?
Ik neem aan dat kanaal 61 goed ingesteld is?
Zie ook <a rel="nofollow" target="_blank" href="https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... nbedienung" title="Link: https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... dienung</a>
Ik begrijp dat je comfortmodule en <b>bijbehorende</b> afstandsbedieningen hebt gekocht. Vraagje: waarom probeer je afstandsbedieningen aan te leren bij een comfortmodule die ze al kent? Synchroniseren zou genoeg moeten zijn.
Hoeveel sleutels zijn er nu bekend bij de comfortmodule (meetwaardeblok 7 - veld 3)?
Heb je een antenne (voor de ontvangst van het signaal van de afstandsbediening) in de auto zitten en aangesloten op de comfortmodule?
Ik neem aan dat kanaal 61 goed ingesteld is?
Zie ook <a rel="nofollow" target="_blank" href="https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... nbedienung" title="Link: https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... dienung</a>
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
om het nog ingewikkelder te maken.
In eerste instantie kon ik de sleutels niet inleren op de auto.
Dus heb ik de transpondervan mijn oude sleutels overgezet en toen kon je de auto wel tsarten met de klapsleutel.
Kanaal 61 heb ik nog niet naar gekeken.
Ik zal nu even die kanaal bekijken en eventueel instellen.
Je zou zeggen dat deze nog goed moet staan.
Waar kan ik deze antenne vinden en hoe ziet deze eruit?
Is dat een losse draad.
In eerste instantie kon ik de sleutels niet inleren op de auto.
Dus heb ik de transpondervan mijn oude sleutels overgezet en toen kon je de auto wel tsarten met de klapsleutel.
Kanaal 61 heb ik nog niet naar gekeken.
Ik zal nu even die kanaal bekijken en eventueel instellen.
Je zou zeggen dat deze nog goed moet staan.
Waar kan ik deze antenne vinden en hoe ziet deze eruit?
Is dat een losse draad.
Er zijn volgens het syteem 0 sleutels ingeleerd op de comfortmodule volgens kanaal 7 in meas.block
Kan het ook zijn dat de module alleen geschikt is voor modellen van na 2002 want volgens de fabrieks gegevens is mijn a2 van 2001 maar op kenteken 2002.
Er zit nu een cm in met het productnummer 8z0959433h

Kan het ook zijn dat de module alleen geschikt is voor modellen van na 2002 want volgens de fabrieks gegevens is mijn a2 van 2001 maar op kenteken 2002.
Er zit nu een cm in met het productnummer 8z0959433h

- Peter_Maathuis
- Moderator
Neen, je maakt het niet ingewikkelder, je dwaalt af. Of je sleutelbaard past in het slot en of de transponder correct is waardoor je kunt starten, maakt voor de afstandsbediening niet uit.<a rel="nofollow" target="_blank">Rambo36</a> schreef:
om het nog ingewikkelder te maken...
Je gebruikt de afstandsbedieningen die je bij de CM hebt aangeschaft met daaraan gekoppeld een nieuw gegraveerde sleutelbaard en overgezette transponder.
Weet je zeker dat die afstandsbedieningen ooit goed hebben samengewerkt met de CM? Waarom zijn de sleutels dan niet bekend in de CM? Heb je zelf alle 4 posities gewist (door positie 5 te programmeren)?
Of kreeg de vorige eigenaar het ook niet voor elkaar en heeft ie de spullen daarom verkocht?
Staat de CM correct gecodeerd op 06720?
Wat zegt VCDS van het typenummer van de CM?
Jouw A2 is uit de eerste serie wat betreft CM - geldt dat ook voor de A2 waar je de spullen vandaan hebt?
Dat kanaal 61 niet voorhanden is, geeft te denken. Misschien was al of niet draadloze afstandsbediening en al dan niet elektrische ramen achter in de eerste versies van de CM hard gecodeerd?
Hier nog wat ideeën: <a rel="nofollow" target="_blank" href="https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-705616" title="Link: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... -705616</a>
De antenne is een draad die in de B-stijl omhoog loopt (meen ik te hebben gelezen). Maar de afstandsbediening moet ook werken zonder antenne, als je dicht in de buurt bent.
Veel vragen, ik weet het, en nog geen antwoorden...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
ik heb zelf nog niks gecodeerd in de cm maar hij stond hij gecodeerd op 02048.
Deze afstandsbedieningen en cm heb ik bij een autodemontagebedrijf gekocht.
Je bedoelt of ik alle posties in kanaal 7 heb gewist?
ik heb de a2 met raamslingers achter.
het productnummer is 8z0959433h
Deze afstandsbedieningen en cm heb ik bij een autodemontagebedrijf gekocht.
Je bedoelt of ik alle posties in kanaal 7 heb gewist?
ik heb de a2 met raamslingers achter.
het productnummer is 8z0959433h