Even voorstellen
Waarde allen,
Bij dezen even kort voorstellen...
Ik ben Dirke, 42 jaar en sinds pas sinds half oktober 2017 een heel erg blijde bezitter van een 12 TDI.
Wat een ontdekking zeg! Ik was op zoek naar een zuinige auto en had me in eerste instantie alleen maar gericht op LPG wagens. En hoe dan ook....ik wilde een automaat. Nu blijken veel van de huidige motoren meestal echt niet meer goed tegen LPG te kunnen, waardoor ik voor maar eens voor een diesel ging kijken.
Wist ik dat de A2 met de L3-motor was uitgerust...:#
Toch maar even proberen..en wat een openbaring zeg! Wat een leuk wondertje van techniek en vooruitstrevendheid.
Ik ben helemaal om. Sterker...mijn vriendin wil er nu ook eentje.
Op zit moment ben ik bezig de wagen door en door te kennen en uit te zoeken hoe ik stoelverwarming en cruise control achteraf kan inbouwen. Weetjes, tools & tips zal ik meteen op het forum delen.
En weetjes tools & tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Hartelijke groeten Dirke
Bij dezen even kort voorstellen...
Ik ben Dirke, 42 jaar en sinds pas sinds half oktober 2017 een heel erg blijde bezitter van een 12 TDI.
Wat een ontdekking zeg! Ik was op zoek naar een zuinige auto en had me in eerste instantie alleen maar gericht op LPG wagens. En hoe dan ook....ik wilde een automaat. Nu blijken veel van de huidige motoren meestal echt niet meer goed tegen LPG te kunnen, waardoor ik voor maar eens voor een diesel ging kijken.
Wist ik dat de A2 met de L3-motor was uitgerust...:#
Toch maar even proberen..en wat een openbaring zeg! Wat een leuk wondertje van techniek en vooruitstrevendheid.
Ik ben helemaal om. Sterker...mijn vriendin wil er nu ook eentje.
Op zit moment ben ik bezig de wagen door en door te kennen en uit te zoeken hoe ik stoelverwarming en cruise control achteraf kan inbouwen. Weetjes, tools & tips zal ik meteen op het forum delen.
En weetjes tools & tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Hartelijke groeten Dirke
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom hier en gefeliciteerd met de aankoop! Ik hoop dat je er nog lang van kunt genieten, want hier in Arnhem is recent het besluit genomen om alle diesels van voor 2004 te mijden uit de binnenstad. Een andere actieve A2 rijder uit Heveadorp is inmiddels al een offensief begonnen en heeft media reeds opgezocht. Het onderwerp is in dit draadje beschreven: https://audi-a2.nl/index.php?p=/discuss ... tad-arnhem
Verder heb ik nog een originele cruise-control kit liggen, mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag. Voor de 3L moet een aanpassing op het motormanagement worden voorzien. Op de Duitse eBay worden kits aangeboden waarmee je stoelverwarming achteraf kunt installeren.
Tenslotte, kijk zeker naar de aankooptips op dit forum. De 3L is een fijne auto maar kent ook zijn kuren. Een goede basisafstelling is belangrijk. Er zijn er meerderen in de buurt die hier zeer bedreven in zijn.
Veel plezier van je kogel én .... we zijn hier gek op plaatjes
Verder heb ik nog een originele cruise-control kit liggen, mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag. Voor de 3L moet een aanpassing op het motormanagement worden voorzien. Op de Duitse eBay worden kits aangeboden waarmee je stoelverwarming achteraf kunt installeren.
Tenslotte, kijk zeker naar de aankooptips op dit forum. De 3L is een fijne auto maar kent ook zijn kuren. Een goede basisafstelling is belangrijk. Er zijn er meerderen in de buurt die hier zeer bedreven in zijn.
Veel plezier van je kogel én .... we zijn hier gek op plaatjes

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Heb je stoelen met hoogteverstelling?
Stoelverwarming inbouwen is te doen, en makkelijker als je verstelbare stoelen hebt.
Ik kan je met de elementen in de stoelen monteren wel aardig op weg helpen (hoe de stoelen gedemonteerd kunnen en de bekleding los om zo de elementen erin te monteren.
After market setjes van rond de € 50,00 zijn goed te doen
Stoelverwarming inbouwen is te doen, en makkelijker als je verstelbare stoelen hebt.
Ik kan je met de elementen in de stoelen monteren wel aardig op weg helpen (hoe de stoelen gedemonteerd kunnen en de bekleding los om zo de elementen erin te monteren.
Hé hallo daar!
Wat een hartverwarmende reacties! Leuk om zo ontvangen te worden.
Vwb de plaatjes: het is nu butt-weer, maar zodra het beter wordt, zal ik foto's maken en ze plaatsen.
De stoelen zijn in hoogte verstelbaar. Nu nog even een juiste 'Clima Steuergerät" met sitzheizung scoren en dan gaat het ombouwen naar stoelverwarming beginnen.
De CC heb ik zelf al ingebouwd. Nu alleen nog even langs cum-cartech, of Marja (die trouwens almaar niet reageren op mail) om de ECU te flashen.
Wist nog niets van de beslissing in Arnhem om diesels vanaf 2004 te mijden. Dat zou jammer zijn. Helemaal met zo'n eco-vriendelijk wagentje als de A2. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet veel met de auto in het centrum kom, maar toch.
Qua onderhoud ben ik de dag na de aankoop meteen even in Waalwijk langsgeweest. Alles nagelopen en de basisinstellingen gedaan. Kreeg zowaar de complimenten over de technische staat.
Nu nog alle comfort inbouwen en genieten maar.
Hartelijke groeten Dirke
Wat een hartverwarmende reacties! Leuk om zo ontvangen te worden.
Vwb de plaatjes: het is nu butt-weer, maar zodra het beter wordt, zal ik foto's maken en ze plaatsen.
De stoelen zijn in hoogte verstelbaar. Nu nog even een juiste 'Clima Steuergerät" met sitzheizung scoren en dan gaat het ombouwen naar stoelverwarming beginnen.
De CC heb ik zelf al ingebouwd. Nu alleen nog even langs cum-cartech, of Marja (die trouwens almaar niet reageren op mail) om de ECU te flashen.
Wist nog niets van de beslissing in Arnhem om diesels vanaf 2004 te mijden. Dat zou jammer zijn. Helemaal met zo'n eco-vriendelijk wagentje als de A2. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet veel met de auto in het centrum kom, maar toch.
Qua onderhoud ben ik de dag na de aankoop meteen even in Waalwijk langsgeweest. Alles nagelopen en de basisinstellingen gedaan. Kreeg zowaar de complimenten over de technische staat.
Nu nog alle comfort inbouwen en genieten maar.
Hartelijke groeten Dirke
Hartelijk dank voor je aanbod Johan!Johan 3L schreef:
Heb je stoelen met hoogteverstelling?
Zodra ik de onderdelen binnen heb, neem ik meteen contact met je op.
Tot snel.
Hartelijke groeten Dirke
- HansJan
- Moderator
In jouw geval zou ik langs cum-cartec gaan, goede service en dichterbij. Lekker binnendoor via Kleve, gelijk een mooie tocht 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Check! Thanx!HansJan schreef:
In jouw geval zou ik langs cum-cartec gaan, goede service en dichterbij. Lekker binnendoor via Kleve, gelijk een mooie tocht![]()
Heb ze gister een mail gestuurd. Hopelijk reageren zij wel wat sneller dan Marja....

- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, uiteindelijk voor Audi TT stoelen gegaan (in plaats van matten in huidige stoelen inbouwen). Zijn massaal op de sloop te krijgen, kwestie van mooiste setje uitzoeken. Moet je wel adapterplaatjes in elkaar knutselen, maar scheelt je weer gedoe met de bekleding
Zie ook https://audi-a2.nl/index.php?p=/discuss ... in-audi-a2
Met een stoelverwarming kabelboom (ik had deze gehaald http://www.ebay.de/itm/Kabelbaum-Kabels ... 0419150383, maar vast ook bij cum-cartec verkrijgbaar) en een origineel climate paneel met stoelverwarmingsknoppen ben je dan klaar.

Met een stoelverwarming kabelboom (ik had deze gehaald http://www.ebay.de/itm/Kabelbaum-Kabels ... 0419150383, maar vast ook bij cum-cartec verkrijgbaar) en een origineel climate paneel met stoelverwarmingsknoppen ben je dan klaar.
Super!Spinazie schreef:
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, uiteindelijk voor Audi TT stoelen gegaan (in plaats van matten in huidige stoelen inbouwen). Zijn massaal op de sloop te krijgen, kwestie van mooiste setje uitzoeken. Moet je wel adapterplaatjes in elkaar knutselen, maar scheelt je weer gedoe met de bekledingZie ook https://audi-a2.nl/index.php?p=/discuss ... in-audi-a2
Hartelijk dank voor het alternatief. En iets zegt me dat TT-stoelen comfortabeler zijn de die van een A2. :#
- HansJan
- Moderator
Ik heb eventueel nog een alternatief voor je mocht het met cum-cartec niet lukken. Stuur me dan even een PB.Dirke schreef:
Check! Thanx!
Heb ze gister een mail gestuurd. Hopelijk reageren zij wel wat sneller dan Marja....![]()