KLASSIKER DER ZUKUNFT: DIESE 25 AUTOS WERDEN KLASSIKER

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
JdeGroote
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 mei 2011, 13:09 0 x

Wisten we al ;)

groet, J

citaat: auto-motor-und-sport

Seiner Zeit weit voraus, doch viel zu teuer war der Audi A2. Auch heute noch ist das Preisniveau für das mutige Auto recht hoch. Unter 5.000 Euro für Audi A2 mit weniger als 100.000 Kilometern auf der Uhr geht kaum etwas. Die Diesel-Varianten liegen noch einmal deutlich über dem Niveau der Benziner.

Die Zuverlässigkeit, Sparsamkeit und der günstige Unterhalt haben sich herumgesprochen. Der A2 wurde zwischen 1999 und 2002 in Neckarsulm gebaut, das Fahrwerk besteht zum Teil aus Aluminiumbauteilen, das Gesamtgewicht kann dadurch bei 895 bis 1.050 Kilogramm gehalten werden. Besonders sparsam ist der Audi A2 1.2 TDI, der mit einem Normverbrauch von 2,99 Litern neue Maßstäbe setzte.

http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... ow_item=34
CS Imolagelb 2005 188.000KM
Peter

23 mei 2011, 18:32 0 x

Er staan ook een aantal auto's bij waarvan ik zeker weet dat het geen klassiekers worden. Ik bedoel: een Hyundai wordt nooit een klassieker omdat het, eh, een Hyundai is. Verder staat er nog een gruwelijk lelijke Rover bij, een lelijke Amerikaan en zo kan ik er nog wel een paar aanwijzen. De MG-F bijvoorbeeld, wordt ook geen klassieker.
Romulus

23 mei 2011, 22:18 0 x

Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan lijstjes. En lijstjes zijn per definitie willekeur. Ach, zo heeft AMS weer wat pagina's gevuld... en we kunnen nu eenmaal niet allemaal A2 rijden (er zijn er slechts 175.000 van) :mrgreen:
Gompie

24 mei 2011, 00:51 0 x

[quote="Romulus"] we kunnen nu eenmaal niet allemaal A2 rijden [/quote]
Nee, inderdaad, fijn om bij een elite minderheidsgroep te horen! :lol:
Kwam vanavond toevallig even op autotrack.nl uit en even gekeken naar de huidige prijzen
van onze voertuigen. Lijken aardig stabiel, zo niet hoger dan vorig jaar! Ik snap dat mensen een A2 uit Duitsland importeren, waar de spoeling wat dikker is en de varkens ook (of zoiets).
Dan moet je nog wel "Schwein haben" om een goede te vinden. :mrgreen:
Groeten van een elitaire Gomp
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 mei 2011, 03:11 0 x

De vraag die ik me stel is of er überhaupt nog klassiekers gebouwd worden. Er wordt tegenwoordig veel elektronica in de auto's gebouwd. Een 7 serie BMW bv kan meer dan 70 microprocessors aan boord hebben. Op een gegeven moment is het gedaan met die minicomputers en dan?? Wat heb je aan een auto die je niet meer rijden kunt omdat de elektronica versleten is (soldeerverbindingen gescheurd bv). Mijn A Commodore Coupe bv daar heb ik een 3.0E ingebouwd. Die computer is ook al van 1978 en als die ermee ophoudt kan ik er nog altijd een stand-alone computer inbouwen, dan kan ik weer rijden maar in het geval van de 7 serie, waar zo'n beetje alles computergeregeld is, waar haal ik bv een computer sturing voor de nivoregeling, ESP, ABS, parkeerhulp, dashboard enz, enz??
Dan mag hij ook nog houderschapsbelasting vrij worden voor mijn part, als ik er niet meer mee kan rijden, hoeft dat natuurlijk ook niet meer.
Dit geldt natuurlijk ook in zekere mate voor de A2.
Plaats reactie