Voorstellen: Kever

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Kever
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 feb 2018, 17:43 0 x

Graag stel ik me even voor.
Ik ben Klaas, woonachtig in Amsterdam, en autogek, met nadruk op Duits, vooral VW en Audi.
Al 20 jaar in bezit van een Kever 1300 uit 1966 als hobby-auto.
Voor dagelijks bereed ik achtereenvolgens VW's Derby, Jetta, Passat Variant 2.2 (2x), Passat Variant VR6 (10 jaar!), Audi 100 Avant 2.3 en Audi 80 Avant TDI. Mijn hang naar youngtimers voor dagelijks gebruik werd steeds sterker, maar ze moeten wel bedrijfszeker zijn: daarom heb ik gedurende zeven jaar met veel plezier in mijn witte Mercedes 190 D 2.5 gereden. Milieuzone's en toenemende roest maakten daar een eind aan. Ter vervanging had ik in 2015 een prachtige Golf II 1.8 GT Special met weinig km's uit Duitsland geïmporteerd. Echter, na verhuizing binnen Amsterdam moest ik daarvan noodgedwongen afscheid nemen omdat ik geen bewoners-parkeervergunning kon krijgen: de auto was, hoewel met geregelde katalysator, te oud, want uit 1989... Ik heb toen in haast een mooie Audi A4 Avant 1.8 T uit 2002 gekocht. Heerlijke auto, prima kwaliteit, daar niet van, maar... hij doet me niet veel. Ik wil een auto heb die iets speciaals heeft, die de tongen losmaakt, waar je trots op kan zijn, zoiets.
Een Audi A2 heb ik altijd interessant gevonden. Eigenzinnig, slim model, volledig aluminium koets, z'n tijd ver vooruit. Maar ik leefde in de veronderstelling dat je er geen caravan mee mag trekken. De aankoop van de A4 had ik al afgerond. Ik ging de Golf inleveren bij Hessel Terpstra en daar stond een zilvergrijze A2 1.4 TDI met... trekhaak. Dus het kan toch... proefritje gemaakt, en meteen enthousiast. Het was dat ik de Audi A4 diezelfde dag al zou gaan ophalen en het niet netjes vond om dat zomaar af te blazen, anders had ik m'n Golf daarop ingeruild.
Sindsdien laat de aanschaf van een A2 me niet meer los. We hebben een kleine vintage-caravan (Eriba Pan uit 1977 met hefdak). Daar wil ik in de toekomst graag een A2 voor zetten. Maar dat roept de nodige aankoop-vragen op.
Die ga ik stellen onder de daarbij horende rubriek.
Tot slot: ik vind dit een mooi forum , heb al veel gelezen en geleerd en hoop daar nog geruime tijd mee door te gaan.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

13 feb 2018, 21:54 1 x

Welkom Kever,

Leuk relaas om te lezen. Heel herkenbaar en onder andere voor velen van ons een reden om de Audi A2 te rijden.
Ik wens je veel plezier met de zoektocht naar een geschikte A2. Die voorpret is ook wat waard.
Grtz
BlauweA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 feb 2018, 22:34 1 x

Welkom,
Leuk verhaal inderdaad, herkenbaar, vooral die voorkeur voor Duitse auto's. Heb zelf ook al het e.e.a. gereden maar kom toch iedere keer weer terug op de Duitse modellen. Om dezelfde reden (eigenzinnig, slim model, volledig aluminium koets, z'n tijd ver vooruit) heb ik afgelopen jaar voor de A2 gekozen. Nog geen moment spijt van gehad.
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 feb 2018, 07:13 1 x

Welkom Kever,

Sluit me aan bij mijn twee voorgangers. Veel plezier op het forum.

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie