Yongtimer Taxatie dag?

Meetings en Evenementen
Plaats reactie
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

13 aug 2018, 18:27 0 x

Beste allen,

Enkele jaren terug een uitgebrande A2 gezien en de gemeente kon wegens de smelt temperatuur van Aluminium de straat stenen om laten draaien.
Er was niets meer over en hoe krijg je met WA+ dus Brand/Diefstal de Jan Eenink aankoop een redelijke dagwaarde en niet de door Centraal Beheer aangeboden Jet Cars waarde?

Omdat een erkend Taxateur met een rapport die 3 jaren geldig is vrij prijzig is kunnen we samen wel een leuke korting krijgen.
Verder is na 3 jaren Her Taxatie wel voordeliger omdat gegevens bekend zijn mits je bewijzen van onderhoud kunt tonen...

DHZ net Mister Auto factuur mag blijkbaar ook.

De Taxatie bij mijn dochter was van aankoop Berlin 2015 €1450 naar €4300,- met huidige Trabant motor... en na montage reeds ingekochte Skoda blok met bewezen lage KM stand €5800,-

Een rapport met bewijs foto' s was niet bepaald goedkoop dus als jullie een persoon weten, graag.
De persoon die het vroeger heeft gedaan voor diverse Auto Clubs is helaas verdwenen, was een Marco... maar waar die nu woonde?

Zowel voor AR als WA+ is een bewijs van waarde bij schade wel zo handig.
Vele komen hier vaak later achter.
Bij een goede prijs is het best een leuk dagje.
En als tekort leden willen, andere clubs zitten met hetzelfde en de TT club of NSU of welk merk dan ook, als de prijs maar laag genoeg is....

Dus voorlopig, nog niets aanmelden maar wie weet een erkend Taxateur en welke Prijs.
De rest komt later, hopelijk niet te laat!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

13 aug 2018, 18:53 0 x

Ja, je hebt wel een punt. Dat bleek laatst wel bij de schade van @mx-man .
Ik zou wel een waarde rapport willen hebben want als er wat aan de hand is ben je te laat.
Op moment zou ik niemand daar voor weten behalve Jan Eenink. Maar er zijn wel Oldtimer clubs die met taxateurs werken dat zou mooi zijn als dat gezamenlijk kan.of mijn verzekering( Allianz) zich daar dan aan gaat houden moet ook nog nagevraagd worden.
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2018, 19:20 0 x

KNAC.nl geeft hele lijst met gecertificeerde taxateurs en bijbehorende tarieven
RobinCS
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

13 aug 2018, 20:22 0 x

Ik ben WA+ verzekerd bij Centraal Beheer. Bij m'n vorige (2 :cry ) auto's die sneuvelden ( buiten mijn schuld) kreeg ik het aankoopbedrag + aantoonbaar geïnvesteerde accessoires terug van de verzekering. Dit geldt voor een periode tot 3 jaar na aankoopdatum. Zolang ik de auto nog geen 3 jaar heb, vind ik het dus niet nodig om te laten taxeren. Als je zelf veel qua onderhoud in de auto hebt geinvesteerd is dat misschien een ander verhaal.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

13 aug 2018, 22:06 0 x

Naast de bewijzen van aankoopprijs zijn er ook als mijn dochter, kocht eigenlijk in Berlin een Vuilnisbak, OSS was met tape dicht gemaakt of eigenlijk geprobeerd en de stoelen waren alsof de eigenaar zwaar incontinent was......

Dak en stoelen vervangen, schade spatbordranden weggewerkt en nog veel meer en daarom nu meer geld waard, na 3 jaren prijs 3x hoger met de nu twijfelachtig geworden motor.... hoog olie misbruik.

Maar als de Skoda gemonteerd is en deze weer een tijd mee kan.....
Niet elke verzekeraar heeft 3 jaren aantoonbare aankoopwaarde en vaak alleen AR verzekerd.
Voor de WA+ die vele hebben moet je bij schade aantonen omdat de tegenpartij dan moet betalen.
Ook bij Brand is het zeer moeilijk om er achter te komen hoe deze er eerst uit zag.

Ik heb aan de rand van Amsterdam een betaalbaar adres gevonden.
De eerste keer €95,- maar vervolg na verlopen maar €50,- omdat hij alles dan al heeft.
Wel is hij nog ziek en over enkele maanden of begin volgend jaar denk ik aan.
Als we elke keer met flinke groep komen dan hoeft hij ook voor de 1e keer geen €95,- te hebben.

Het hoeft niet bij hem thuis te zijn, vooral grote groep kan lastig parkeren worden maar op redelijke afstand iets regelen vind hij prima.
Omdat hij met zijn gezondheid sukkelde en de Rolls Royce club had berichtje...
Nee, ik rij niet zo duur.... maar wel aardige Buitenlander die vooral met de herkeuring betaalbaar is.
Hij werkt met TVM certificaten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie