Bedrading mistlampen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Harm
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 sep 2018, 22:44 1 x

Mijn oude mistlampen waren oud en dof dus nieuwe besteld en mijn monteur die ook de APK zou verzorgen
gevraagd deze nieuwe te monteren.
Nu blijkt dat hij geen bedrading kan vinden, de oude lampen zaten ook geen pitten in.
Mijn vraag is : Is de A2 wel of niet voorbereid voor mistlampen of moeten we dit zelf doen?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2018, 22:53 0 x

Bij de A2 (en vele andere auto's) geldt de vuistregel: als het er niet op zit, dan is er ook niets voorbereid. Kleine uitzondering daargelaten voor de aansturing van verwarmde buitenspiegels. Die kabels zijn voorzien, ook als de A2 ze niet heeft.

De mistlampen zijn kennelijk enkel voor het aanzicht gemonteerd en dat verklaart waarom er ook geen kabelboom met connectoren ligt. Er zijn complete after-market kabelbomen beschikbaar maar vereist wel wat demontagewerk (grille voorzijde en wielkuip bestuurderskant). Bovendien vereist het ook een nieuwe lichtschakelaar met mistlampfunctie wanneer je ze ook wilt kunnen inschakelen.

Mocht dit niet het primair doel zijn, dan kan je eventueel overwegen om ze als DRL te schakelen. Er is dan geen nieuwe lichtschakelaar nodig en je kunt de signaaldraad van de kabelboom aansluiten op pin 3 van de lichtschakelaar die een DRL functie heeft. Bij inschakelen contact komt hier een signaal op te staan en bij inschakelen stadslichten valt deze af.

Ik heb nog een complete kabelboom liggen. Mocht je interesse hebben dan graag een PB.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Harm
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 sep 2018, 23:34 1 x

HansJan schreef:
06 sep 2018, 22:53
Bij de A2 (en vele andere auto's) geldt de vuistregel: als het er niet op zit, dan is er ook niets voorbereid. Kleine uitzondering daargelaten voor de aansturing van verwarmde buitenspiegels. Die kabels zijn voorzien, ook als de A2 ze niet heeft.

De mistlampen zijn kennelijk enkel voor het aanzicht gemonteerd en dat verklaart waarom er ook geen kabelboom met connectoren ligt. Er zijn complete after-market kabelbomen beschikbaar maar vereist wel wat demontagewerk (grille voorzijde en wielkuip bestuurderskant). Bovendien vereist het ook een nieuwe lichtschakelaar met mistlampfunctie wanneer je ze ook wilt kunnen inschakelen.

Mocht dit niet het primair doel zijn, dan kan je eventueel overwegen om ze als DLR te schakelen. Er is dan geen nieuwe lichtschakelaar nodig en je kunt de signaaldraad van de kabelboom aansluiten op pin 3 van de lichtschakelaar die een DRL functie heeft. Bij inschakelen contact komt hier een signaal op te staan en bij inschakelen stadslichten valt deze af.

Ik heb nog een complete kabelboom liggen. Mocht je interesse hebben dan graag een PB.
Dankjewel HansJan voor de heldere uitleg. Ik ga in overleg over wat te doen.

Groet!
Plaats reactie