Al lang keek ik rond naar A2's. Tijdsje terug waar ik al bang voor was...mijn PT cruiser kwam niet door APK zonder hoop geld.
Dus knoop doorgehakt....ik was toch aal naar een A2 op zoek.
Nu heb ik dus een uit Duitsland (Düsseldorf) geïmporteerde uit 2002. 1.4. benzine. Exacte moter type weet ik nog niet.
Ik vond het altijd al een grappig wagentje. Wel even wennen met ruimte merkte ik een paar dagen terug.
Normaal klapte ik de voorstoel plat naar voren in mijn PT cruiser om een vitrine kast in te laden, maar dat kon hier niet bij mijn A2.
Het liefste had ik een zilver Alu. kleurige gekocht, maar deze is blauw.......maar 16 jaar oud met maar 87.000km op de teller. Ongelooflijk laag! Zoiets durfde ik wel aan.
Dan maar Blauw helaas, maar met zo'n km stand kon ik hem niet laten staan. (das anders dan mijn 320.600km na 17 jaar met me PT)
Wat ik zo'n toeval vond... was dat ik mee ging met mijn vriendin om voor haar naar een dealer te gaan waar een Opel Astra stond waarin zij geïnteresseerd was.
Laat daar nou uitgerekend die A2 staan in de showroom waarvan ik de papieren had uitgeprint. (en ik dat had ik alleen voor deze A2 gedaan)
Van alle A2's die te koop stonden in Noord-Holland loop ik dus stom toevallig bij net die dealer binnen....het had zo moeten zijn.
Ik heb wel weken moeten wachten voor ik hem kon ophalen bij de dealer.
Het panorama dak kon niet meer open. Wel bekend probleem las ik hier.
Ze hebben het gefikst bij de dealer. Dat koste veel tijd, plus inspectie van moter en riemen etc.
Puntjes die ik tegen kwam:
-Ondanks dat ze naar de moter hebben gekeken, dat geratel, diesel achtig geluid van pinnen of kleppen? Ik kende dat alleen als ik me auto weken niet had gebruikt, dan na een minuutje verdween dat omdat de olie weer verspreid werd.. (of ik moet er aan wennen)
-Ze hebben wel bij het opknappen van van dat panoramadak de handvatten verwisseld. Nu kan ik voor mijn jas ophangen en achter niet.

-De veiligheids gordels waren niet goed volgens de dealer, dus opgeknapt, maar zitten nu gedraaid.
-Krakende bestuurders stoel. Bij elk hobbeltje.
-1 van de sleutel afstandsbediening …soms 3 a 5x drukken voor auto open of dicht gaat. (Los contactje)
-1 keer tijdens rijden nam toerental ineens af van 3000 naar minder dan 2000 en meteen weer terug. Erg vreemd! Misfires?
-Rubber strip onderkant links deur voor zit iets los gescheurd. Valt bijna niet op maar misschien toch kitten zodat hij niet loskomt?
-handschoenen kastje deurtje gaat moeilijk dicht en te gemakkelijk open wanneer je het niet wilt. Soms tijdens rijden.
Dat zijn dus nog dingetjes waar ik het met het autobedrijf over ga hebben.
Mijn pijn in mijn hart deed ik me PT cruiser weg, maar m'n A2tje is weer een retro bolletje. Het is even wennen, maar ik ben er blij mee.
Vooral dat hij van Aluminium is trekt mij. Het idee dat hij niet kan wegroesten....

Ik las zelfs een tijdje geleden dat er een bedrijf in Duitsland A2's ombouwt naar Electrisch!
Een veelzijdig wagentje!
Cruise control wil ik zeker nog toevoegen.
Misschien een wrapping van RVS? Geheel, of een deel blauw laten.
En misschien zwarte velgen.
Nu is het vooral wennen en genieten.
Grt JeroenT
Foto's volgen. Eigen foto's want de dealer foto's waren veelste licht blauw. Gelukkig is hij donkerder.