Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
JeroenT
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 okt 2018, 17:55 1 x

Hallo, ik ben JeroenT en heb sinds kort een A2. :)

Al lang keek ik rond naar A2's. Tijdsje terug waar ik al bang voor was...mijn PT cruiser kwam niet door APK zonder hoop geld.
Dus knoop doorgehakt....ik was toch aal naar een A2 op zoek.

Nu heb ik dus een uit Duitsland (Düsseldorf) geïmporteerde uit 2002. 1.4. benzine. Exacte moter type weet ik nog niet.
Ik vond het altijd al een grappig wagentje. Wel even wennen met ruimte merkte ik een paar dagen terug.
Normaal klapte ik de voorstoel plat naar voren in mijn PT cruiser om een vitrine kast in te laden, maar dat kon hier niet bij mijn A2.
Het liefste had ik een zilver Alu. kleurige gekocht, maar deze is blauw.......maar 16 jaar oud met maar 87.000km op de teller. Ongelooflijk laag! Zoiets durfde ik wel aan.
Dan maar Blauw helaas, maar met zo'n km stand kon ik hem niet laten staan. (das anders dan mijn 320.600km na 17 jaar met me PT)

Wat ik zo'n toeval vond... was dat ik mee ging met mijn vriendin om voor haar naar een dealer te gaan waar een Opel Astra stond waarin zij geïnteresseerd was.
Laat daar nou uitgerekend die A2 staan in de showroom waarvan ik de papieren had uitgeprint. (en ik dat had ik alleen voor deze A2 gedaan)
Van alle A2's die te koop stonden in Noord-Holland loop ik dus stom toevallig bij net die dealer binnen....het had zo moeten zijn.

Ik heb wel weken moeten wachten voor ik hem kon ophalen bij de dealer.
Het panorama dak kon niet meer open. Wel bekend probleem las ik hier.
Ze hebben het gefikst bij de dealer. Dat koste veel tijd, plus inspectie van moter en riemen etc.

Puntjes die ik tegen kwam:
-Ondanks dat ze naar de moter hebben gekeken, dat geratel, diesel achtig geluid van pinnen of kleppen? Ik kende dat alleen als ik me auto weken niet had gebruikt, dan na een minuutje verdween dat omdat de olie weer verspreid werd.. (of ik moet er aan wennen)
-Ze hebben wel bij het opknappen van van dat panoramadak de handvatten verwisseld. Nu kan ik voor mijn jas ophangen en achter niet. :joy:
-De veiligheids gordels waren niet goed volgens de dealer, dus opgeknapt, maar zitten nu gedraaid.
-Krakende bestuurders stoel. Bij elk hobbeltje.
-1 van de sleutel afstandsbediening …soms 3 a 5x drukken voor auto open of dicht gaat. (Los contactje)
-1 keer tijdens rijden nam toerental ineens af van 3000 naar minder dan 2000 en meteen weer terug. Erg vreemd! Misfires?
-Rubber strip onderkant links deur voor zit iets los gescheurd. Valt bijna niet op maar misschien toch kitten zodat hij niet loskomt?
-handschoenen kastje deurtje gaat moeilijk dicht en te gemakkelijk open wanneer je het niet wilt. Soms tijdens rijden.
Dat zijn dus nog dingetjes waar ik het met het autobedrijf over ga hebben.

Mijn pijn in mijn hart deed ik me PT cruiser weg, maar m'n A2tje is weer een retro bolletje. Het is even wennen, maar ik ben er blij mee.
Vooral dat hij van Aluminium is trekt mij. Het idee dat hij niet kan wegroesten.... :thumbmin:
Ik las zelfs een tijdje geleden dat er een bedrijf in Duitsland A2's ombouwt naar Electrisch!
Een veelzijdig wagentje!

Cruise control wil ik zeker nog toevoegen.
Misschien een wrapping van RVS? Geheel, of een deel blauw laten.
En misschien zwarte velgen.

Nu is het vooral wennen en genieten.

Grt JeroenT

Foto's volgen. Eigen foto's want de dealer foto's waren veelste licht blauw. Gelukkig is hij donkerder.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 okt 2018, 19:01 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2.

Wat betreft het motortype: de eerste A2'tjes op benzine hebben een
ontsteking met bobine & bougiekabels: motortype AUA

De later A2'tjes hebben penbobines (te herkennen aan de dunnere draden naar de bobine).
de motorcode hiervan is BBY.
JeroenT

18 okt 2018, 14:06 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
17 okt 2018, 19:01
Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2.

Wat betreft het motortype: de eerste A2'tjes op benzine hebben een
ontsteking met bobine & bougiekabels: motortype AUA

De later A2'tjes hebben penbobines (te herkennen aan de dunnere draden naar de bobine).
de motorcode hiervan is BBY.
Dankje.
Ah de AUA, fijn om te weten.
Ja ik zal vast nog een hoop leren hier op het forum.
grt JeroenT
karolography
Audi A2 clublid

18 okt 2018, 16:51 0 x

Twee dagen geleden stond ik geparkeerd naast een PT Cruiser en toen viel me op hoeveel ze van elkaar weg hadden. Leuk!

Welkom hier!
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
:heart: Mercedes-Benz EQS 2025 AMG Vintage Blue (besteld)
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 okt 2018, 19:30 0 x

Welkom @JeroenT op het forum. Veel fijne en veilige km's gewenst ... en geloof me, de PT Cruiser wordt opgevolgd door een nieuwe liefde :heart:

... RVS wrapping ... geinig idee... Laat horen hoe je hiermee vordert aub.

Groet,
ArcSissy
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

18 okt 2018, 20:28 0 x

@JeroenT , welkom op het forum. Leuke voorstel ronde en we zijn idd gek op foto's, laat ons niet te lang wachten of staat de A2 nu al bij de wrapper. :P

Motortype voor de 1.4 benzine is makelijk, AUA motor tot 4-2002 en de BBY vanaf 5-2002.

Veel veilige kilometers toegewenst en zien we je bij de meeting in november?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

18 okt 2018, 22:14 0 x

Welkom man! Mooie intro!
betutteling is zinloos; passie is Goud
JeroenT

19 okt 2018, 00:48 0 x

Dank jullie! :)

Leuk dat hier zoveel kennis te vinden is en gedeeld wordt.

Ik zal met dit mooie weer wat foto's maken binnenkort want de foto's van de autodealer kloppen niet met de blauwe kleur.
Daar ziet hij er veel lichter blauw uit dan hij is.
Ik zal me camera pakken ipv me mobiel.....
En een profiel fotootje lijkt me ook leuk. komt er dan meteen ook aan.
Nu veelte druk helaas. Maar het komt.

En ik zal in de juiste rubriek fotootjes plaatsen met wat is dit, of wie weet waar ik dit onderdeel kan vinden want de autodealer kan die onderdelen niet vinden.
Bedankt voor jullie reacties.
grt JeroenT
HansJan
Moderator

19 okt 2018, 13:42 0 x

"Van PT naar A2 ..." welkom hier en dank voor de mooie intro! :)

Houdt ons op de hoogte van de vorderingen, laat de plaatjes maar komen en succes met de drukte (wie niet?) ;)

PS: corrigeer je profiel met het juiste motortype, dit helpt bij toekomstige hulp.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
JeroenT

13 nov 2018, 23:43 0 x

Hallo,
Ondertussen rij ik al weer wat weekjes met de A2. Het voelt als of ik er al maanden in rijd.
We zijn nog naar de garage geweest om allerlei dingetjes te "fixen".
Zo hebben ze al 2x het naar rechts trekken gecorrigeerd...tenminste dat zeggen ze maar hij trekt nog steeds iets heel weinig naar rechts.
Veiligheids gordel rolt nog steeds slecht op, en klikt nog steeds slecht vast, ondanks het corrigeren.
Armsteun is gemonteerd. Echt een aanwinst!
Rubber matten pasten niet en gaan terug.
Autohoezen van de Aldi ga ik nog monteren.

Hij rijdt wel super in het verkeer. Goed bochtenwerk! Wel wennen dat ik stukken minder vermogen heb dan ik gewend was, maar dat zal ook wennen.
Ik was misschien ook wel een beetje verwend met mijn vorige auto met zoveel meer luxe.

De zuinigheid valt me erg tegen. Laatste tank leeg rijden was 1 op 13,4. Dat komt in de buurt van mijn oude PT die 1 op 10,6 reed.
Ik had echt 1 op 19 verwacht.....of in stadsverkeer 1 op 17.... Daar wil ik nog naar kijken.
Misschien rij ik ook te veel korte afstanden, in stadsverkeer. Met m'n PT reed ik rustig polder weggetjes 60km, en 80km op de N9.
Dat rijdt natuurlijk stukken zuiniger dan racen naar Bergen vanaf Alkmaar. Ga ik aan werken.

Muziek kwaliteit valt me erg tegen. misschien zat er geen radio in....? of geen speakers? dat moet ik navragen. Maar de Blaupunkt radio Madrid 210 valt in het niets met mijn oude Sony radiootje. (die was ook wel een stukje duurder. Maar misschien ligt het aan de speakers? Dat zal ik nog uitzoeken maar zo mis ik enorm veel de lage tonen.

Foto's moet ik nog even op een mooie zonnige dag maken ergens in de polder ofzo. Die volgen.
Mvgrt JeroenT
Plaats reactie