Koni FSD of Koni Special Active

Projecten, modificaties en accessoires.
Plaats reactie
Zirkeler

01 jan 2019, 12:51 0 x

Dag,

Daar ik geen recente onderwerpen vond op de Koni Fsd dempers :

Op Oscaro.be is de koni Fsd demperkit (2100-4041) te koop voor 499 euro (4 dempers) Deze zijn goudkleurig.

Koni biedt ook de active dempers aan 8745-1069 (vooraan) en 8045-1070 (achteraan) Deze zijn roodkleurig en kosten 335 euro totaal. En deze zouden volgens het fsd principe werken.

Kent er iemand het verschil tussen beide types, of zijn de rode gewoon de opvolgers van de goudkleurige ??

Of is er een reden waarom de nieuwe goedkoper zouden zijn,...

(Op oscaro.com is het duidelijk dat de prijzen voor 2 stuks zijn (set of 2), maar op oscaro.be zijn de nagenoeg identieke prijzen per stuk of is het toch niet zo duidelijk dat het sets of 2 zijn.(heb bevestiging gevraagd)

voor de volledigheid : transportkosten zijn 4 euro (ophaalpunt)

Alvast bedankt voor alle info en het vreugdevol A² jaar in 2019
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jan 2019, 14:38 0 x

'Dat is het beste dit bij Koni nederland nederland te informeren.

Maar gezien Koni vast wel interne modificatie heeft toepast in de nieuwere versie. na de ervaringe van de afgelopen jaren met de "Gouden" FSD's...

Denk dat de kwaliteit lak dat hoop ik tenminste een betere is dan de alle eerste productie versies op is toegepast.

Zelf heb ik weinig ernstige roest op die FSD dempers van Koni.. meer dan 100.000 km mee gereden maar dat is per gebruiker verschillend je je ze af en toe ook schoonmaakt .
en mochten die doorgeroest zouden zijn ,zijn die al lang versleten... :P

weinig hebben beschikking over een brug en waar je die kan afspuiten... :joy: wordt zo een bende in de garage hal ...ben nog nooit garagist tegen gekomen die dit toestaat ,ja bij grote vrachtwagens etc...

Een goede was straat tegenwoordig is echt niet te vergelijken van 25 jaren terug met die veels te harde
kunstof borstels..,wat denk je wat zand ,steentjes kan doen tijdens rijden op de weg ja ook krassen......
en zo slecht is de Audi lak op onze A2's ook weer niet..

Tip voor elk artikel die moeilijk te demonteren zijn voordat je op je auto gaat monteren zoals dempers of draagarmen (vooral die plaat zwarte stalen holle draagarmen deze vooraf behandeld dit met goed sealende blanke lak ,blanke tectiel . of https://www.hammerite.nl/ een roestwerende verf op de kwestbare plekken zoals lasnaden etc en beugeltjes etc.

zelf heb ik blanke tectiel ook gebruikt die zo nu en dan vernieuw na reinigen wanneer dat uitkomt bij winterband wissel.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gideon
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 jan 2019, 22:12 0 x

Koni Special Active is inderdaad de opvolger van de FSD-lijn. De FSD's hebben inderdaad de neiging vrij snel te gaan roesten, al is Koni behoorlijk coulant bij garantieaanvragen. Hoe dit bij de Special Active is is nog niet te zeggen omdat deze pas sinds april 2018 op de markt is.

Gezien het prijsverschil, en de reële kans dat de roestbestendigheid verbeterd is, zou ik voor de Special Active gaan.
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 jan 2019, 01:39 0 x

@Zirkeler Ik ben van de zomer over gestapt op de Koni FSD Special Active. Na kontakt met de verkoper, werden mij deze aangeraden boven de Gouden FSD uitvoering. Koni schijnt van de gouden af te stappen en de Active's zijn de nieuw ontwikkelde uitvoering. Zelfde FSD princype ...
Mijn draadje was ooit eens: Koni FSD Special Active
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2019, 15:49 0 x

Gideon schreef:
02 jan 2019, 22:12
De FSD's hebben inderdaad de neiging vrij snel te gaan roesten, al is Koni behoorlijk coulant bij garantieaanvragen.
Inderdaad, mijn voordempers begonnen te roesten en zijn na 3 jaar zonder morren door Koni vervangen. Men wist mij te melden dat dit een fout betrof in het lakproces en dat deze zijn verholpen. Tot nu toe alles nog goud wat er blinkt, de rode zijn de doorontwikkelde FSD's en lijken mij een logische keuze als je deze stap wilt maken.

De Bilstein B6 is ook geliefd (in Dld). Zie ook dit draadje: viewtopic.php?t=3678.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie