verrassing onder achterbumper
- Pimoso
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Vandaag de achterbumper verwijderd om de lekkende ventielkleppen te vervangen ivm water in de kofferbak. Helaas blijkt de achterste stootbalk al eens met iets in contact te zijn geweest, er is waarschijnlijk gewoon een nieuwe bumper opgezet. Er af halen is ook een risico want wellicht past er niet eens meer een vervangende op. Wat wordt er voor zo'n balk gevraagd incl beugels? 1 klep bleek inderdaad flink open te staan. Ik zet er gelijk twee nieuwe op met de clip-modificatie methode.
- Bijlagen
-
- 20190101_173706.jpg (1.5 MiB) 3869 keer bekeken
-
- 20190101_173613.jpg (1.35 MiB) 3869 keer bekeken
-
- 20190101_173452.jpg (1.44 MiB) 3869 keer bekeken
-
- 20190101_173428.jpg (1.48 MiB) 3869 keer bekeken
-
- 20190101_173401.jpg (1.42 MiB) 3869 keer bekeken
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Dat is inderdaad een onaangename verrassing. Ik zou wel op zoek gaan naar een “ nieuwe balk” omdat nu bij een ongewenste trekhaak van een buurman al flinke schade kan ontstaan. Ik denk dat @luukske er nog wel 1 heeft. Die heeft pas een A2 in onderdelen opgeslagen. Even op internet A2 dokter opzoeken voor kontakt met hem.
Wat bedoel je precies met clip- modificatie methode bij de ontluchtings roosters?
Wat bedoel je precies met clip- modificatie methode bij de ontluchtings roosters?
- Pimoso
Waarbij je een stukje kunststof in het sleufje van de bovenste clips duwt, zodat het met enige moeite past, dan kan het bovenste clipje niet meer loskomen. vereist wel iets meer beleid/kracht bij monteren, kunststof een beetje verwarmen.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Dat is een vervelende verrassing met die stootbalk
Die moet je echt wel vervangen, dit laat namelijk mooi zien waar ie voor gemaakt is: vervormen zodat ie de kracht kan opvangen en de klap minder groot maakt.
Op onderdelenlijn.nl of schadeautos.nl kun je wellicht ook wel wat vinden.

Op onderdelenlijn.nl of schadeautos.nl kun je wellicht ook wel wat vinden.
- edje13
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zou niet weten of dit de juiste balk is, maar ik kwam deze tegen :
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Grtz,edje13
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Grtz,edje13
- Pimoso
Ja dit is de balk echter 90 euro is compleet gestoord! en dan ook nog zonder beugels...haha. ik heb zojuist gezocht en de balk is al vanaf 14 euro te vinden. Ik moet echter ook de beugels er bij hebben aangezien deze ook vervormd zijn. Ik ben al aan het bellen met sloperijen.....
- edje13
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
TopPimoso schreef: ↑02 jan 2019, 10:35Ja dit is de balk echter 90 euro is compleet gestoord! en dan ook nog zonder beugels...haha. ik heb zojuist gezocht en de balk is al vanaf 14 euro te vinden. Ik moet echter ook de beugels er bij hebben aangezien deze ook vervormd zijn. Ik ben al aan het bellen met sloperijen.....
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ah, wat waardeloos! Heb je al de pech dat je vocht in je auto hebt, kom je ook nog eens die balk tegen.. Succes met de reparatie!Pimoso schreef: ↑01 jan 2019, 20:34Vandaag de achterbumper verwijderd om de lekkende ventielkleppen te vervangen ivm water in de kofferbak. Helaas blijkt de achterste stootbalk al eens met iets in contact te zijn geweest, er is waarschijnlijk gewoon een nieuwe bumper opgezet. Er af halen is ook een risico want wellicht past er niet eens meer een vervangende op. Wat wordt er voor zo'n balk gevraagd incl beugels? 1 klep bleek inderdaad flink open te staan. Ik zet er gelijk twee nieuwe op met de clip-modificatie methode.
Zelf heb ik overigens ook vocht in m'n auto en daardoor ook schimmel op m'n achterbank. Erg frustrerend. Heb al nieuwe roosters binnen, hoop ze binnenkort te kunnen laten vervangen. Dank voor de foto's en de tip wat betreft het vastzetten.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Let op bouwjaar!
Ja, de balken zijn iets anders maar passen wel op elkaar.....
Maar de steunen, ik had voor een 2000 auto steunen uit 2003 gekregen en dat past niet.
Ik weet niet wanneer ze zijn over gegaan maar goed kijken voor je iets koopt!
Ja, de balken zijn iets anders maar passen wel op elkaar.....
Maar de steunen, ik had voor een 2000 auto steunen uit 2003 gekregen en dat past niet.
Ik weet niet wanneer ze zijn over gegaan maar goed kijken voor je iets koopt!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Pimoso
Nou het is allemaal gelukt vandaag, gelukkig is het vakantie.....ik heb een balk met steunen zelf van een A2 afgehaald, dus dat was even klussen daar want de kunststof bumper zat er nog op.... de auto had maar 1 wiel....nogal wankel geheel dus en dat ene wiel moest er ook af om er bij te kunnen....maar goed uiteindelijk (na een krik die inklapte waarbij de auto ineens opzij viel) toch een goede zijn het enigszins gedeukte balk gevonden die past. (want uit 2002 Eekhoorntje) Het ene wiel bleek eigenlijk best goed en deze heb ik meegenomen als reservewiel, stond nog op mijn lijst. Het wiel, de balk met steunenen al het bevestigingsmateriaal voor 35 euro. Gelijk weer alles gemonteerd thuis. Nu even sleutelmoe.