Dynamo defect
- Pimoso
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 okt 2018, 20:13
- Locatie: Ooststellingwerf
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Sinds een paar dagen ineens acculampje aan, paar keer stuurbekrachtiging uitval. Accu ok. Alle bekende massapunten nagelopen en schoongemaakt, toch weer 0,2V lekstroom opgelost. Maar helaas Dynamo kapot, had nog maar 11 volt met draaiende motor en belasting. Een koolborstel blijkt vrijwel geheel afgesleten en de sleepring is helemaal ingeslepen. Is ook de originele dynamo uit 2000! Nieuwe besteld van Valeo OEM met een gates ribriem. De originele metalen spanpoelie lijkt nog helemaal in orde. Als je er nu een besteld is het kunststof, zijn er voordelen? Hoe verwijder je de complete rol met spanveer?
Tevens de oliepijlstok afgedopt en de oliebijvulslang, niet in gebruik. EGR afgedopt en complete buis verwijderd, ook bij inlaat afgedopt. aanzuigbuis inlaat ook weg ivm K&N en hitteschild blijft ook weg. Lekker veel ruimte om makkelijk bij oliefilter te komen!- Pimoso
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 okt 2018, 20:13
- Locatie: Ooststellingwerf
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Inderdaad continue motorlampje aan, ik stoor me er niet aan. Ik kreeg er een mooie motorloop bij lage toerentallen en een benzineverbruik van 1:19 voor terug! Maar kan ook aan de K&N liggen....en voornamelijk snelweg...
- Antonius
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 09 jan 2019, 21:40
- Locatie: Montferland
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ben nog niet zo bekend met de onderdelen van een A2 dus heb geen idee van de kosten van een nieuwe dynamo maar is het niet voordeliger om je oude te laten reviseren?
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Vele merken leveren geen nieuwe maar juist gereviseerde....
Alles wat kan slijten vervangen ze en je ruilde om.
Vaak is oude terug sturen met statiegeld en niets mis mee.
Reviseren of ruilen, ze noemen het nieuwe maar 90% blijkt zo gereviseerd, dat je geen verschil ziet behalve de prijzen!
Ik weet dat enkele revisie bedrijven onderdelen voor A2 juist op sloop bestellen om voorraad te krijgen!
Mag geen namen noemen maar rechtstreeks van sloop naar revisie bedrijven!
Daarmee voorkomen ze concurrentie van gebruikte delen en hebben voldoende op voorraad.
Alles wat kan slijten vervangen ze en je ruilde om.
Vaak is oude terug sturen met statiegeld en niets mis mee.
Reviseren of ruilen, ze noemen het nieuwe maar 90% blijkt zo gereviseerd, dat je geen verschil ziet behalve de prijzen!
Ik weet dat enkele revisie bedrijven onderdelen voor A2 juist op sloop bestellen om voorraad te krijgen!
Mag geen namen noemen maar rechtstreeks van sloop naar revisie bedrijven!
Daarmee voorkomen ze concurrentie van gebruikte delen en hebben voldoende op voorraad.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...