Inmiddels is de 'ventilatie unit' binnen, en ik heb gisteren met veel moeite de autoradio eruit gekregen. De kabel naar wat ik aanneem de CD wisselaar in de kofferbak is, was erg kort, waardoor de radio er niet volledig uitkomt om de kabels los te maken. Erg vervelend, en oorzaak van wat schaafwonden

Gisteren keek ik naar instructies om de 'volume chip' om te solderen, en in de comments zie ik dat de chip die ik heb gekocht voor problemen kan zorgen. Zo zou de input selectie kuren kunnen krijgen, en zou de CD wisselaar niet meer geselecteerd kunnen worden...
Op zich zou ik het gewoon kunnen proberen en maar zien wat het oplevert, maar ik heb eerlijk gezegd ook een beetje angst om alles weer te installeren om er vervolgens achter te komen dat de chip niet werkt...Het was echt ondoenlijk om de kabels los te krijgen en ben bang dat ik iets forceer / kapot maak als ik dat geintje nog een keer moet uithalen.
De Amerikanen hebben het zo mooi over 'opening a can of worms' als je begint aan iets dat je alleen maar meer problemen kan opleveren. Maar wat is de grotere 'can of worms'? Kijken of de nieuwe chip z';n werk goed doet, of gewoon maar meteen voor een modernere radio gaan, wat potentieel ook installatie problemen veroorzaakt? Ik ben niet zo handig met al die kabels