Carterontluchting

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Cooper
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 nov 2019, 11:47 0 x

Sinds de aanschaf van deze audi amf tdi is er veel olieafzetting op de slangen bij de egr. Waar zal dit vandaan komen, en wat is de remedie om dit eenvoudig op te lossen. Tips?
20191103_111156.jpg
20191103_111156.jpg (2.32 MiB) 1776 keer bekeken
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

10 nov 2019, 16:19 0 x

Na een schoonmaak met remmen reiniger wel een paar minuten later het eerste vuil gevonden, dit was op een totaal andere Fsi motor, en je weet waar het lek is, anders word het lastig zoeken.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 nov 2019, 22:54 1 x

Ik lees hier even mee, want ik heb volgens mij hetzelfde probleem(pje). Ik heb reeds de twee pakkingen vervangen van de EGR, de drab met doeken en remmen reiniger weggehaald, en de EGR weer teruggebouwd.

Het lijkt echter dat er toch weer wat (beperkte) olie lekkage is, dit lijkt uit de EGR zelf te komen maar ben hier niet zeker van. Wellicht dat de overdruk in de slangen van de turbo wat lucht met oliespray naar buiten drukt. Hoe dan ook heb ik het voor nu maar even zo gelaten gezien de zeer beperkte hoeveelheid olie. Mogelijk dat het vervangen van de EGR het probleem oplost, maar ik sluit ook niet uit dat dit een symptoom is van een onderliggende oorzaak (bv slijtage/toegenomen olieverbruik van de turbo?).

Wellicht dat iemand anders hier nog ideeën over heeft.
Cooper
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 nov 2019, 23:51 1 x

Spinazie ik heb de egr ontbruikbaar gemaakt(teminste dat denk ik) met het afhalen van het slangetje en deze afgedopt. Daarom dacht ik misschien de carterontluchting. Die zit daar toch ook. Misschien dat die verstopt raakt?
Daarnaast maakt de tdi veel lawaai op snelheid. Zo erg dat ik niet harder gereden hebt tot heden dan 115km per uur. Misschien wel normaal omdat ik diesels gewend was die geruisloos liepen(15dci van renault tot bj 2016)
Daarom mijn zoektocht waarom die herrie. Moet nog een keer een elm327 aanschaffen mijn obdlink lx vind de a2 niet. Hoop de elm wel. Kijken wat ik tegenkom.
Medepassagiers bevestigen de herrie😣
Plaats reactie