nieuw maar nog geen A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Jan Kiebert
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 apr 2020, 21:15 2 x

Dag allemaal,

na vele bezoeken op dit forum uiteindelijk toch mezelf maar aangemeld.
Ik ben nog niet in het bezit van een A2 maar wel naarstig op zoek > 1.4TDI.
Momenteel rijd ik al 5 jaar in een Seat Alhambra 1.9TDI automaat, 30dkm / jaar, en dit moet nu gaan gebeuren in een A2!

Ik heb op Marktplaats een A2 1.4TDI 90pk zijn staan ( link = https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr ).

Kenteken van deze auto is 66-RG-ZV, is er iemand van jullie die deze A2 kent?

Alvast bedankt !

Groeten, Jan Kiebert
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2020, 23:49 2 x

Welkom hier! Goed dat je de weg naar het forum gevonden hebt.

Deze A2 ken ik uit andere MP advertenties van dezelfde eigenaar, maar toen stond deze in een showroom / hal met beter fotomateriaal. De auto staat pas 130 dagen op naam van de huidige eigenaar, vertoeft sinds 2005 in NL. Het is wel een unieke in deze S-Line Plus samenstelling, zeker met de 90pk motorvariant. Historie lijkt me van belang evenals sluitende kilometeradministratie. Stand bij import kan worden geverifieerd door onderhoudshistorie bij Audi op te vragen, desnoods kunnen we dat via onze link @koop9 verzorgen.

Raadpleeg voor je zoektocht ook zeker de aankooptips, niet geheel onbelangrijk.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

09 apr 2020, 10:36 0 x

Deze Handelaar heeft 4 erg mooie in voorraad, ziet er perfect uit,
maar ik heb sterk vermoeden dat een andere handelaar ze verkocht om van problemen af te zijn.
Ik herkende 2 van de 4 als probleem voertuigen en zal geen namen noemen.

De Zilver grijze hier wel langs zien komen..... dump je probleem lijkt het op dus voorzichtig en lange proefrit maken want ik verwacht 0% garantie en loze beloftes!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spits

09 apr 2020, 11:43 1 x

Jan Kiebert schreef:
08 apr 2020, 21:15
Dag allemaal,

na vele bezoeken op dit forum uiteindelijk toch mezelf maar aangemeld.
Ik ben nog niet in het bezit van een A2 maar wel naarstig op zoek > 1.4TDI.
Momenteel rijd ik al 5 jaar in een Seat Alhambra 1.9TDI automaat, 30dkm / jaar, en dit moet nu gaan gebeuren in een A2!

Ik heb op Marktplaats een A2 1.4TDI 90pk zijn staan ( link = https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr ).

Kenteken van deze auto is 66-RG-ZV, is er iemand van jullie die deze A2 kent?

Alvast bedankt !

Groeten, Jan Kiebert
Welkom Jan,

Let er even op dat het daadwerkelijk een 90pk is...... Op kenteken staat 75pk Euro 4, dit zou dan een BHC motor zijn en géén ATL 90PK.
De 90pk kan je, onder andere, onderscheiden door schijfremmen achter.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 apr 2020, 20:53 0 x

Welkom Jan op dit prachtige forum. Suc6 met de zoektocht.
Spits schreef:
09 apr 2020, 11:43
Let er even op dat het daadwerkelijk een 90pk is...... Op kenteken staat 75pk Euro 4, dit zou dan een BHC motor zijn en géén ATL 90PK.
Uit de foto's kan ik opmaken dat achter remklauwen zitten, dus 90pk.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

09 apr 2020, 21:31 0 x

welkom! Ik rij dezelfde hoeveelheid km in een A2..

Ik voel dus met je mee...

(ik doe het wel op benzine)
betutteling is zinloos; passie is Goud
Peter_Maathuis
Moderator

09 apr 2020, 22:09 1 x

kobus1978 schreef:
09 apr 2020, 20:53
Spits schreef:
Mooie complete auto zo te zien, maar...
Uit de registratie bij de RDW (code D2) maak ik op dat het een BHC-motor met 75 pk betreft. Een ATL is bovendien 10 kg zwaarder, maar bij import kan daar wel eens wat misgaan.
Mogelijk is de BHC-motor getuned tot 90 pk, dat kan ik op afstand niet beoordelen...
Spits

09 apr 2020, 22:12 2 x

kobus1978 schreef:
09 apr 2020, 20:53
Spits schreef:
Een achteras kan een uitsluitsel geven, het kan zo maar zijn dat er een achteras met schijven gemonteerd is...... Heb je een ATL zonder variabele turbo, ook leuk.

Screenshot_20200409_214836.jpg
Screenshot_20200409_214836.jpg (239.94 KiB) 4104 keer bekeken
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

10 apr 2020, 09:23 0 x

Inderdaad is het mogelijk om een ATL as op de AMF of BHC te zetten, ben je van lelijke roestige trommels af.

Maar die grijze, volgens mijn is die Grijze met Open Sky hier eerder langs gekomen... en omgeruild?
4x een A2 en 3x CS.... ik vermoed dat een hier bekende Handelaar zijn miskopen naar een andere handelaar dumpte tegen veel lagere prijzen, dat mag, maar houd er rekening mee dat het oplossen van storingen als je het niet zelf kan erg duur kan worden.

Ik zie bij deze aanbieder 4 erg mooie en gepoetste en ook relatief lage KM standen!
Daarom wil ik het nieuwe Forum Lid waarschuwen voor eventuele kosten na aankoop want ik verwacht geen enkele garantie vanuit Den Bosch, ook de taal op Marktplaats doet het ergste vermoeden.
En 1 van de voertuigen had op de foto reportage zowel Navi+ als niets in Dashboard op de foto's dus hoe word deze nu geleverd?

Bekijk ook de overige voertuigen van een handelaar en je ziet soms hier wel bekende langs komen...
De gele diesel weet ik niet, wel mooie stoelen....
Maar.... in Tekst Open Dak en op foto 18 Golfplaat, wat is het nu?
Maar lees in advertentie 55Kw maar Chip tuning naar 90 Pk komt voor!
Dan is het nog geen ATL maar achteraf aangepaste en dat komt vaker voor.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
DED@2
Audi A2 clublid

10 apr 2020, 16:01 6 x

“ Maar die grijze, volgens mijn is die Grijze met Open Sky hier eerder langs gekomen... en omgeruild?
4x een A2 en 3x CS.... ik vermoed dat een hier bekende Handelaar zijn miskopen naar een andere handelaar dumpte tegen veel lagere prijzen, dat mag, maar houd er rekening mee dat het oplossen van storingen als je het niet zelf kan erg duur kan worden.”

@eekhoorntje ,

Ik zou oppassen met suggestieve opmerkingen te plaatsen die je niet kunt staven. Als je harde bewijzen hebt is het een ander verhaal, zo niet houdt dan je commentaar voor je.

Voor zover we kunnen beoordelen zijn het aardige a2’s. Je moet altijd zelf beoordelen door ze te gaan bezichtigen en proef te rijden. Als je ook storingen kan (laten) uitlezen is helemaal mooi.

Zoals eerder aangegeven, gebruik de aankooptips als leidraad en bekijk er meerdere om te kunnen vergelijken.

Succes 👍😉
Plaats reactie