Ik heb voor de bijrijderskant en nieuwe(tweedehands) koplamp gekocht die er wel nog goed uitziet echter is de diffusor van de stadsverlichting er slechter aan toe dan die van de oude koplamp. Weet iemand hoe ik deze kan verwisselen. Bij de oude kreeg ik er hem erg makkelijk uit naar bij de nieuwe zit deze vast middels een lipje wat je in niet drukken maar deze zit zodanig dat je dat niet bij komt.(achter het glas) Heeft iemand dit al gedaan of weet iemand hoe deze te verwisselen?
Zie foto's voor uit uitleg.
Diffusor stadsverlichting
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hier is duidelijk sprake van een gevalletje verkeerde (en wederom) lampje geplaatst. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: hier moet een W3W lampje in en niet W5W (en de werkplaatsen maken zich hier ook schuldig aan).
Helaas kan je dit niet verwijderen zonder de koplamp te splitsen. Hiermee bedoel ik de plexiglas kap verwijderen van de behuizing. Deze is echter 'verlijmd' met heel sterke kit die alleen onder bepaalde temperaturen flexibel wordt. De eerste generatie koplampen waren wel demontabel. De huls is ook niet los verkrijgbaar, tenzij je een goede uit de oude koplamp hebt kunnen bemachtigen.
Hier een voorbeeld hoe de koplamp van een A4 onder handen wordt genomen: https://www.youtube.com/watch?v=HVctXTIf0X4
Als je het avontuur niet aan wilt gaan; ik neem aan dat je de lamp niet terug kunt sturen?
Helaas kan je dit niet verwijderen zonder de koplamp te splitsen. Hiermee bedoel ik de plexiglas kap verwijderen van de behuizing. Deze is echter 'verlijmd' met heel sterke kit die alleen onder bepaalde temperaturen flexibel wordt. De eerste generatie koplampen waren wel demontabel. De huls is ook niet los verkrijgbaar, tenzij je een goede uit de oude koplamp hebt kunnen bemachtigen.
Hier een voorbeeld hoe de koplamp van een A4 onder handen wordt genomen: https://www.youtube.com/watch?v=HVctXTIf0X4
Als je het avontuur niet aan wilt gaan; ik neem aan dat je de lamp niet terug kunt sturen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nee terugsturen wil ik niet. Buiten dat kleine esthetische minpuntje is de koplamp prima en dat maar voor €60. Maar doordat die diffusor bij mijn oude koplamp heel gemakkelijk los te halen was hoopte ik dat ik ze kon omwisselen. Verder heb ik er wel de juiste lampjes ingestopt!
Ik heb nu wel wat reserve onderdelen liggen van de oude koplamp.(kapje, klip, diffusor, stelmotor, en de rest van de lamp waarvan het glas echt slecht is doordat een beunhaas er met grof schuurpapier op los is gegaan) Mocht iemand hierom verlegen zitten ben ik bereid om deze tegen verzendkosten weg te geven.
Ik heb nu wel wat reserve onderdelen liggen van de oude koplamp.(kapje, klip, diffusor, stelmotor, en de rest van de lamp waarvan het glas echt slecht is doordat een beunhaas er met grof schuurpapier op los is gegaan) Mocht iemand hierom verlegen zitten ben ik bereid om deze tegen verzendkosten weg te geven.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |