Raar nieuw fenomeen
- Philip1960
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hallo A2 liefhebbers,
Ik zit met een raar fenomeen.
Eerst even wat uitleg en ik doe er een linkje bij naar een filmpje wat ik gemaakt heb.
Het is begonnen na dat ik enkele malen met de sleutel in het slot de ramen (alle vier) opende,
en daarna weer met de sleutel in het slot sloot.
Dit heb ik twee maal uitgetest en het werkte perfect.
Toen ik een dag erna mijn auto wilde gebruiken, gebeurde het volgende.
Als ik mijn contact aanzet, beginnen lampjes op het dashboard te knipperen en de wijzers op de meters uit te slaan.
In deze fase is het onmogelijk om de auto te starten.
Doe ik enkele malen het contact uit en weer aan, gaan de lampjes op de normale manier branden, en start de auto probleemloos.
Ik heb omdat ik dacht dat het aan de accu lag, een nieuwe gekocht, maar bleek niet te helpen.
Ook maakt het niet uit of net droog of nat weer is, het fenomeen blijft hetzelfde.
Soms doet hij het ook verschillende keren gewoon goed achterelkaar, maar soms ook weer enkele keren niet.
Onder het rijden geen enkel probleem en ik heb in mijn OBD2 scanner geen storingsmeldingen.
Wel heb ik nog het probleem met het linker achterportier van de terugmelding, maar dat heeft er altijd al in gezeten.
Misschien willen jullie even naar het filmpje kijken en een idee wat het zou kunnen zijn.
De A2 dokter in Waalwijk (Lucas) had niet direct een idee hebben wat het kan zijn.
Alvast super bedankt.
Philip
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 20&o=OneUp
Wellicht met een VPN verbinding werkt de link niet.
Ik zit met een raar fenomeen.
Eerst even wat uitleg en ik doe er een linkje bij naar een filmpje wat ik gemaakt heb.
Het is begonnen na dat ik enkele malen met de sleutel in het slot de ramen (alle vier) opende,
en daarna weer met de sleutel in het slot sloot.
Dit heb ik twee maal uitgetest en het werkte perfect.
Toen ik een dag erna mijn auto wilde gebruiken, gebeurde het volgende.
Als ik mijn contact aanzet, beginnen lampjes op het dashboard te knipperen en de wijzers op de meters uit te slaan.
In deze fase is het onmogelijk om de auto te starten.
Doe ik enkele malen het contact uit en weer aan, gaan de lampjes op de normale manier branden, en start de auto probleemloos.
Ik heb omdat ik dacht dat het aan de accu lag, een nieuwe gekocht, maar bleek niet te helpen.
Ook maakt het niet uit of net droog of nat weer is, het fenomeen blijft hetzelfde.
Soms doet hij het ook verschillende keren gewoon goed achterelkaar, maar soms ook weer enkele keren niet.
Onder het rijden geen enkel probleem en ik heb in mijn OBD2 scanner geen storingsmeldingen.
Wel heb ik nog het probleem met het linker achterportier van de terugmelding, maar dat heeft er altijd al in gezeten.
Misschien willen jullie even naar het filmpje kijken en een idee wat het zou kunnen zijn.
De A2 dokter in Waalwijk (Lucas) had niet direct een idee hebben wat het kan zijn.
Alvast super bedankt.
Philip
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 20&o=OneUp
Wellicht met een VPN verbinding werkt de link niet.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik zou beginnen om de massa verbindingen te kontroleren, met als eerste de massa aansluiting onder in de linker deurstijl.
Over massapunten is al meer geschreven, maar heb even geen link naar het betreffende draadje.
Over massapunten is al meer geschreven, maar heb even geen link naar het betreffende draadje.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
probeer eens eerst met andere sleutel of het ook zo vreemd gaat.
zou kunnen dat de sleutel soms niet meer herkend wordt ,doordat tag in sleutel door sensor de transponder ring om het contactslot, slechte verbinding maakt dus hoop dat de massaverbinding het is, anders stekkers van unit bij contactslot of defecte module .
probeer als de sleutel aan een bos sleutels hangt eens de rest eraf te halen ,zit daar soms andere auto sleutel aan?
Wiebel eens met je sleutel terwijl contact aan en probeer te starten is gaat er iets veranderen met het dasboard en start hij dan plots opeens wel..... ?
laat hem eens uitlezen als het met beide sleutels het fenomeen zich voortdoet met iemand die vcds heeft, zou zo maar kunnen wel sporadische storing opgeslagen is ?
zou kunnen dat de sleutel soms niet meer herkend wordt ,doordat tag in sleutel door sensor de transponder ring om het contactslot, slechte verbinding maakt dus hoop dat de massaverbinding het is, anders stekkers van unit bij contactslot of defecte module .
probeer als de sleutel aan een bos sleutels hangt eens de rest eraf te halen ,zit daar soms andere auto sleutel aan?
Wiebel eens met je sleutel terwijl contact aan en probeer te starten is gaat er iets veranderen met het dasboard en start hij dan plots opeens wel..... ?
laat hem eens uitlezen als het met beide sleutels het fenomeen zich voortdoet met iemand die vcds heeft, zou zo maar kunnen wel sporadische storing opgeslagen is ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ingeval da ross-tech uitlees software wordt /was gebruikt :
de handleiding zegt dit:
"Never try and do output tests while the car is being driven. By doing output tests while it is in motion can have dire consequences. The ABS brakes, for example, could be disabled and then activated causing one wheel at a time being locked and unlocked."
de handleiding zegt dit:
"Never try and do output tests while the car is being driven. By doing output tests while it is in motion can have dire consequences. The ABS brakes, for example, could be disabled and then activated causing one wheel at a time being locked and unlocked."
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Philip1960
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
- Philip1960
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb het met beide sleutels en beide zonder dat er iets anders aan hangt.AudiFanSedert1971 schreef: ↑26 jul 2021, 13:44probeer eens eerst met andere sleutel of het ook zo vreemd gaat.
zou kunnen dat de sleutel soms niet meer herkend wordt ,doordat tag in sleutel door sensor de transponder ring om het contactslot, slechte verbinding maakt dus hoop dat de massaverbinding het is, anders stekkers van unit bij contactslot of defecte module .
probeer als de sleutel aan een bos sleutels hangt eens de rest eraf te halen ,zit daar soms andere auto sleutel aan?
Wiebel eens met je sleutel terwijl contact aan en probeer te starten is gaat er iets veranderen met het dasboard en start hij dan plots opeens wel..... ?
laat hem eens uitlezen als het met beide sleutels het fenomeen zich voortdoet met iemand die vcds heeft, zou zo maar kunnen wel sporadische storing opgeslagen is ?
Het met de sleutel ermee jutteren heb ik ook al geprobeerd, had ik op deze site al in een topic gelezen.
En ik zal even aan de garage vragen of hij specifiek A2 kan uitlezen, dit omdat hij alle type auto's repareert.
- Philip1960
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
ECU ook aan gedacht, dit omdat het is begonnen na het uittesten van het openen van alle ramen tegelijkertijd of, het comfort module.
in het Instrumentenpaneel moet ik mij even gaan verdiepen, dit omdat ik nooit gezocht heb op dit instrumentenpaneel.
Maar bedankt.
Laatst gewijzigd door Philip1960 op 26 jul 2021, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- Philip1960
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Deze begrijp ik niet, en of dit wel gerelateerd is op mijn probleem.toutdroit schreef: ↑26 jul 2021, 16:12Ingeval da ross-tech uitlees software wordt /was gebruikt :
de handleiding zegt dit:
"Never try and do output tests while the car is being driven. By doing output tests while it is in motion can have dire consequences. The ABS brakes, for example, could be disabled and then activated causing one wheel at a time being locked and unlocked."
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Nieuwe Accu?
Dat kan een minder geladen zijn dus meet eerst de spanning of die boven de 12.6 volt is....
Ook moet je bij elke keer even de polen van accu en klemmen schoon maken, koper borstel of schuurpapier want teveel weerstand na montage accu zou kunnen.
De Massa kabels vermoed ik niet aangezien dit na nieuwe accu is gekomen.
En welke heb je gehaald, geen voordelige kleine? 70 Ah is erg weinig, zelf 74 en 77 Ah gemonteerd.
Dat kan een minder geladen zijn dus meet eerst de spanning of die boven de 12.6 volt is....
Ook moet je bij elke keer even de polen van accu en klemmen schoon maken, koper borstel of schuurpapier want teveel weerstand na montage accu zou kunnen.
De Massa kabels vermoed ik niet aangezien dit na nieuwe accu is gekomen.
En welke heb je gehaald, geen voordelige kleine? 70 Ah is erg weinig, zelf 74 en 77 Ah gemonteerd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...