Ik heb al een tijdje een probleem met mijn A2 1.4 AUA.
Nadat ik een stuk heb gereden en de motor op temperatuur is gekomen, begint hij te hard te hikken. Ik heb gemerkt dat dit vaker voorkomt als het weer ook warmer is dan 7 graden.
Soms word het zelfs moeilijk om te rijden op het snelweg omdat ik simpelweg niet op snelheid kan blijven omdat hij zo erg stottert. Wanneer ik hem dan uitzet en dan weer op contact draai, hoor ik een zoemend geluid komen achter het dashboard en een remstoring. Wanneer de zoem er is wilt hij heel moeilijk starten, dus draai ik de contactslot een paar keer tot hij een keer niet zoemt. Wanneer hij niet zoemt, start hij heel normaal en ook geen remstoring. Ook wilt de kvs temperatuur soms net onder de 90 graden hangen(ook na 1,5 uur rijden).
Wat ik al heb gedaan aan de auto:
Ecu Vervangen
bougies+ kabels+ bobine
Injectoren gecontroleerd
Gasklep gereinigd en ingeleerd
Compressietest (was ok)
EGR vervangen
Carterontluchting vervangen
Nokkenas- en Krukassensoren vervangen
Map Sensor vervangen
Klopsensor vervangen
Brandstoffilter vervangen
Remstoring en hikken bij Warme motor
- 11muhammed11
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jan 2022, 08:04
- Locatie: Belgie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
1 Heb je juiste Type ECU gemonteerd?
2 Denk aan defecte Temperatuur sensor die te laat na koude start op armer mengel gaat.
2 Denk aan defecte Temperatuur sensor die te laat na koude start op armer mengel gaat.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
En wat zegt de auto er zelf van? Lees: uitgelezen met VCDS? Foutmeldingen?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
En wel eens je koelwater thermostaat vervangen,een oude thermostaat kan te vroeg open gaan....
En of koelwater sensor verkeerde waarden doorgeven..zo ook aan de ecu.... ?
En of koelwater sensor verkeerde waarden doorgeven..zo ook aan de ecu.... ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
En ik mis nog de voorstel ronde!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...