Aanpakken verweerde wieldoppen

Discussie over het exterieur van de A2
Plaats reactie
pionok

18 mar 2012, 16:12 0 x

Hallo allemaal,
Vandaag dan eindelijk begonnen aan het aanpakken van de wieldoppen van mijn originele 15 inch velgen.
Ik gebruik deze velgen voor mijn winterbanden en de vorige eigenaar (waar ik de velgen van overgenomen had) dacht dat het verweren ontstaan was door het gebruik van velgenreinigingsmiddelen. Ik heb geen idee hoe dat bij jullie is, maar dat er veel mensen last van hebben is op het forum wel gebleken.

Aangezien ik het toch wilde proberen ben ik de doppen in de verf verwijderaar gaan zetten en dit heb ik een dag laten zitten.
Hierna ben ik met een schuurborstel op de boormachine (zo'n borsteltje met schuurpapier erop P80) de rommel er af gaan schuren.
Tot mijn verbazing kwam alles er redelijk netjes af.

Nu zijn de doppen kaal en lijkt het of er een klein aluminiumlaagje op zit en nu twijfel ik dan ook of ik de doppen zal polijsten en dan in de blanke lak zal spuiten of dat ik ze in de kleur van de velgen zal spuiten (hier ben ik tevens op zoek naar de kleurcode, dus als iemand die weet, graag).

Als ik de doppen nu op de velg plaats is er niet heel veel kleurverschil.

Helaas kreeg ik het binnengedeelte van de dop niet uit de grote dop verwijderd en daardoor is deze (haast onvermijdelijk) beschadigd bij het schuren. Hoe ik dat weer netjes ga maken ben ik nog niet helemaal uit.

Tot zover even mijn begin. Hieronder een aantal foto's van de doppen.

gr. rene

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 mar 2012, 18:15 0 x

Tja, een bekend euvel,dacht ik zo. Volgens mij verweren deze naafkapjes gewoon op den duur. Ik geprobeerd ze ook weer mooi te krijgen, maar onder dan flinterdunne laagje alu zit gewoon plastic. Als dat laagje alu weg gecorrodeerd is, krijg je het niet meer netjes. Ik heb vorige week maar 2 nieuwe gehaald voor op de achtervelgen. Ze kosten 26 Euro per stuk.
pionok

18 mar 2012, 19:53 0 x

ja nieuwe kopen kan altijd nog. alleen moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het ook wel leuk vind om ze op te knappen.
Ik ga het gewoon op me gemakje bekijken. Binnenkort gaan me andere velgen er weer op met zomerbanden, dus dan is t zowieso weer netjes.

gr. rene
Stephen

04 okt 2017, 22:44 0 x

Carpe Diem, waar heb je de wieldoppen gekocht? Wij kregen een veel hogere prijs bij de dealer.

Gr Stephen
Jur
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

05 okt 2017, 13:24 0 x

Interessant dat dit oude draadje even voorbij komt. Ik heb zelf ook last verweerde naafkappen van hetzelfde type als deze. Het lijkt mij dat schuren, ammoniak behandeling (ontvetten) en dan spuiten met grijze lak voldoende moet zijn? In ieder geval zal ik eerst het audi-logo verwijderen zodat alleen de ring overblijft.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 okt 2017, 16:22 0 x

Ik heb nog een (gratis) naafkapje over waarvan de bevestiging kapot is, als je daarmee wilt experimenteren.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2017, 21:08 0 x

Heb je geen spuitbussen met Alu verf?
Chroom verf heb je ook in spuitbussen.
Eerst met kunstofprimer en dan in de kleur.
Jur
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

09 okt 2017, 08:12 0 x

Spinazie schreef:
Ik heb nog een (gratis) naafkapje over waarvan de bevestiging kapot is, als je daarmee wilt experimenteren.
Daar heb ik er toevallig ook eentje van :) Tzt zal ik uiteraard een post plaatsen met het resultaat.
Plaats reactie