Vandaag dan eindelijk begonnen aan het aanpakken van de wieldoppen van mijn originele 15 inch velgen.
Ik gebruik deze velgen voor mijn winterbanden en de vorige eigenaar (waar ik de velgen van overgenomen had) dacht dat het verweren ontstaan was door het gebruik van velgenreinigingsmiddelen. Ik heb geen idee hoe dat bij jullie is, maar dat er veel mensen last van hebben is op het forum wel gebleken.
Aangezien ik het toch wilde proberen ben ik de doppen in de verf verwijderaar gaan zetten en dit heb ik een dag laten zitten.
Hierna ben ik met een schuurborstel op de boormachine (zo'n borsteltje met schuurpapier erop P80) de rommel er af gaan schuren.
Tot mijn verbazing kwam alles er redelijk netjes af.
Nu zijn de doppen kaal en lijkt het of er een klein aluminiumlaagje op zit en nu twijfel ik dan ook of ik de doppen zal polijsten en dan in de blanke lak zal spuiten of dat ik ze in de kleur van de velgen zal spuiten (hier ben ik tevens op zoek naar de kleurcode, dus als iemand die weet, graag).
Als ik de doppen nu op de velg plaats is er niet heel veel kleurverschil.
Helaas kreeg ik het binnengedeelte van de dop niet uit de grote dop verwijderd en daardoor is deze (haast onvermijdelijk) beschadigd bij het schuren. Hoe ik dat weer netjes ga maken ben ik nog niet helemaal uit.
Tot zover even mijn begin. Hieronder een aantal foto's van de doppen.
gr. rene