A2 1,4tdi>1,9tdi DSG ombouw.

Projecten, modificaties en accessoires.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 mei 2016, 19:01 0 x

Jeroen1.2 schreef:Of hij weet het wel en er is iets niet helemaal jofel…
DSG en 1.9 klinkt wel heel leuk!
Neem van mij aan dat de prijs die hier gevraagd wordt niet eens de aanschafprijs was als 1,4tdi 90pk. De hele ombouw kostte destijds zelfs meer dan de hele auto.....
De auto rijdt alsof het uit de fabriek komt en is inderdaad voorzien van een 1,9tdi 4 cilinder met DSG6. De bedoeling was, en heeft gelopen met, een DSG7. We kregen deze niet naar onze zin lopend, er bleven trillingen in zitten. Toen besloten de DSG6 te gebruiken, de trillingen bleven. Toen besloten er een 4 cilinder van te maken, iets wat perfect loopt. Tijdens de RDW keuring kwam nota bene de keurmeester erachter dat de auto op papier al een 4 cilinder was, vroeg dus wat we kwamen doen!! Aangezien het een 100pk (10pk meer dan org.)motor betrof en het cilinderaantal op papier klopte hoefden we verder niets te doen. Dat betekent ook dat het oude gewicht gehandhaafd blijft, je kunt wel nagaan dat de auto met een cilinder meer en een DSG bak zwaarder geworden is......

Alles klopt dus, juist de RDW keurmeester gaf ons het advies verder niets meer aan te passen omdat wettelijk alles klopt.

Jos.
JBAutoservice BV
muurman

07 mei 2016, 20:34 0 x

Als ik niet al zoveel geld in mijn huidige A2 had gestopt ging ik zeker kijken.
Pocoloco

07 mei 2016, 20:57 0 x

muurman schreef:
Als ik niet al zoveel geld in mijn huidige A2 had gestopt ging ik zeker kijken.
Als je je doel hebt bereikt (130pk) laat dan ff ook het kostenplaatje zien . ;)   
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 mei 2016, 01:28 0 x

...  kennen jullie elkaar ergens van?
jos_br

08 mei 2016, 11:50 0 x

pocoloco schreef:Als je je doel hebt bereikt (130pk) laat dan ff ook het kostenplaatje zien . ;)   
Dit is even compleet off topic, maar ik vindt het altijd vreemd dat mensen zich moeten "verantwoorden" over hetgeen ze (laten) doen aan de auto, en vooral wat het gekost heeft. Wij hebben projecten hier die inderdaad vele malen de waarde van de auto overtreffen en dus "niet verantwoord" zijn. Iemand die een peperdure hobby zoals fotografie of een onwijze vakantie gevierd heeft, daar heeft eigenlijk niemand het over, maar een auto ver/ombouwen is meteen te duur. Vindt dat vreemd..........

Jos.

No hard feelings pocoloco, deze opmerking hoor ik alleen wat vaak........
JBAutoservice BV
Pocoloco

08 mei 2016, 12:05 0 x

jos_br schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">pocoloco schreef:Als je je doel hebt bereikt (130pk) laat dan ff ook het kostenplaatje zien . ;)   
Dit is even compleet off topic, maar ik vindt het altijd vreemd dat mensen zich moeten "verantwoorden" over hetgeen ze (laten) doen aan de auto, en vooral wat het gekost heeft. Wij hebben projecten hier die inderdaad vele malen de waarde van de auto overtreffen en dus "niet verantwoord" zijn. Iemand die een peperdure hobby zoals fotografie of een onwijze vakantie gevierd heeft, daar heeft eigenlijk niemand het over, maar een auto ver/ombouwen is meteen te duur. Vindt dat vreemd..........

Jos.

No hard feelings pocoloco, deze opmerking hoor ik alleen wat vaak........
</div>
</blockquote>

Geef niet Jos , Ik heb mijn hart op mijn tong en dat is wel eens een min puntje . ;)
Audi_gekkie

08 mei 2016, 14:04 0 x

@pocoloco Die velgen, de lederen bekleding, het opnieuw spuiten en deels nogmaals, de verlichting enz zijn allemaal gratis?
Geef toe dat je stiekem ook wel 130 peekaatjes wilt hebben.

Hart de tong is geen verkeerde eigenschap. :)
Audi_gekkie

08 mei 2016, 14:06 0 x

@jos_br Weet jij waarom de eigenaar zijn A2 heeft verkocht als hij er nog maar kort van heeft kunnen genieten?
jos_br

08 mei 2016, 15:05 0 x

Audi_gekkie schreef:
@jos_br Weet jij waarom de eigenaar zijn A2 heeft verkocht als hij er nog maar kort van heeft kunnen genieten?
Tja, moet je de man voor kennen. Hij had meerdere, toch bijzondere auto's, en die zijn nu allemaal weg. Dit is meer een persoonlijke keuze zeg maar. Aan deze A2 mankeert werkelijk niets, alles functioneert goed.

Jos.
JBAutoservice BV
Audi_gekkie

08 mei 2016, 20:12 0 x

<a target="_blank" rel="nofollow">jos_br</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a target="_blank" rel="nofollow">Audi_gekkie</a> schreef:
Tja, moet je de man voor kennen. Hij had meerdere, toch bijzondere auto's, en die zijn nu allemaal weg. Dit is meer een persoonlijke keuze zeg maar. Aan deze A2 mankeert werkelijk niets, alles functioneert goed.

Jos.
</div>
</blockquote>
Had/heb jij geen interesse in deze A2? Het is zeker een bijzondere A2, maar voor mij te anoniem.
Het is dat ik nog steeds "verliefd" ben op mijn bijzondere  en goed onderhouden A2, anders was dit zeker een optie.
Plaats reactie