Dagboek van 4$$
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
BT module zit erin. Dat is kinderlijk eenvoudig en snel(10m) te installeren. Echter het wegwerken van de module in het dashboardkastje en met name de microfoon in de hemel kost dan een uur of twee.
Geluid is prima en ook ben ik goed hoorbaar aan de andere kant van de lijn. Totale kosten € 67.
Geluid is prima en ook ben ik goed hoorbaar aan de andere kant van de lijn. Totale kosten € 67.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- 4$$
Gisteren de knipperlichten aan de zijkant vervangen.
Vandaag bezig met beurtje. Bodemplaat verwijderen was snel gebeurt. Luchtfilter is dan goed bereikbaar. Olie aflaten en verversen is makkelijk echter dat oliefilter is een echt kreng. Van bovenaf zit het hitteschild aardig in de weg en van benedenaf zit peilstokleiding en olievulslang(beide komen van serviceklep) danig in de weg. Hoe doen jullie dat?
Op de foto's lijkt het makkelijk maar er is nagenoeg geen ruimte.
Bougies ook vervangen wat bijzonder snel gaat.
Vandaag bezig met beurtje. Bodemplaat verwijderen was snel gebeurt. Luchtfilter is dan goed bereikbaar. Olie aflaten en verversen is makkelijk echter dat oliefilter is een echt kreng. Van bovenaf zit het hitteschild aardig in de weg en van benedenaf zit peilstokleiding en olievulslang(beide komen van serviceklep) danig in de weg. Hoe doen jullie dat?
Op de foto's lijkt het makkelijk maar er is nagenoeg geen ruimte.
Bougies ook vervangen wat bijzonder snel gaat.
- Bijlagen
-
- Zicht van bovenaf.
- 20200527_124827.jpg (2.63 MiB) 3530 keer bekeken
-
- Zicht vanaf onderen
- 20200527_142026.jpg (2.96 MiB) 3530 keer bekeken
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- 4$$
Klaar! Oliefilter toch van bovenaf gedaan. Heb alleen wat gereedschap bij moeten kopen.
Kosten: ± €60
3.3 ltr 5W30
Oliefilter
Luchtfilter
Bougies
Interieurfilter
Kosten: ± €60
3.3 ltr 5W30
Oliefilter
Luchtfilter
Bougies
Interieurfilter
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Al doende leert men, krijg je enkel voldoening van 
Oliefilter toch wel handvast gezet en ring vooraf ingevet met een beetje olie?

Oliefilter toch wel handvast gezet en ring vooraf ingevet met een beetje olie?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Dop 30 met ratel en blind op gevoel draai ik ze moeiteloos los, wel gelijk nieuwe erop want anders zoek je je suf..... en ingevet zoals Hans Jan zegt en hand vast.
Let op dat je geen Bosch filter zonder 6 kant koopt want met de normale klem om het filter,
dan moet de uitlaat eraf.
En een Bacho of waterpomptang, ik heb sporen hiervan gezien en dan past mijn dop ook moeilijker.
De afgeronde 6 kant op 't olie filter, met tang ga je die rond draaien waarna sommige bij mijn kwamen,
en dan roep ik woorden die in geen elke woordenboek staan en die herhaal ik maar even niet!

Let op dat je geen Bosch filter zonder 6 kant koopt want met de normale klem om het filter,
dan moet de uitlaat eraf.
En een Bacho of waterpomptang, ik heb sporen hiervan gezien en dan past mijn dop ook moeilijker.
De afgeronde 6 kant op 't olie filter, met tang ga je die rond draaien waarna sommige bij mijn kwamen,
en dan roep ik woorden die in geen elke woordenboek staan en die herhaal ik maar even niet!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- 4$$
Klopt, het is voor mij een hele overwinning dat het me gelukt is. Ja hoor het oliefilter zit handvast en rubberen ring met schone olie ingesmeerd.
@eekhoorntje ik had geen dop 30 dus heb een hele mooie overcomplete doppenset gekocht en daarmee lukte het precies zoals je zegt.
- 4$$
Deze gekocht om mijn koplampen wat op te frissen. Met name aan de bijrijderskant is dat nodig(vanwege looks). Ik ga het dit weekend uitproberen en laat jullie weten of het wat is.
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED ... p100285604
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED ... p100285604
- Bijlagen
-
- Koplampenpolijstset
- 20200529_223548.jpg (3.75 MiB) 3459 keer bekeken
- 4$$
Mijn tip..... Niet kopen.
Beter als dit wordt het er niet mee.(en veel slechter was het niet) Ik ga toch maar op zoek naar een mooie gebruikte koplamp of laat ze door een bedrijf polijsten.
Beter als dit wordt het er niet mee.(en veel slechter was het niet) Ik ga toch maar op zoek naar een mooie gebruikte koplamp of laat ze door een bedrijf polijsten.
- Bijlagen
-
- 20200530_115915.jpg (3.8 MiB) 3423 keer bekeken
-
- 20200530_114243.jpg (4.25 MiB) 3423 keer bekeken