Geen waarschuwing bij een defecte Rembekrachtiging!?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mchaiba

02 jul 2012, 15:04 0 x

Thck schreef:

Wat ik mij nog afvraag is of je wel voor je gevoel een "normale" pedaaldruk hebt na het intrappen van het rempedaal? Indien dit niet het geval is, komt het pedaal dan hoger indien je het meerdere keren intrapt?

Indien je n.l. geen of bijna geen pedaaldruk hebt en het pedaal merkbaar hoger komt na meerdere keren intrappen dan kun je gevoeglijk aannemen dat je hoofdremcilinder defect is.

Echter indien je voor je gevoel wel de "normale" druk voelt (zoals je die gewent was) maar hij remt niet (of bijna niet) dan denk ik toch in de richting van een vacuumprobleem (mede door de uitslag van het 1e testje dat je hebt gedaan). Theo
zonder sleutels in het contact is de rempedaal keihard.
met lopende motor voelt het wat stroever ik trap dus niet echt soepel de rem in.
als meerdere kere dit doe dan komt de rem niet hoger.
hij zakt ook niet in als ik de auto start.
Wel hoor ik een leeglopend iets pffffffffffff (8 sec) als ik bij een lopende motor de rem intrap.

geen van de voorbeelden is eigenlijk van toepassing.
mocht de rembekrachtiger het niet zijn dan vervang ik de remcilinder todat het hele systeem is vervangen. iets wat ik natuurlijk niet hoop :P

maar wat fijn dat we een lid (Cornell) op het forum hebben bij wie we onderdelen bij de dealer nog eens goedkoper kunnen bestellen.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 jul 2012, 18:28 0 x

Dit wijst in ieder geval niet op een defecte hoofdremcilinder! Het geluid (pffft) lijkt erop dat er een vacuumlek ontstaat tijdens het remmen (verklaart ook het feit dat er geen bekrachtiging meer is)!

Toch even iemand laten remmen en dan onder de kap luisteren en kijken waar dit gebeurt!!

Theo
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 jul 2012, 18:35 0 x

Als het niet de hoofdrem cilinder is is het toch vreemd dat ie helemaal niet meer remt.
Mocht het vacuum of de bekrachtiger defect zijn moet je wel nog gewoon kunnen remmen, tenzij met een veel hogere pedaalkracht omdat je geen bekrachtiging meer hebt.
Anders zou slepen ook een hachelijke onderneming worden..........

Is het niveau in het remvloeistofpotje wel tussen Min en Max?
mchaiba

02 jul 2012, 19:21 0 x

[quote="rolf"] Mocht het vacuum of de bekrachtiger defect zijn moet je wel nog gewoon kunnen remmen, tenzij met een veel hogere pedaalkracht omdat je geen bekrachtiging meer hebt.
Anders zou slepen ook een hachelijke onderneming worden..........

Is het niveau in het remvloeistofpotje wel tussen Min en Max?[/quote]

dat klopt wel ik kan wel remmen maar ik kom niet snel tot stilsand als voorheen. harder remmen (meer kracht op het pedaal) ga ik nog eens uitproberen.

vloeistof staat tot max.

@theo
ik zal dat eens nalopen voorzover dat kan op de parkeerplaats. :|
Thck

02 jul 2012, 22:24 0 x

dat klopt wel ik kan wel remmen maar ik kom niet snel tot stilsand als voorheen. harder remmen (meer kracht op het pedaal) ga ik nog eens uitproberen.

vloeistof staat tot max.

@theo
ik zal dat eens nalopen voorzover dat kan op de parkeerplaats.

Rolf mijn beste:,
zie antwoord van mchaiba, hij kan dus wel remmen maar moet heel veel druk uitoefenen!
Ik ben er (op basis van het geen ik lees) van overtuigd dat het niet de hoofdremcilinder is maar of a) een probleem met het vacuum van de bekrachtiger of b) de bekrachtiger zelf! Ik gok op optie a) aangezien er ook geen waarschuwingslampje is gaan branden.

En wat het remmen met een defecte bekrachtiger betreft, dat is in principe ook een hachelijke onderneming (zeker voor een leek die dit niet gewent is)! De remwerking is ook niet dezelfde als bij een auto waar standaard nog geen bekrachtiger op gemonteerd zit, je moet bij een defecte bekrachtiger veel meer kracht uitoefenen dan bij een auto waar er standaard geen op zit !

Theo
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jul 2012, 14:49 0 x

Theo mijn Beste,

Ik weet hoe het werkt en ben niet achterlijk, ik heb zelf een aantal malen ervaren om zonder rembegrachtiger te moeten remmen als gesleepte auto.
Ik zou het fijn vinden als je dat betweterige toontje nu eens achterwege laat, dat is toch wel een vervelende eigenschap in jou manier van antwoorden en dit is niet de eerste keer.
Als ik onwaarheden en onzin loop uit te kramen prima, maar mijn inziens doe ik dat niet en probeer alleen de topic starter op weg te helpen.
Als mijn bijdragen niet gewaardeerd worden dan houd ik verder wel m'n toetsenbord en mag jij alle probleem zaken lekker alleen doen, mij best, op deze manier heb ik er geen zin meer in.
Succes ermee........
Thck

03 jul 2012, 15:44 0 x

Rolf, ik zal je mijn antwoord even via een PBtje geven aangezien ik het ongepast vind om dit via een topic te doen.

Theo
mchaiba

03 jul 2012, 15:46 0 x

Beste Rolf,

alle bijdrage zijn welkom, van mensen met hoge kennis en wat mindere zoals ik bijvoorbeeld. onze intensie is toch elkaar hier de helpende hand en ervaring te delen. persoonlijk denk ik dat theo het zo niet bedoelt. Omdat het typend schrijven toch anders overkomt dan het gesproken woord. er ontstaat dan toch na mijns inzien een miscummunicatie. Dingen komen dan soms bot over terwijl dit niet perso zo is bedoelt. over het laatste verwacht ik ook dat theo dit zal beamen.

dan nu on topic,
inderdaad bij hard drukken kan ik wel remmen maar ontstaat ook een harde geluid van kraken en piepen. ik zal nu niet meer uitproberen want gelukkig kreeg ik net een mail van cornell dat de bekrachtiger is besteld.

groeten, Mo
mchaiba

09 jul 2012, 03:32 0 x

Probleem is opgelost het was toch de rembekrachtiger.
Ik heb het niet zelf gedaan dus kan eigenlijk ook niet veel nuttigs over zeggen.

Het eerste wat ik deed is hem onder de douche doen :lol:
Thck

09 jul 2012, 12:21 0 x

Mooi dat het opgelost is, jammer dat je niet exact weet wat nu dadwerkelijk de oorzaak was!

Misschien de 'oude" bekrachtiger eens goed onder de loep nemen.

Theo
Gesloten