[quote="zeurpiet"][quote="duitse degelijkheid"]Kan mij niet voorstellen dat audi toen op die basis de A2 in elkaar geknutseld heeft...het is toch te gek voor woorden dat het start/stop systeem afhankelijk is van andere strommverbruikers !....Zwakke accu oké,maar de rest,daar geloof ik niet zo in![/quote]
Toch is dat zo. Ook bij de 3L. Als er een grote verbruiker aanstaat of de motor is niet optimaal warm dan werkt het start stop systeem niet. Vergeet niet dat dit al 14 jaar geleden voor de Lupo 3L ontwikkeld is.[/quote]
t´is nog ouder dan je denkt.......
http://www.automania.be/nl/auto/volkswa ... l-e-30jaar
k´heb er nog wel eens mee gereden. auto van een klant. begrijpen doe ik het nu pas....
je moest bij stilstaan op de knop drukken aan de ruitenwisser hendel en dan sloeg hij af. (de computer waren je eigen hersens)
later kwam de golf 3 ecomatic uit met de koppeling bediend door de versnellingspook en ook met start stop die afsloeg elke keer als je gas los liet en je free wheelend naar het stoplicht rolde. reed heel apart en geen succesnummer.
pas met de A2 en lupo 3L werd het serieuser en werden er tenminste aantallen verkocht. en daar profiteren wij nu weer van.