Start/stop systeem

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

14 dec 2012, 14:17 0 x

Rinus...met zwakke accu bedoel ik eigenlijk een slechte accu bij mij zit er ook een 80 AH in en natuurlijk voldoet deze naar behoren..bij mijn 1.2 TDI werkt het start/stop perfect al heb ik alle toeters en bellen aan staan!
Het gaat ook om de 1.2 van mijn buurman,hij heeft hem pas en heeft mijn gevraagd voor deze post...
Onder voorwaarde dat hij zich binnenkort gaat aanmelden bij dit forum ;) ....het is een koerdische man voor wie het nederlands schrijven nog een beetje lastig is ...vandaar !
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

14 dec 2012, 14:21 0 x

[quote="rolf"]Voor een diesel ala, in de benzine uitvoering ligt ook zo een joekel, dit heeft meer te maken met de gewichtsverdeling.
A2 was te licht aan de achterkant, ipv een stoeptegel een dikke accu.[/quote]
Dan hadden ze bij mij wel een lekker ding op de achterbank mogen zetten,dan is dat probleem van gewichtsverdeling ook opgelost :mrgreen:
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

14 dec 2012, 14:27 0 x

wat ik wel nog even moet vermelden is, dat die van mij NIET! is voorzien van airco en strbkr. :oops: zou het dan daarom bij mij wel perfect werken ?
Gebruikersavatar
mj.jans
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:45
Locatie: Cuijk
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

14 dec 2012, 17:09 0 x

Als je de verwarmingsknop meer dan 60% hebt ingezet dan verwarmt de verwarming electrisch bij.
Dan doet automatisch ook de ECO stand het niet, dit omdat het electrisch bij verwarmen veel electrischiteit kost.
Daar je dat bijna zeker doet met dit koude weer, zal dit wel het probleem zijn.
Audi A2 1.2 TDI 3L 2004 186.000 km (01-2018)
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 dec 2012, 22:54 0 x

[quote="zeurpiet"][quote="duitse degelijkheid"]Kan mij niet voorstellen dat audi toen op die basis de A2 in elkaar geknutseld heeft...het is toch te gek voor woorden dat het start/stop systeem afhankelijk is van andere strommverbruikers !....Zwakke accu oké,maar de rest,daar geloof ik niet zo in![/quote]

Toch is dat zo. Ook bij de 3L. Als er een grote verbruiker aanstaat of de motor is niet optimaal warm dan werkt het start stop systeem niet. Vergeet niet dat dit al 14 jaar geleden voor de Lupo 3L ontwikkeld is.[/quote]


t´is nog ouder dan je denkt.......

http://www.automania.be/nl/auto/volkswa ... l-e-30jaar

k´heb er nog wel eens mee gereden. auto van een klant. begrijpen doe ik het nu pas....
je moest bij stilstaan op de knop drukken aan de ruitenwisser hendel en dan sloeg hij af. (de computer waren je eigen hersens)
later kwam de golf 3 ecomatic uit met de koppeling bediend door de versnellingspook en ook met start stop die afsloeg elke keer als je gas los liet en je free wheelend naar het stoplicht rolde. reed heel apart en geen succesnummer.

pas met de A2 en lupo 3L werd het serieuser en werden er tenminste aantallen verkocht. en daar profiteren wij nu weer van.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3868
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 dec 2012, 09:31 0 x

Begin jaren tachtig waren veel auto's uitgerust met een econometer. Feitelijk niet veel meer dan een vacuummeter
die op het inlaatspruitstuk van de motor was aangesloten. Hierop kun je in beperkte mate zien of je brandstofverbruik
hoog of laag was. Later is dit allemaal weer een beetje uit het zicht verdwenen.

Ontopic:

@Duitse degelijkheid: laat je buurman de auto eerst goed warmrijden en vervolgens de verwarming/airco uitzetten.
Ben benieuwd of het start/stop gebeuren dan wel werkt ...

P.S. de stuurbekrachtiging uitzetten lijkt me niet zo verstandig, er zijn grenzen aan zuinigheid ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

15 dec 2012, 17:54 0 x

@Duitse degelijkheid: laat je buurman de auto eerst goed warmrijden en vervolgens de verwarming/airco uitzetten.
Ben benieuwd of het start/stop gebeuren dan wel werkt ...

P.S. de stuurbekrachtiging uitzetten lijkt me niet zo verstandig, er zijn grenzen aan zuinigheid ... ;) [/quote]

Zal het doorgeven aan mijn buur....ik bedoelde dat mijn A2 1.2 TDI zonder airco en zonder stuurbekrachtiging is en dat daarom het start/stop systeem wellicht perfect werkt.
gillian
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 sep 2011, 12:19

25 dec 2012, 19:51 0 x

Hoi forumleden,
zie bijdragen in de rubriek Techniek > onderhoud etc. > "start-stop systeem onbetrouwbaar", met name technische uitleg van ben-3l

Graag had ik wat nadere uitleg van mj. jans mbt het electrisch bijspringen van de verwarming?

met vriendelijke groet Gillian
Gebruikersavatar
mj.jans
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:45
Locatie: Cuijk
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

28 dec 2012, 14:40 0 x

Wat wil je hierover aan info hebben dan, Gillian?
Audi A2 1.2 TDI 3L 2004 186.000 km (01-2018)
Gebruikersavatar
mj.jans
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:45
Locatie: Cuijk
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 dec 2012, 07:29 0 x

Heb de vraag na een PB van Gillian beantwoord via een PB terug.
Audi A2 1.2 TDI 3L 2004 186.000 km (01-2018)
Plaats reactie