A2 remt "laat" ?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Audi_gekkie

24 mei 2013, 00:24 0 x

Als je schrijft dat het voor de nieuwe remmen hetzelfde aanvoelt dan lijkt zou het wel heel toevallig zijn dat beide keren niet goed ontlucht is.
Zelf heb ik bij mijn vorige Audi de hoofdremcilinder vervangen, omdat de remmen gingen aanlopen. Het rempedaal voelde met dit probleem niet anders aan.
Met een kapotte rembekrachtiger remt de auto wel, maar moet je wel 10-tallen kilo's trappen om dat te voelen. ;)

Ik denk dus ook de remdrukverdeler is.
Misschien dat deze vervuild is geraakt.
4ringen

24 mei 2013, 11:03 0 x

[quote="koop9"]maar kun je hem echt tot bijna op de bodem intrappen???
dan is er echt iets goed mis.[/quote]

tot de bodem is inderdaad overdreven maar laat ik het zo omschrijven:

als je de rem tot 80% intrapt lijkt er alsof er bijna niks gebeurd... de auto remt wel maar echt gewoon te weinig...
pas de laatste 20% die je kan intrappen lijkt de auto helemaal af te remmen maar zelfs dit is niet overtuigend

en dit zowel met versleten schijven en blokken als met splinternieuwe schijven en blokken

Ik weet een A2 zal nooit remmen als bijv een Golf 5 waar je bijna door de voorruit vliegt als je de rem al gaat aaien met je voet.... maar aangezien ik in meerdere A2's gereden heb, weet ik dat hoe de mijne remt; niet normaal is.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 mei 2013, 11:12 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Probeer het volgende eens:

1. trap een aantal keren op het rempedaal met de motor uit.
2. trap het rempedaal volledig in
3. start de motor.

Voel je nu het rempedaal een stukje zakken?

zonee, waarschijnlijk de rembekrachtiger stuk.
zoja, verder zoeken.[/quote]

Heb je dit al geprobeerd?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 mei 2013, 15:22 0 x

Ik zit echt aan hetzelfde te denken, of dat slangetje dat naar de bekrachtiger loopt vanaf het motorblok is lek of zit niet goed vast.
4ringen

27 mei 2013, 11:06 0 x

de rembekrachtiger lijkt gewoon te werken, zodra ik de rempedaal indruk en daarna de motor aanzet, zakt de pedaal...

heb in het weekend nog het eea getest.... de auto remt wel gewoon zeer goed zodra je de pedaal tot 100% intrapt....

het probleem is alleen dat dit niet gelijdelijk is aan hoeveel je de rempedaal intrapt...

je zou zeggen bij de pedaal tot de helft intrappen moeten de remmen op de helft van de kracht de auto afremmen...

maar ik merk dat bij het eerste 70/80% pedaal indrukken bijna niet tot zeer slecht geremt wordt, pas bij compleet intrappen
beginnen de remmen volledig te werken...

is dit eigenlijk iets wat af te stellen is?
pionok

27 mei 2013, 17:26 0 x

Je moet dingen uit gaan sluiten. Je hebt nieuwe blokken en schijven gemonteerd
Dus dat is niet t probleem. Dat je je pedaal zo diep in moet trappen heeft mijne inziens te maken met lucht in je remsysteem.
Onderschat dit niet want lucht is veel meer samendrukbaar dan remvloeistof.
Laat je auto even goed ontluchten en dan moet t goed zijn.
Je kan t ook zelf doen maar vraag er dan hulp bij en zorg altijd voor genoeg vloeistof in je rem reservoir.
Als dit t niet is kan je altijd nog verder kijken. Ontluchten is t geld niet zeker niet als je het zelf doet.
Je moet zowieso alle remcilinders ontluchten.

S6 Gr. René
bikemaster

29 mei 2013, 10:03 0 x

als je wil remmen, pomp eerst een s 2 of 3x met je rempedaal voordat je daadwerkelijk remt, dus 3x pompen en dan remmen, als er lucht in je remsysteem zit merk je dat je pedaal na het pompen wat hoger staat, is dat het geval laat dan alles ontluchten, en de remolie verversen, dat zal ook wel geen overbodige luxe zijn :D
4ringen

29 mei 2013, 11:03 0 x

[quote="bikemaster"]als je wil remmen, pomp eerst een s 2 of 3x met je rempedaal voordat je daadwerkelijk remt, dus 3x pompen en dan remmen, als er lucht in je remsysteem zit merk je dat je pedaal na het pompen wat hoger staat, is dat het geval laat dan alles ontluchten, en de remolie verversen, dat zal ook wel geen overbodige luxe zijn :D [/quote]

is het niet dat bij elke auto de pedaal dan wat hoger staat als je de rem 3/4 keer pompt?
audiJan

29 mei 2013, 22:55 0 x

Remvoering vervangen zijn de remschoen goed afgesteld .

Kleine check trek je handrem op en trap dan op de rem als je rem bij de 2 keer remmen wel boven in zit, dan is je afstelling van je remvoering niet in orde.

De remzuiger moet telkens te ver naar buiten getrapt worden om de voering tegen de remtrommel te kunnen drukken.
pionok

31 mei 2013, 00:00 0 x

[quote="wijnald"]Remvoering vervangen zijn de remschoen goed afgesteld .

Kleine check trek je handrem op en trap dan op de rem als je rem bij de 2 keer remmen wel boven in zit, dan is je afstelling van je remvoering niet in orde.

De remzuiger moet telkens te ver naar buiten getrapt worden om de voering tegen de remtrommel te kunnen drukken.[/quote]

Hij heeft geen trommels maar schijven als ik het goed begreep.
Maar we kunnen hier allemaal opties neer blijven zetten maar dat schiet niet op.
Je remmen moeten gewoon goed zijn en ik zou t risico niet nemen als ik het niet vertrouw.
Als je er doorheen trapt en je rijdt schade ben je nog veel verder van huis.

Als je t zelf kan en weet wat je doet dan hup actie ondernemen, durf je het zelf niet aan dan naar de garage en t daar laten checken.

Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Gr Rene
Plaats reactie