ruitenwissers werken niet
Ik heb sinds gisteren het volgende probleem. Ik reed gisteravond en in ene werkte mijn ruitenwissers niet meer. Alle standen behalve de hoogste (snelste) stand werken niet meer. Alleen als ik hem op zijn hoogste stand zet werken ze. Iemand een idee waarin ik het in moet zoeken? Relais, stuuschakelaar zelf? Ik heb al eventjes gegoogled maar meerdere topics op dit forum waarin dit probleem ook gevraagd is zijn niet meer aanwezig op het forum. Dus ik kom niet echt verder nu!
- Audi_gekkie
@luukske In jou link staat geen oplossing van het probleem.
Het probleem zou een relais, maar die is vervangen en het probleem niet opgelost.
Als de wisser alleen in de hoogste stand werkt is er een weerstand kapot.
Geen idee waar dat ding zit, maar ik vermoed in de hendel.
Het probleem zou een relais, maar die is vervangen en het probleem niet opgelost.
Als de wisser alleen in de hoogste stand werkt is er een weerstand kapot.
Geen idee waar dat ding zit, maar ik vermoed in de hendel.
Ik heb vanmiddag de boel lost gehaald. De motor open gemaakt en het sleepcontact was een beetje vies. Alle aansluitingen weer schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet. Alles werkt weer. Maar aan de snelheid te zien van het wissen is het motortje toch wel aan het einde van zijn leven. Maar het wissen werkt weer dus nu eventjes op zoek naar een nieuwe motor.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Kijk voordat je de motor vervangt nog even of het niet aan de aarde ligt. Hou even (met handschoenen) een stuk metalen gereedschap tussen de behuizing van de motor en een aarde punt (bv op een schroef bovenop de motor), en kijk of dat de snelheid beinvloedt.