Tik in motor FSI, oliepomp ketting?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

28 sep 2018, 10:42 1 x

Na nogmaals laten luisteren, kreeg ik advies bougie kijken en compressie meten.
Het lijkt een niet goed sluitende klep volgens Skoda monteur.

Als 1 bougie andere kleur heeft even die eruit laten en als dan goed draaide zou het klep moeten zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 sep 2018, 11:52 1 x

Ter Info

Had lukas gesproken en begrepen de multiriem al los was gehaald om de dynamo en Airco compressor uit te sluiten.

Succes met diagnose van oorzaak.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
ArcSissy
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 sep 2018, 12:38 2 x

Dat is rot om te horen @iKnijff, dit soort problemen zijn nooit fijn. Ik hoop dat je er snel uitkomt, maar met de bijstand van @luukske zal je er wel komen.
Als deze issue is opgelost, zit je weer als een koning in jouw A2. Succes ... enne ... je staat niet helemaal alleen, er leven heel wat forumleden met je mee :thumbmin:
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 sep 2018, 13:01 2 x

Ben onderhand ook bekend met het gevoel...........en dan heb ik niet eens een FSI. :|
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 sep 2018, 14:20 2 x

is het de lager van je waterpomp die kapot gaat waardoor de waterpomp propeller meer speling heeft gekregen en af en toe het blok raakt? Dit heb ik laatst bij de 1.4 aua polo van mijn broertje bemerkt en net op tijd gerepareerd! De kogels van de lager lagen al naast de distributieriem....

Wellicht daar even naar kijken? ( ps ik weet dus niet wanneer je pomp vervangen is..)
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 sep 2018, 17:15 1 x

jaapje schreef:
28 sep 2018, 10:05
Wat het dan wel is.... luukske komt er vast wel uit ... een of andere umlenkrolle of zo?
Ik heb ook alle vertrouwen in Lukas.
eekhoorntje schreef:
28 sep 2018, 10:42
Na nogmaals laten luisteren, kreeg ik advies bougie kijken en compressie meten.
Het lijkt een niet goed sluitende klep volgens Skoda monteur.

Als 1 bougie andere kleur heeft even die eruit laten en als dan goed draaide zou het klep moeten zijn.
Tof dat je zoveel moeite doet om de oorzaak te achterhalen. Thanks! :thumbmin:
AudiFanSedert1971 schreef:
28 sep 2018, 11:52
Had lukas gesproken en begrepen de multiriem al los was gehaald om de dynamo en Airco compressor uit te sluiten.
Klopt, dank voor de toevoeging.
ArcSissy schreef:
28 sep 2018, 12:38
Als deze issue is opgelost, zit je weer als een koning in jouw A2. Succes ... enne ... je staat niet helemaal alleen, er leven heel wat forumleden met je mee
Dat is waar, ik kijk er nu al naar uit! Wat de support betreft; helemaal mee eens. Vind het erg mooi om te zien hoe veel mensen me steunen. Dankjewel. (:
rolf schreef:
28 sep 2018, 13:01
Ben onderhand ook bekend met het gevoel...........en dan heb ik niet eens een FSI.
Hehe, I feel you. Maar jouw mogelijke oplossing is onderweg, toch?
JJR schreef:
28 sep 2018, 14:20
Wellicht daar even naar kijken? ( ps ik weet dus niet wanneer je pomp vervangen is..)
Distributieriem is 30 dkm geleden vervangen. Dank voor het aandragen van je ingeving, ik neem 'm mee!

Oh, en nog iets. Het geluid is (meestal) niet gelijk aanwezig bij het starten. Pas als er gas gegeven is, verschijnt het geluid.
Gebruikersavatar
locopoco
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2018, 22:43
Locatie: Aa en Hunze
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 sep 2018, 16:39 1 x

Laat eens naar je EGR verwarmingsbuis kijken , deze scheuren nog wel eens en geven dan ook een tikkend geluid met optrekken als hij warm is .
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 sep 2018, 18:50 1 x

Dat denk ik niet, dat het de EGR pijp is, dat geeft een ander geluid en niet zo terug kerend als dit geluid bij stionairdraaiende motor.

https://youtu.be/ZAZaYUHQmfM

Hier lijkt het wel wat op, kan er geen draadje bij vinden, misschien op het Engelse forum?
Stond bij onze freunde maar bij een ander probleem.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 sep 2018, 19:26 1 x

Zelf denk ik dat de sleutel van het probleem zit in het feit dat als de motor gestart is er geen geluid is en als er gas gegeven is wel.
Dat duidt op invloed van de nokkenas verstelling . Die immers bij stationair nog in de late stand staat.
Ik wil niet zeggen dat het aan de nokkenas verstelling ligt, het kan ook aan de kleine riem of een tandwiel liggen of een Spanrol
Eerst maar nader onderzoek maar de distributie riem zal er wel af moeten.
En bij 30 000 km zou ik m niet meer terug willen, dat wordt een nieuwe
Helaas.
Op het Duitse forum werdt ook nog een andere mogelijkheid geopperd , een magneetventiel wat iets doet met de carterdampafzuiging , dat zal ik nog eens goed bekijken, maar of dat Zo’n geluid kan geven?
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 sep 2018, 19:33 1 x

Plaats reactie