Tik in motor FSI, oliepomp ketting?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Na nogmaals laten luisteren, kreeg ik advies bougie kijken en compressie meten.
Het lijkt een niet goed sluitende klep volgens Skoda monteur.
Als 1 bougie andere kleur heeft even die eruit laten en als dan goed draaide zou het klep moeten zijn.
Als 1 bougie andere kleur heeft even die eruit laten en als dan goed draaide zou het klep moeten zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ter Info
Had lukas gesproken en begrepen de multiriem al los was gehaald om de dynamo en Airco compressor uit te sluiten.
Succes met diagnose van oorzaak.
Had lukas gesproken en begrepen de multiriem al los was gehaald om de dynamo en Airco compressor uit te sluiten.
Succes met diagnose van oorzaak.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Dat is rot om te horen @iKnijff, dit soort problemen zijn nooit fijn. Ik hoop dat je er snel uitkomt, maar met de bijstand van @luukske zal je er wel komen.
Als deze issue is opgelost, zit je weer als een koning in jouw A2. Succes ... enne ... je staat niet helemaal alleen, er leven heel wat forumleden met je mee
Als deze issue is opgelost, zit je weer als een koning in jouw A2. Succes ... enne ... je staat niet helemaal alleen, er leven heel wat forumleden met je mee

Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- JJR
is het de lager van je waterpomp die kapot gaat waardoor de waterpomp propeller meer speling heeft gekregen en af en toe het blok raakt? Dit heb ik laatst bij de 1.4 aua polo van mijn broertje bemerkt en net op tijd gerepareerd! De kogels van de lager lagen al naast de distributieriem....
Wellicht daar even naar kijken? ( ps ik weet dus niet wanneer je pomp vervangen is..)
Wellicht daar even naar kijken? ( ps ik weet dus niet wanneer je pomp vervangen is..)
- iKnijff
Ik heb ook alle vertrouwen in Lukas.
Tof dat je zoveel moeite doet om de oorzaak te achterhalen. Thanks!eekhoorntje schreef: ↑28 sep 2018, 10:42Na nogmaals laten luisteren, kreeg ik advies bougie kijken en compressie meten.

Klopt, dank voor de toevoeging.AudiFanSedert1971 schreef: ↑28 sep 2018, 11:52Had lukas gesproken en begrepen de multiriem al los was gehaald om de dynamo en Airco compressor uit te sluiten.
Dat is waar, ik kijk er nu al naar uit! Wat de support betreft; helemaal mee eens. Vind het erg mooi om te zien hoe veel mensen me steunen. Dankjewel. (:
Hehe, I feel you. Maar jouw mogelijke oplossing is onderweg, toch?
Distributieriem is 30 dkm geleden vervangen. Dank voor het aandragen van je ingeving, ik neem 'm mee!
Oh, en nog iets. Het geluid is (meestal) niet gelijk aanwezig bij het starten. Pas als er gas gegeven is, verschijnt het geluid.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Dat denk ik niet, dat het de EGR pijp is, dat geeft een ander geluid en niet zo terug kerend als dit geluid bij stionairdraaiende motor.
https://youtu.be/ZAZaYUHQmfM
Hier lijkt het wel wat op, kan er geen draadje bij vinden, misschien op het Engelse forum?
Stond bij onze freunde maar bij een ander probleem.
https://youtu.be/ZAZaYUHQmfM
Hier lijkt het wel wat op, kan er geen draadje bij vinden, misschien op het Engelse forum?
Stond bij onze freunde maar bij een ander probleem.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Zelf denk ik dat de sleutel van het probleem zit in het feit dat als de motor gestart is er geen geluid is en als er gas gegeven is wel.
Dat duidt op invloed van de nokkenas verstelling . Die immers bij stationair nog in de late stand staat.
Ik wil niet zeggen dat het aan de nokkenas verstelling ligt, het kan ook aan de kleine riem of een tandwiel liggen of een Spanrol
Eerst maar nader onderzoek maar de distributie riem zal er wel af moeten.
En bij 30 000 km zou ik m niet meer terug willen, dat wordt een nieuwe
Helaas.
Op het Duitse forum werdt ook nog een andere mogelijkheid geopperd , een magneetventiel wat iets doet met de carterdampafzuiging , dat zal ik nog eens goed bekijken, maar of dat Zo’n geluid kan geven?
Dat duidt op invloed van de nokkenas verstelling . Die immers bij stationair nog in de late stand staat.
Ik wil niet zeggen dat het aan de nokkenas verstelling ligt, het kan ook aan de kleine riem of een tandwiel liggen of een Spanrol
Eerst maar nader onderzoek maar de distributie riem zal er wel af moeten.
En bij 30 000 km zou ik m niet meer terug willen, dat wordt een nieuwe
Helaas.
Op het Duitse forum werdt ook nog een andere mogelijkheid geopperd , een magneetventiel wat iets doet met de carterdampafzuiging , dat zal ik nog eens goed bekijken, maar of dat Zo’n geluid kan geven?