Glazen dakpaneel kapot

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

07 jun 2019, 10:35 0 x

IIVQ schreef:
05 jun 2019, 21:34
Nee, helaas. Gewoon WA. Misschien had ik van de voorruit moeten leren. Maar dat was slechts €450.
Is er niet een verzekeringsfonds waarbij je deze schade van onbekende dader kan claimen?

Dan moet je wel bewijzen dat je auto onbeschadigd was ten tijde van het neerzetten van je auto etc..

Succes met je paneel
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 jun 2019, 11:22 1 x

Het Waarborgfonds (want daaraan refereert WHM) vereist dat je (ook) aantoont dat de schade door een motorvoertuig is veroorzaakt - dat zal lastig zijn met bierflesjes die van boven komen...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

07 jun 2019, 12:20 0 x

Vraagje;

Hoeveel betaal je nu voor WA....
Jongeren onder 24 hebben dure zonder korting en dan is WA extra ook Extra duur!

Mijn kale WA is maar €200,- + Extra + belasting €269,- met 80% korting.

Je kunt ook zeggen, ik betaal maar 20% en een puber de volle 100% dus €1000,- kale WA...
en verhoogd eigen risico van geen €100,- maar €450,-

Dus wie heeft welke polis waar? Voor mijn is het dus €69,- voor belasting en WA+ deel.
Dat is naast raam schade ook brand diefstal, en helaas is in vele buurtje die brand hard nodig!
Wel krijg je dagwaarde!

Daarom, is er belangstelling voor Taxatie weekend?
Ik weet iemand die erkende Taxatie kan doen en Club leden €80,- Forum leden €100,-....
En 3 jaren geldig en bij herkeuring over 3 jaren in grote groep €55,-/€75,- mits zelfde auto en
zelf onderhoud aangeleverd.

Forum leden en vreemde voertuigen als een Audi 80 Cabrio, ja ik mag dus als Clublid voor deze Cabrio ook de volle €100,- /€75,- betalen, tenzij ik meerdere voertuigen van 1 eigenaar gelijk zou keuren!

Tijd en datum is afhankelijk van aantal en geen juli/augustus, want hij hoopt dat over 3 jaren er naast nieuwe vooral herkeuringen zijn, controleren en printen maar.... 1 brug is voldoende en ik heb een locatie op het oog.... maar als we nu datum prikken moeten we over 3 jaren ook die datum aanhouden!

Vraag 2:
Komt er in deze buurt wel eens meer huisvuil en zo via luchtpost en zo...?
Dan zou een camera aan overzijde goed zijn, met bewegingsmelder kun je dan alle schade claimen.
En bij huurders zou de woningbouw deze eruit kunnen zetten wegens wangedrag!
Ook als de persoon niet goed in beeld kwam, de huurder van het balkon is verantwoordelijk als de persoon niet herkenbaar is met petje en zonnebril.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jun 2019, 12:37 1 x

@eekhoorntje mosterd na de maaltijd en je dwaalt weer eens af. On-topic graag.

Ik heb Ivo en Ron inmiddels met elkaar in contact gebracht.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pimoso
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2019, 21:19 1 x

okee bij allsecur mag ik niet eens wa+ nemen voor m'n A2 omdat ie 19 jaar oud is. Ouder dan 17 jaar kun je alleen nog wa verzekeren.......wordt ze te duur natuurlijk want dan komen de kosten voor glasvervanging.......echter ze verkopen het door te zeggen dat je met wa goedkoper uit bent haha!!
eekhoorntje

13 jun 2019, 21:42 0 x

Vreemd, die leeftijdgrens!

Een Classic car van 20, 19 en 17 jaren oud moeiteloos verzekerd elders....
Alle A2 en Wa+ is totaal geen punt.
Een 2e auto als Classic Car erbij met nog lagere premie bij 7000 km of minder is ook WA + mogelijk.

Zou maar eens een andere verzekeraar gaan kijken zodat je op eind datum kunt overstappen.
Vooral een A2 met werkende Open Sky kan later veel waard worden, hoe completer hoe duurder en ik weet dat ze nu niet meer dalen bij goed onderhoud en schadevrij.... ze zitten op bodem en als er nog een paar duizend gesloopt worden stijgen ze straks in waarde.

Alleen de Euro 3 diesels worden voor stadsbewoners/bezoekers minder waard.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
IIVQ

13 jun 2019, 22:50 1 x

Ik had nooit over WA+ nagedacht omdat ik hiervoor altijd in auto's van zo'n €500 rondreed. Dan is het de moeite niet. Zeker niet als toen nog (her)beginnend autobezitter (2 jaar auto gehad, maar daarna 3 jaar niet, dan ben je al je schadevrije opbouw kwijt)

Dit is helaas de 2e keer dat ik schade heb door iets dat op mijn ruit gegooid is. De eerste keer een pit op de voorruit, midden in mijn gezichtsveld. Ik weet niet wat het was, het zou een flesje kunnen zijn geweest, maar ook een meeuw die een steen heeft laten vallen. Mijn voorruit was echter al enorm gekrast, dus heb ik hem maar laten vervangen.

De 2e keer .. tjsa. Hij stond onder de flat een straat verder omdat het bij ons vol stond. En twee weken lang omdat ik óók een lege accu had - toen ik die verving ontdekte ik het bierflesjesrestje. Nu ik er op let zie ik dat daar vaker glas licht. Ik heb nog nagevraagd bij de dönertent er tegenover, maar die hadden geen camera's naar buiten helaas.

Ik neem morgen even contact op met Ron voor het paneel, wat hij er voor wil en vooral ... hoe het te vervangen.
IIVQ

18 jun 2019, 23:55 3 x

Vandaag op afspraak bij Ron en Leo geweest, die met interesse mijn auto bekeken hebben.

Mijn OSS kan nu niet open. De motor is wel aanwezig, maar noch het bedieningspaneel, noch de printplaat zitten er in. Bovendien is de imbusbout waarmee het dak handmatig geopend kan worden volledig uitgelubberd.
We hebben afgesproken dat ze alleen mijn achterpaneel gaan vervangen.
Het was erg gezellig en ze wekken de indruk kenners te zijn ;) en ze vroegen een prijs die ik alleszins redelijk vind.

Wordt vervolgd, Ron en Leo nu al bedankt!
eekhoorntje

19 jun 2019, 08:29 0 x

De bout betekende dat ze geprobeerd hebben met veel kracht te openen....
Dan moeten er ook nieuwe kabels in van €380,- mits ze nog leverbaar zijn.
Verder nog meer werk dus werkende maken zou meer dan €1000,- gaan kosten helaas.

De printplaat en zo eruit is nog wel op te lossen, heb er een paar liggen.
Maar vele monteren een gewone en laten hem dicht.
Na jarenlang dicht zitten zonder smeren.....
Ik weet niet zeker maar als je voor achterste paneel het dak open moet....
Als ze met een leen paneeltje het weer werkend kunnen krijgen, eerst dak heel maken,
en misschien lukt het ze.

Ik kocht ook 5 kapotte Open Sky daken en heb er nu 4 werkende!
Veel werk en met reuma bleef mijn eigen nu dicht helaas....
Het kan wel, maar ik moet eerst onderdelen voor de betere bevestiging maken.
Plastic gaat weg en komt metaal voor terug!
Ook de kabels aanpassen, soms kan het en bespaar je veel.

Nu Ron gestopt is met daken herstellen, ik heb inmiddels een wachtlijst van nog 7 Open Daken,
maar mijn Reuma is grootste probleem.
Ik hoop komende jaren alle 7 te herstellen en heb jou maar als Nr 8 genoteerd.....

Het is wel een mooi weer klusje en alles open... en de armen omhoog werkende en je kreeg nek klachten... Ik heb er nu 4 gedaan in 2 jaren dus de wachtlijst is erger dan een gemiddeld ziekenhuis!
IIVQ

17 jul 2019, 15:34 5 x

Ik ben afgelopen weken 2x bij Ron geweest om de auto te brengen en later weer op te halen. Van de nood een deugd gemaakt en zonder snelweg (zelfs met zo veel mogelijk kleine weggetjes) naar Sliedrecht gereden.

Ron en Leo hebben het dakpaneel gerepareerd. Ik heb ook een schuifzonnescherm van ze gekregen (nouja gekocht), het voorste bewegende deel ontbrak bij mij.
Het ziet er allemaal goed strak uit, behalve dat het schuifpaneel wat vlekken heeft (dat wist ik van te voren!), maar dat past bij de rest van het interieur :tongueclose
Het voorste dakraam suist nog iets bij 130 km/h maar minder dan te voren, maar ik rij toch zelden €100.
Voor €325 een weer mooi nieuw dakraam.

Kortom, nogmaals bedankt voor de liefhebbens op dit forum, wat mij toch even een kleine €1000 bespaard heeft t.o.v. de officiële glazenboer, maar vooral waardoor ik nog rij met de A2 (voor €1300 reparatie weet ik niet of ik hem nog gehouden had)
Plaats reactie