Er zitten overigens 195/60R15 banden op. Lekker breed. Ik ga straks vol tanken en het benzineverbruik uitrekenen. Ik ben bang dat dat gaat tegenvallen.Peter_Audi_A2 schreef: ↑16 mei 2020, 08:46Dank voor de uitgebreide reactie.
Weet je de voorgeschiedenis van de auto? Is de olie nog ververst voor aflevering van de auto?
Ik krijg uit het verhaal de indruk dat er veel korte ritten zijn gemaakt met de auto in combinatie met een slecht werkende thermostaat.
zou inderdaad een verklaring kunnen zijn voor de witte aanslag aan de olievuldop.
Waarschijnlijk is hierdoor ook veel condensvocht in de olie ontstaan.
Kan dus zijn dat je met de eerste langere ritten dit vocht uit de olie hebt verdampt.
Ik begrijp uit het verhaal dat je niet teruggaat naar de garage?
Als je zelf dingen aan de auto gaat doen, wordt het lastiger overleggen met de garage.
Zou eerst de garage de gelegenheid geven om het probleem op te lossen.
Een drukke dag vandaag. Langs de garage om hem uit te laten lezen en misschien de thermostaat te laten vervangen. En het raam mechanisme bestuurders kant vervangen. Het raam gaat niet meer open. Motor loopt nog wel. Je kan het raam zo naar beneden schuiven met de hand. Ik heb een nieuwe gekocht, ik hoop dat hij vandaag binnenkomt. Kostte 52,50 incl. verzendkosten.
Dankzij dit leuke Audi A2 forum weet ik hoe ik het moet inbouwen.
Bedankt voor het meedenken en de goeie tips iedereen!
Ja ik ga vandaag eerst terug naar de garage. Er was geen nieuwe olie ingedaan bij aflevering, hij waarschuwde me dat ik dat nog moest doen. Er zat helaas helemaal geen onderhouds historie bij de auto. De garage heeft hem ingeruild en kreeg er niets bij. De prijs was hier ook op aangepast.