Bij de AUA & BBY is de injectie voor de klep en de benzine kan nog iets schoon spoelen in theorie.
De BAD motoren hebben net als diesels in de cilinder gespoten en dan is er geen enkele reiniging van inlaat kanaal & kleppen.
Een Map sensor reinigen?
Op eigen risico, een sensor is niet gemaakt voor agressieve reinigers die voor remmen bedoeld is.
En verwacht van mijn advies niet direct een wonder!
Ik schreef ook;
Ga 6 keer klein pufje inspuiten in inlaat zonder luchtfilter, na LMM meter want anders plofte de boel!
LMM uitzetten kan natuurlijk ook.
En dat 5x herhalen dus totaal 30x spuiten!
Dat 5x dus 5 weken of de maar 5000 km of minder rijders 5 maanden bezig...
De WALNUT films gezien, net als koplamp poetsen en weet hoe vaak dat fout ging.
Jou Troep Films?
Velgen?
Verse vervuiling als gore velgen sproei je alle vuil met gewone zeep sopje er ook af....
Maar na lange winter en vele km en half jaar niet poetsen is meer nodig....
Mijn velgen voor worden altijd Eekhoorn Bruin na roest poetsen met de remblokken!
En om op het blok zelf terug te komen...
Dat vuil is vaak tussen de 15~21 jaren oude roetaanslag en kei hard gebakken afgelopen jaren!
Als je bij stilstaande motor spuit komt het niet ver genoeg of erg veel loshalen!
Maar bij draaiende motor?
De Action USB OTG Camera op geschikte betere Smartphone, dan zie je of iets verdween en of ze schoner is geworden!
Zowel voor als 5x er na een filmpje plaatsen?
Mijn geheugen kaart zat overvol dus weg die troep!
De reden dat geen enkele garage mijn methode wilde:
De klant 5x laten terug komen en hoge uurloon van €50,- en dat bleek dan Ex BTW te zijn...
En lees nu ook eens het WD40 verhaal van @Hans Jan nog eens door!
Werkte ook op deze manier, niet snel maar rustig weken!
Die vastgebakken zuigerveren losweken en de rest is dan niet meegenomen.
Mijn manier zal plakkende zuigerveren niet pakken helaas!
Je A2 zonder Bougies en motor ronddraaien door te duwen in 3e versnelling tot de zuigers alle 4 op zelfde hoogte staan... voelen met schroevendraaier!
Een oude AUA met 380.000km en olie misbruik van 1:600 km naar 1:7000 km gekregen!
Kan dat Trabant logo er ook weer vanaf!
Voor die zuigerveer behandeling na afloop wel Olie wisselen...
Was zwarte bagger en erg dun geworden door gelekte WD40....
Deze Paarde middeltjes Hengst ik er graag in!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...