Wetenschappelijke tendens? Stikstofoxide is puur gif, niet meer en niet minder, is wetenschappelijk bewezen.
Al die andere slechte zaken die je aanhaalt praat een diesel niet goed, ik rook niet, hang niet elke dag boven een bbq en dergelijke.
Kobalt uit de PRC komt daar uit een koper mijn waar geen kinderen werken, maar dat had ik al uitgelegd.
Die kinderkobalt komt niet in EV accu's terecht.
Wel is afgevraagd waar het grootste deel van die kobalt voor gebruikt wordt? Daar heeft blijkbaar niemand problemen mee.........tot het in een EV accu gebruikt werd.
Tesla haalt de kobalt uit eigen land meen ik.
Kobalt gehalte wordt steeds minder in lithium accu's.
Niemand beweert dat een EV milieu vriendelijk gebouwd wordt, maar va het begin tot het eind is een EV minder milieu belastend dan een ICE. Is reeds wetenschappelijk bewezen, oa door onze eigen TNO.
Niet geschrokken hoeveel (kolen) stroom er gebruikt wordt bij de productie van fossiele brandstoffen?
Dan is het toch gelijk duidelijk dat een ICE nooit schoner kan wezen?
Diesel kan nu opeens wel schoon?
Fabrikanten hebben dat jaren beweert, en nu kan het opeens wel?
Wake up, de euro auto industrie zit in een spagaat, hebben jaren geleund op de schone diesel leugen en zijn nu snoeihard ontmaskerd, de ene fraude na de andere komt boven.
De ene VAG CEO zit vast of is onderwerp van het zoveelste onderzoek.
Italië doet helemaal niets en in Frankrijk lopen er nog wat zaakjes bij Renault over uitstoot fraude, die zijn zo een beetje de allersmerigste diesels verkrijgbaar.
Ze kunnen het gewoon niet, maar zitten nog met torenhoge investeringen die nog niet terugverdient zijn, dus ze proberen het zo lang mogelijk te rekken.
Diesel krijg je vast wel minder smerig, maar tegen welke prijs?
Ben jij bereid om hele dure reinigingssystemen te gaan betalen terwijl je met een hybride benzine waar je al die fratsen niet nodig hebt dat ook kan bewerkstelligen?
Denk dat dat een betere tussenstap naar full EV is dan welke diesel dan ook.
Volkswagen investeerd miljarden in EV.......niet voor niets denk ik.
Nissan levert geen diesels in zijn personenauto's meer.
Toyota geen diesels meer in hun personenauto's.
Volvo stopt ook met diesels.
Diesel bloed langzaam dood, de volgende is de benzine die eraan gaat.
Ik kan het niet erg vinden.