poll winter meeting november

Meetings en Evenementen
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2016, 12:02 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">audiJan</a> schreef:
Nu moet je voor de aardigheid je koplampbeeld eens laten testen geheid dat er geen meter van klopt 1 grote vlek ipv een goede scheiding.

Dit heeft een collega van mij ook gehad gelijk de set terug gestuurd je verblind  een tegenligger hier mee.
een gekke discussie maar heel belangrijk in het verkeer en als Audi A2 bezitter.

Als er een meeting er zou komen ,dan zal ik proberen te  zijn  !

Tegenwoordig zijn er goede leds H7  echter die kosten wat meer,als je verdiept in opbouw van dimlicht unit mbt de reflectoren die in samenhang het H7 halogeen lampje en soms  van slecht ontworpen ledlampen  H7 dan begrijp je wat het probleem is.

Waarschijnlijk heeft je collegae niet gelet hoe er een H7 halogeen eruit ziet en vergeleken met de opbouw  H7 led lamp.

Wat belangrijk is dat maximale diepte en lengte "gloeispiraal"  van de led H7 , bekijk vanaf de rand voet (dit is waar de lamp geklemd wordt met veer in de fitting  van een led  H7 lamp en hou deze   op hetzelfde hoogte.

Begint deze en stopt  de leds net als de gewone halogeen H7 lamp ? dan zit je al goed..en de dikte van waarop de leds zitten aan beide kanten is ook belangrijk en deze  soms  voorzien zijn van spiegels  om geconcentreerde bundel te generen..

Je kunt niet een "kerstboomstam" uitziende H7 lamp met tig tal  leds erop gebruiken  in een  H7 dimlicht unit.

Dit geeft een rond gat met veel licht op plekken waar het niet moet zijn zoals jij dit beschrijft,dus het verstrooide beeld dit omdat de unit reflector spiegel op plekken licht versterkt waar het normaal niet mag zijn.

test maar eens :
In donker  gebruikte ik een driehoek spiegeltje van 5 cm op 1 cm afstand bij lampje van sleutelhanger   en straal met spiegel  richting muur en daarna 15 cm ervan af kijk dan maar naar het licht wat de spiegel weergeeft. 

Bij de afstand van 1 cm tussen spiegel en lampje  is de muur waarop je richt  volop verlicht maar niet sterk geconcentreerd op 1 plek.

Bij de afstand 10  cm  van spiegel tot lampje is slechts een kleiner  vlak sterk verlicht.

Dus de afstand led tot de spiegel bepaald het geconcentreerde licht bundel.

dit gebeurd dus nu met een kerstboomstam opgebouwde van tig leds  die niet rekening houden met reflectoren van de dimlicht unit en hoe een conventionele halogeen H7 lamp  of een goed ontworpen H7 led lamp op 1 klein oppervlak geconcentreerd licht produceert.

Zelf bezit ik o.a  deze Led  lampen in H3 en H7  met philips  6  lumileds, 3500 lumen ,6000 k per lamp  en zelfs leds in de stadslamp unit   en ben er zeer tevreden op het  resultaat je ziet gewoon veel meer en o.a verkeersborden,wegmarkeringen etc voetgangers en fietser etc  lichten veel duidelijker op. .

forumlid koop9  ze gezien  en getest  reactie:  "strak beeld echt kwaliteits lamp"  kost wel wat maar dan heb je wat....dan die troep wat je  op ebay etc  vaak tegenkomt.

Zo ook door garage Sam in amsterdam ook tientallen jaren keurmeester APK  op de koplampen  tester reactie:  " gewoon strak beeld , klasse "geeft  beslist geen  APK afkeur.

Als er een meeting er in aantocht is,dan probeer ik daar te zijn.

zien is geloven toch is het motto   :p ....tot ziens

groeten 

rolf

Almere

hier een foto van helaas een H4 lamp...de afstanden zijn gelijk van het gloei spiraal en de leds..deze uitvoering heb ik in H3 .
de h7 heb ik met massieve Aluminium koeling de Led headlicht conversion kit . de 5S + series 

Afbeelding
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Pocoloco

09 okt 2016, 14:59 0 x

<a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/profile/4508/matti" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... ">matti</a> schreef:
komt er dit jaar ook een meeting? lijkt mij wel leuk om daar een keer aan mee te doen :-)
Net nieuw hier en gelijk een Meeting willen ??<br id="null"><br id="null">Zal ik je vertellen dat er een Meeting staat gepland van grote weerga met deelnemers uit heel Europa . :p                                      <br id="null">
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2016, 15:47 0 x

pocoloco schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor"><a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/profile/4508/matti" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... ">matti</a> schreef:
komt er dit jaar ook een meeting? lijkt mij wel leuk om daar een keer aan mee te doen :-)
Net nieuw hier en gelijk een Meeting willen ??<br id="null"><br id="null">Zal ik je vertellen dat er een Meeting staat gepland van grote weerga met deelnemers uit heel Europa . :p                                      <br id="null"></div>
</blockquote>
Nu maak jij mij heel nieuwsgierig hoor,welke bedoel jij dan @pocoloco ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
matti

09 okt 2016, 19:04 0 x

Ik ben nu ook getriggerd @pocoloco  ik kan trouwens misschien wel nieuw zijn ik vindt het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en elkaar te helpen met adviezen en sleutelen ;-)
Audi_gekkie

09 okt 2016, 19:24 0 x

[quote="pocoloco;57291"]
matti schreef:

Net nieuw hier en gelijk een Meeting willen ??Zal ik je vertellen dat er een Meeting staat gepland van grote weerga met deelnemers uit heel Europa . :p                                      [/quote]

Dat is toch mooi @pocoloco.
Dat zijn de echte liefhebbers.

Mooi @matti dat je zo enthousiast bent!

[quote="AudiFanSedert1971;57293"]
pocoloco schreef:

matti schreef:

Net nieuw hier en gelijk een Meeting willen ??Zal ik je vertellen dat er een Meeting staat gepland van grote weerga met deelnemers uit heel Europa . :p                                     

Nu maak jij mij heel nieuwsgierig hoor,welke bedoel jij dan @pocoloco ?[/quote]

Kom op Rolf daar heb je een pb over ontvangen. ;)

Volgend jaar in Duitsland.
Pocoloco

09 okt 2016, 20:26 0 x

Mag er nog niets over vertellen , maar het wordt groots heeel groots. En ook nog eens aan te rijden voor wie het zonde vindt om met zijn A2 te rijden.     :)
matti

10 okt 2016, 11:04 0 x

oke ben heel erg benieuwd
Gideon
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 okt 2016, 21:31 0 x

pocoloco schreef:
Mag er nog niets over vertellen , maar het wordt groots heeel groots. En ook nog eens aan te rijden voor wie het zonde vindt om met zijn A2 te rijden.     :)
Je kunt ook overdrijven, er is al best veel bekend.  ;)
Pocoloco

11 okt 2016, 22:56 0 x

Gideon schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">pocoloco schreef:
Je kunt ook overdrijven, er is al best veel bekend.  ;) </div>
</blockquote>

Je ken me toch ;)   zag je naam ook al staan in de lijst.<br id="null">Of ik overdrijf mag je na de meeting bevestigen .
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 okt 2016, 23:19 0 x

Bij deze de link, https://a2-freun.de/forum/showthread.php?t=55134 .Ik ben zelf één van de 2 organisatoren, is opgezet voor mijn Duitse A2 vrienden waar ik zelf al jaren te gast ben. Jullie zijn ook welkom, maar ALLES verloopt via het Duitse forum. Wil echter wel erbij zeggen dat het echt niet alleen draait om de Audi A2, de club heet A2-freunde (vrienden) en daar hoort ook een berg gezelligheid bij. Het definitieve programma komt na de jaarwisseling. 
Plaats reactie