Intro: Van Volvo naar...??? + mede-forummer in Alphen gezocht

Stel hier jezelf en je A2 voor.
mikekiwi
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 aug 2018, 21:22 3 x

Peter_Audi_A2 schreef:
30 aug 2018, 07:47
succes vandaag met de proefrit en het maken van de keuze.
Een voordeel heb je wel, de A2 is met stip de voordeligste Audi die je kunt rijden ... ;)
Dank je! En gelijk ook de enige die ik kan/wil rijden... :)

Anyhow, vanavond de A2 van @iKnijff mogen bekijken, bevoelen, beruiken en berijden. Erg fijn dat dat kon, ben er zeer dankbaar voor, ook voor het vertrouwen om me een stukje te laten rijden :thumbmin: :thumbmin: :thumbmin:

En nu kan ik me voorstellen dat jullie willen weten wat ik (en nog belangrijker: mijn vrouw) er van vond... Ben ondanks alle positieve dingen die ik had gelezen toch nog positief verrast. Ruimte in de koets is echt afdoende voor ons gezin. Achterbak is iets anders dan de S60 qua opbouw, maar zonder de dubbele bodem moet dat ook genoeg zijn voor ons als we op vakantie gaan.
Zitpositie is ook prima, genoeg mogelijkheden om een acceptabele zit te vinden voor zowel mijn vrouw (1.59m) en mezelf (iets langer).

Het rijden ging ook goed, was even bang dat ik met het schakelen na 2 jaar alleen maar automaat gereden te hebben een modderfiguur zou slaan, maar dat viel me niet tegen.
De auto met deze motor in deze uitvoering is echt wel een vlot karretje, waar je meer dan goed meekan met het verkeer en ook bochten ging hij goed om. De 1.4 versie zal wat minder vlot zijn en het standaard-onderstel wat minder direct, maar kan me niet voorstellen dat me dat niet zou bevallen.

Vooral opvallend vond ik het overzicht dat je in de auto hebt. Uiteraard is de A-stijl even wennen, maar juist het zicht naar opzij en achteren is erg fijn.

Conclusie: de A2 staat op dit moment zeker op onze wishlist, we zijn erg positief. We gaan proberen om zaterdag nog een Nissan Note en een Honda Jazz te bekijken en dan gaan we de beslissing nemen over wat we gaan doen.

Ik heb nog wel wat vragen die ik wil stellen in het algemeen over (on)mogelijkheden en andere zaken die wellicht helpen bij de keuze. Maar daar zal ik eerst op het forum de antwoorden op proberen te vinden...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

30 aug 2018, 21:25 1 x

Een Audi 50 was nog goedkoper maar dat was zo VW Polo met verkeerde logo' s......
:joy:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 aug 2018, 21:43 3 x

mikekiwi schreef:
30 aug 2018, 21:22
Anyhow, vanavond de A2 van @iKnijff mogen bekijken, bevoelen, beruiken en berijden. Erg fijn dat dat kon, ben er zeer dankbaar voor, ook voor het vertrouwen om me een stukje te laten rijden :thumbmin: :thumbmin: :thumbmin:
Nogmaals heel graag gedaan. Ik vond het leuk om je kennis te laten maken met de A2. (:
mikekiwi schreef:
30 aug 2018, 21:22
Conclusie: de A2 staat op dit moment zeker op onze wishlist, we zijn erg positief. We gaan proberen om zaterdag nog een Nissan Note en een Honda Jazz te bekijken en dan gaan we de beslissing nemen over wat we gaan doen.
Goed om te horen. We horen het graag als de aluminium kogel door de kerk is!
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2018, 21:53 1 x

mikekiwi schreef:
30 aug 2018, 21:04
jaapje schreef:
30 aug 2018, 07:28
Als je van Volvo overstapt naar de A2 heb je vrijstelling van de ballotage commissie .😆
Kom ik effe goed weg...
Ja, ik was er anders ook niet doorheen gekomen... ook ik moet Volvo wegdoen om A2 te kunnen onderhouden...
betutteling is zinloos; passie is Goud
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2018, 21:58 2 x

En ik heb 4 jaar geleden de stap gemaakt om mijn Volvo S70 in te ruilen voor een A2.
Totaal geen spijt van. Op een of andere manier geeft de A2 je een geweldig gevoel.
mikekiwi

03 sep 2018, 23:07 1 x

De keuze in huize kiwi wordt even uitgesteld. Er wordt misschien aangeraden aan vrouwlief om over te schakelen (pun intended) naar het lessen voor een automaat-rijbewijs. En dan liggen de kaarten weer wat anders qua aanschaf...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

04 sep 2018, 00:13 0 x

Daar zijn we niet blij mee.....
Dan maar inschrijven voor het lelijke maar "mileuvriendelijke" zusje?
https://sonomotors.com/sion.html/#scroll-down
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

04 sep 2018, 00:21 0 x

Prima dat uitstel, als je rijbewijs haalde en met automaat moet rijden.

Ik wil volgende jaar bouwen maar moet eerst zekerheid hebben of dat betaalbaar is en goed gaat.
Maar er is nog niets en ik wil eerst ombouwen en voldoende testen en ook een ritje Luxemeemburg met flinke hellingen hoe hij die neemt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 sep 2018, 07:22 0 x

mikekiwi schreef:
03 sep 2018, 23:07
De keuze in huize kiwi wordt even uitgesteld. Er wordt misschien aangeraden aan vrouwlief om over te schakelen (pun intended) naar het lessen voor een automaat-rijbewijs. En dan liggen de kaarten weer wat anders qua aanschaf...
De keuze wordt dan wel heel beperkt met de A2 3L .. :unamused:
Het blijft jammer dat de automaat (die wel bij andere VAG-modellen met dezelfde motor is geleverd) niet leverbaar is geweest. Gemiste kans voor een kleine stadsauto als de A2 ...
mikekiwi

04 sep 2018, 10:39 1 x

Het is allemaal nog niet zeker en wie weet pakt ze het de komende weken wel goed op en gaat het beter om alles tegelijk te doen. Maar houdt wel in dat ik niet echt aandurf om zo ver op voorhand al een keuze te maken. Dan dus eerst maar het papiertje halen en dan zien we verder. En dat duurt nog wel even denk ik...
Plaats reactie