Dank je! En gelijk ook de enige die ik kan/wil rijden...Peter_Audi_A2 schreef: ↑30 aug 2018, 07:47succes vandaag met de proefrit en het maken van de keuze.
Een voordeel heb je wel, de A2 is met stip de voordeligste Audi die je kunt rijden ...![]()

Anyhow, vanavond de A2 van @iKnijff mogen bekijken, bevoelen, beruiken en berijden. Erg fijn dat dat kon, ben er zeer dankbaar voor, ook voor het vertrouwen om me een stukje te laten rijden

En nu kan ik me voorstellen dat jullie willen weten wat ik (en nog belangrijker: mijn vrouw) er van vond... Ben ondanks alle positieve dingen die ik had gelezen toch nog positief verrast. Ruimte in de koets is echt afdoende voor ons gezin. Achterbak is iets anders dan de S60 qua opbouw, maar zonder de dubbele bodem moet dat ook genoeg zijn voor ons als we op vakantie gaan.
Zitpositie is ook prima, genoeg mogelijkheden om een acceptabele zit te vinden voor zowel mijn vrouw (1.59m) en mezelf (iets langer).
Het rijden ging ook goed, was even bang dat ik met het schakelen na 2 jaar alleen maar automaat gereden te hebben een modderfiguur zou slaan, maar dat viel me niet tegen.
De auto met deze motor in deze uitvoering is echt wel een vlot karretje, waar je meer dan goed meekan met het verkeer en ook bochten ging hij goed om. De 1.4 versie zal wat minder vlot zijn en het standaard-onderstel wat minder direct, maar kan me niet voorstellen dat me dat niet zou bevallen.
Vooral opvallend vond ik het overzicht dat je in de auto hebt. Uiteraard is de A-stijl even wennen, maar juist het zicht naar opzij en achteren is erg fijn.
Conclusie: de A2 staat op dit moment zeker op onze wishlist, we zijn erg positief. We gaan proberen om zaterdag nog een Nissan Note en een Honda Jazz te bekijken en dan gaan we de beslissing nemen over wat we gaan doen.
Ik heb nog wel wat vragen die ik wil stellen in het algemeen over (on)mogelijkheden en andere zaken die wellicht helpen bij de keuze. Maar daar zal ik eerst op het forum de antwoorden op proberen te vinden...