nieuw lid sinds december 2019

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Nina
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 dec 2019, 12:58 1 x

Hallo mensen van de Audi A2 club,
Sinds juni dit jaar ben ik eigenaar van een mooie grijze Audi A2 1.4 uit 2000, ben daar erg blij mee > fantastisch is de auto ;)
Viavia werd me gewezen op jullie speciale club.
En ben sinds deze maand nu ook lid geworden.
Ik woon in Hilversum, heeft iemand een aanbeveling qua Audi A2 monteur, liefst in Hilversum of omgeving? Mijn airco weigert, deed het voorkort nog goed.
met vriendelijke groet,
Nina
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

27 dec 2019, 15:08 0 x

Hartelijk welkom Nina,

Een monteur, er zitten daar voldoende leden.
De storing; Is de Airco leeg of een andere storing?
Een reset soms voldoende en dat is goedkoper dan bij Garage doen.

Ik wens je veel lees plezier en gebruik ook vooral de zoekfunctie rechts boven.
Daar vind je veel interessante oplossingen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 dec 2019, 15:55 0 x

Nina schreef:
27 dec 2019, 12:58
Sinds juni dit jaar ben ik eigenaar van een mooie grijze Audi A2 1.4 uit 2000, ben daar erg blij mee > fantastisch is de auto ;)
Ik woon in Hilversum, heeft iemand een aanbeveling qua Audi A2 monteur, liefst in Hilversum of omgeving? Mijn airco weigert, deed het voorkort nog goed.
met vriendelijke groet,
Nina
Welkom, en veel veilige km's met de A2 gewenst. Was het vanmorgen dat de airco weigerde?
Onder de 5 graden buitentemperatuur wordt de airco uitgeschakeld, dit om bevriezing van de condensor te voorkomen.
Nina

27 dec 2019, 17:42 0 x

eekhoorntje schreef:
27 dec 2019, 15:08
Hartelijk welkom Nina,

Een monteur, er zitten daar voldoende leden.
De storing; Is de Airco leeg of een andere storing?
Een reset soms voldoende en dat is goedkoper dan bij Garage doen.

Ik wens je veel lees plezier en gebruik ook vooral de zoekfunctie rechts boven.
Daar vind je veel interessante oplossingen.
Bedankt Eekhoorntje voor je reactie :) Hoe kan ik zien of de airco leeg is ?
En resetten hoe doe ik dat ? groet Nina
Nina

27 dec 2019, 17:49 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
27 dec 2019, 15:55
Nina schreef:
27 dec 2019, 12:58
met vriendelijke groet,
Nina
Welkom, en veel veilige km's met de A2 gewenst. Was het vanmorgen dat de airco weigerde?
Onder de 5 graden buitentemperatuur wordt de airco uitgeschakeld, dit om bevriezing van de condensor te voorkomen.
Bedankt Peter_Audi_A2 voor je reactie :). Nee, airco doet sinds 2weken niets. Heb alvast maandag afspraak bij 'n garage gemaakt. Misschien airco leeg...? aan clublid Eekhoorntje gevraagd hoe ik dat kan checken..? Hoe te resetten...bedankt voor het meedenken, groet Nina
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

27 dec 2019, 17:52 1 x

Hilversum... da's mijn territorium..

Voor technische hulp heb je niet veel aan mij. (niet verder vertellen; ik hou een imago overeind alsof ik alles weet).

We zijn gek op foto's hier en wat meer info, zodat ik geen verkeerde grappen kan maken.

Maak het Gooi mooier...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 dec 2019, 18:11 1 x

Nina, wat heerlijk, een vrouw in ons midden (neem ik aan....) weest WELKOM!!

Wat je zelf kan doen is om te zien of in ieder geval de aircopomp zelf draait.
Er zit een soort van "breek" koppeling op de poulie van de aircopomp.
Dat houd in dat als de pomp teveel weerstand heeft er een verbreking tussen de poulie en pomp zelf ontstaat.
Als de pomp zelf niet draait, werkt het airco systeem dus ook niet.
Motorkappie eraf en (met een lamp, as 't donker is) kijken of het "hart" van de poulie meedraait (bij draaiende motor uiteraard). Draait ie niet mee dan is je poulie los, en hoogstwaarschijnlijk de pomp overleden.
Overigens houd je je handjes dicht bij je en in geen geval in of bij de buurt van de draaiende motor, want die heb je nog voor andere dingen nodig (die handjes dus, niet vergeten, heel belangrijk!)...... Ik zou een pappa, broer, of buurman of ander mannelijk geslacht wat in de buurt is inschakelen om dit te doen (die gasten hebben toch overal verstand van :joy: ).
Als je dit weet hoef je het airco systeem niet onnodig te laten vullen voor test doeleinden (scheelt Eurie's), kost je wel een pomp (hoop het niet voor je).

Over een "reset" zou ik ook wel wat willen weten.......... Misschien wil het knaagdier hier meer over vertellen. Ja, accupolen even loshalen misschien? Hmmm, misschien werkt het maar klinkt altijd als "ik wil nie weten wat er aan de hand is, maar ik hoop dat het probleem zo weg gaat en blijft".

Nah, en nu een paar leuke foto's van je........A2 ;)

Cheers, Menno.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

27 dec 2019, 19:24 0 x

ai, Spits... hier krijg je problemen mee...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 dec 2019, 21:17 0 x

Veertienmeizeventien schreef:
27 dec 2019, 19:24
ai, Spits... hier krijg je problemen mee...
Waarschijnlijk dan "1st world problems", en als dat zo is; achter aansluiten aub....... :mrgreen:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

27 dec 2019, 21:25 0 x

Op de Airco zitten 2 leidingen, als je van 1 het kapje afhaalde zie je iets wat op het banden ventiel lijkt,
als je er kort op drukte komt er gas vrij en is deze minder vol, maar is dat pufje of harde straal....
Wel rekening houden dat vele er fluor gassen in doen dus niet boos worden als je vieze handen kreeg.
Dan weet je of er nog een redelijke hoeveelheid gas in zit of dat hij leeg is.

Verder moet je iemand in de regio zoeken voor uitlezen Boordcomputer, Kobus in Almere had volgens mijn ook een kastje maar of hij nog tijd heeft, hoor hele tijd niets meer....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie