Terug, ditmaal voor 't echie

Stel hier jezelf en je A2 voor.
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 mar 2018, 12:38 0 x

@ Peter_Maathuis & HansJan
Wow, wat ontzettend fijn dat jullie de moeite hebben genomen om zo uitgebreid te reageren! Dit heeft me veel inzicht gegeven.
Peter_Maathuis schreef:
26 mar 2018, 21:50
€ 300
Dit zijn de totale invoerkosten? Dat valt me mee!

Verder spreken jullie opmerkingen voor zich. Nogmaals hartelijk dank. (:
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mar 2018, 17:12 1 x

Graag gedaan! Staar je niet blind op hetgeen wat niet aangeboden wordt, wat er niet op zit kan ook niet stuk ;).

De mistlampen zijn op de verkoopofferte relatief vaak achterwege gelaten en kan je prima achteraf inbouwen. Al is het maar voor het aanzicht (set lampen en kappen plm €125) of je schakelt ze puur als DRL (draad naar DRL functie op lichtschakelaar). Het laatste heb ik gedaan omdat ik ze in de praktijk nooit als mistlamp gebruik. De cruise-control was een optie die zeer zelden werd gekozen, maar achteraf prima is in te bouwen (plm €150). Knipperlicht comfortmodule is ook zo'n hebbeding, 3 x knipperen met 1 x tikken. En zo is er nog veel meer achteraf in te bouwen (je wordt er hebberig van) :P

De RDW keuring, set platen (met uiteraard opgelegde letters), kentekenbewijs en rest BPM kost samen al snel €300. De kosten voor het transport worden bepaald door de mogelijkheden die je hebt: op aanhanger, terugrijden (dagkenteken), wel/niet met OV ophalen, etc. Het ophalen is wel een leuk avontuur op zich.

Iets om niet te vergeten is de Duitse APK (TüV) waarvan de einddatum bij de RDW keuring overgenomen wordt. In Duitsland is deze namelijk 2 jaar geldig, wel zo fijn als deze er vers op zit! En anders komen er nog keuringskosten bij.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
iKnijff

30 mar 2018, 16:40 0 x

HansJan schreef:
27 mar 2018, 17:12
je wordt er hebberig van
Haha, kan me voorstellen dat je continu de neiging hebt om je auto van nog meer opties te voorzien.

Update
Vandaag een ritje gemaakt in een 1.4 benzine. Maakte inderdaad een stuk minder 'herrie' dan een diesel en kwam alsnog lekker vlot van z'n plaats. Reed verder ook fijn, dus ik kan nu met zekerheid zeggen dat het een BBY gaat worden.

Nu verder met het opstellen van de lijst van opties die ik graag in de A2 terug zou willen zien, zodat ik daarna gerichter kan zoeken.
HansJan
Moderator

30 mar 2018, 17:06 0 x

Goed dat je met die ervaring een besluit hebt kunnen nemen. Het is geen snelle, maar fijne motor die prima in het verkeer mee komt.

Wellicht interessant om de lijst met opties te delen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
iKnijff

01 apr 2018, 11:29 0 x

HansJan schreef:
30 mar 2018, 17:06
Wellicht interessant om de lijst met opties te delen?
Bij dezen de lijst waar ik momenteel aan denk. Wellicht dat sommige opties tot het standaard pakket van de A2 behoren en ze zodoende van de lijst afgehaald kunnen worden.

Algemeen
  • 1.4 benzine (BBY)
  • Maximaal € 5.000,-
  • Bij voorkeur minder dan 200K km gelopen
  • Kleur/lak maakt niet uit, zolang het maar geen roze is o.i.d.
Vereiste opties
  • Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling
  • Zithoogteverstelling bestuurder en bijrijdersstoel
  • Klimaatregeling
  • Stoelen met lendensteunen (sportstoelen?)
  • Elektrische spiegels
  • Elektrische ramen voor
  • Boordcomputer
  • Stuurbekrachtiging
Wenselijke opties
  • Open Sky-systeem
  • Cruise control
  • Audi Concert 2
  • Bagage afdekrollo
  • Elektrische ramen achter
  • Mistlampen voor
Laatst gewijzigd door iKnijff op 01 apr 2018, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

01 apr 2018, 11:41 1 x

Vereiste opties
. Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling—> deze is volgens mij standaard, geen ab vergrendeling is eerder uitzondering
Zithoogteverstelling bestuurder en bijrijdersstoel —> standaard
Klimaatregeling —> geen climatronic is eerder uitzondering
Stoelen met lendensteunen (sportstoelen?) —> erg fijne optie , dit is eerder wel een uitzondering. Dus goed zoeken
Elektrische spiegels —> standaard
Elektrische ramen voor —> standaard
Boordcomputer —> als je FIS bedoeld, dit is een optie
Stuurbekrachtiging —> standaard

Wenselijke opties
Open Sky-systeem —> optie. Een goed functionerende is belangrijk. Reparatie kan kostbaar zijn. Weinig know how bij dealers
Cruise control —> is eenvoudig achteraf in te bouwen. Richtprijs 150€
Audi Concert 2 —> is eenvoudig achteraf in te bouwen. Richtprijs is 150+€ voor een net exemplaar
Bagage afdekrollo —> is standaard
Elektrische ramen achter —> optie. Dit is achteraf in te bouwen, maar kan een kostbare modificatie zijn. Beste is om een complete set van een donor auto over te zetten. Richtprijs zal rond de 300€ of meer zijn.
Mistlampen voor —> optie. Ook dit is eenvoudig achteraf in te bouwen. Richtprijs ongeveer 150€ a 200€ compleet

Ik zag laatst een erg mooie A2 . Zal linkje posten. Succes met de keuze en zoektocht
DED@2
Audi A2 clublid

01 apr 2018, 11:45 1 x

iKnijff

01 apr 2018, 11:54 0 x

@ DED@2
Dank voor de toelichtingen op de opties en de links. (: Mijn budget is overigens 5K, dus beide exemplaren komen helaas niet in aanmerking. Zal dit nog even toevoegen aan de lijst.
DED@2
Audi A2 clublid

01 apr 2018, 12:25 0 x

Hi,

Ik denk dat die laatste wel richting jouw budget onderhandeld kan worden. Origineel NL en een goede basis. Ik ken de auto verder niet.
Verder vind ik jouw budget heel reeel . Ik neem dan aan dat de wensen hierin mee genomen zijn?
bjmeengs
Audi A2 clublid

01 apr 2018, 14:02 1 x

Audi A2 centrum van Jan Eenink heeft er een paar bijzondere staan. Is de moeite waard om te informeren en heeft veel kennis van de A2.
Succes met zoeken.
Plaats reactie