jammer dat Topics "vervuilen"

Meningen over, tips voor en kritiek op audi-a2.nl
j.hoeben1

11 sep 2012, 19:12 0 x

[quote="chipsoer"]Ik respecteer Romulus zijn besluit ook. Maar ik kan me dan ook voorstellen dat je als moderator moedeloos wordt van deze site. Er zijn op deze site totaal geen mogelijkheden om vernieuwingen aan te brengen. De zoekfunctie die niet werkt zoals ik van een zoekfunctie verwacht. Op die manier komen telkens allang behandelde onderwerpen weer naar boven. Ik ben al lid van dit forum vanaf het eerste begin en heb toch veel langs zien komen maar de laatste tijd kan ik mijn draai hier ook niet meer vinden. De helft gaat alleen maar over auto,s die ergens te koop staan. Die kan ik zelf ook wel opzoeken,daar heb je tenslotte internet voor. Punten waarbij je op moet letten bij aankoop van een A2 zijn ook al vele malen behandeld. Ook mij zul je steeds minder hier op het forum tegenkomen. Ik heb nog een Aerotwin wisser actie die ik afmaak en dan houdt het actieve gedeelte van mij hier op. Ik heb met veel plezier de meeting van dit jaar georganiseerd maar ik heb toch besloten om deze voor 2014 niet te organiseren, ik hoop wel dat ik welkom ben. :)

Genoeg geklaagd, ik hoop dat PETER inziet dat hij een keer mag investeren in zijn site dan alleen maar geld te incasseren door onze muisklikken.[/quote]

Wat wil jij dan vernieuwen aan deze site chipsoer :s hock: . De site gaat over de AUDI A2 en dat is van A tot Z ;) . Waar wil je het dan over hebben :roll: . Ik snap de redenatie niet :roll: . Als je iets wil vernieuwen moet je ook zeggen wat :) . Ik heb met het forum geen moeite ;) . Tot nu toe kan ik er op vinden wat ik ook wil lezen en waar ik voordeel mee heb ;) . Misschien redeneer ik nu simpel, maar houd het ook simpel. Waarom je nu zegt dat je meeting niet meer wil organiseren kan toch niet aan de site liggen :s hock: .

Sjors
pit

11 sep 2012, 21:05 0 x

Ik ben nieuw en moet me evident gedeisd houden .

Maar het is - welke motieven dan ook spelen - een ramp dat steunpilaren als o.m. Romulus en Chipsoer en mogelijk anderen afhaken...

Dit forum was voor mij een charmante ontdekking ,nl. eerder een vriendenclubje en - in vergelijking met andere fora - erg cordiaal en behulpzaam.

Kan een diepgaand gesprek van de "ontevredenen" met Peter geen uitkomst bieden?

Bvb. een compromis waarin :

a. de moderator rigoureus optreedt tegen "afwijkende" onderwerpen.

b. een soort chatroom wordt gecreerd,waarop vrijelijk alles bespreekbaar is en waarnaar elke A2,die op internet te koop staat verbannen wordt?
(Geen moderatie,behalve voor schunnigheden en gescheld).

c. andere twistpunten,(herwerking van de zoekfunctie,financien e.d.m), aan bod kunnen komen...
Audi_gekkie

12 sep 2012, 00:44 0 x

Ik mis op dit forum "Off Topic".
Rens 79

12 sep 2012, 02:37 0 x

[quote="Romulus"]Om persoonlijke redenen heb ik besloten met directe ingang te stoppen als moderator van dit forum. Ik zal nog wel eens als gebruiker voorbij komen, maar vast wat minder vaak dan tot nu toe. Na bijna 15 maanden is het tijd voor iets anders, te beginnen met meer tijd voor gezin en gezondheid.

@Peter, haal mij s.v.p. per direct uit de groep Moderators.[/quote]
Toen ik mij had opgegeven om ook moderator te willen worden van dit forum,kende ik zowel Thijs als Theo niet persoonlijk.
Heb ze in de tussen tijd wel leren kennen,en moet zeggen dat het tussen beide personen en mij zelf wel klikte.
Als ik eens ergens mee zat(wat het forum aanging) kon ik altijd bij Thijs terecht,die mij altijd bijstond met raad en daad.
Nu Thijs heeft aangegeven te willen stoppen met het modereren rest mij niets anders dan ook te stoppen als moderator.
Kreeg een pb'tje van hem dat hij mij nog steeds zou helpen als ik ergens mee zou zitten,maar wil hem daar nu niet meer mee lastig vallen.
De club is inmiddels aardig gegroeid,en ik denk dat er best wel mensen bereidt zijn om Peter te willen helpen bij het modereren van dit forum.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 sep 2012, 09:44 0 x

Ik denk, dat dit allemaal hoort bij een evolutieproces binnen een forum, of zoals je wilt, een club. Ik heb dit fenomeen al op meerdere fora meegemaakt in het verleden (ik ben actief op diverse auto- maar ook HiFi en muziek fora, mijn andere passie), en het zal ook zo in de toekomast zijn, denk ik. Mensen gaan weg, om diverse redenenen, en er komen weer mensen bij.

Maar hoe dan ook, het is altijd jammer als mensen weggaan, vooral als je ze persoonlijk hebt leren kennen. Maar zolang dit gebeurt in goede vrede, dan is er niets aan de hand, dunkt mij.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 sep 2012, 11:46 0 x

In navolging op de stappen die Thijs en Rens voor mij hebben gezet heb ik na er lang over nagedacht te hebben ook besloten om mijn moderatorschap per direct ter beschikking te stellen.

Ik wil niet al te diep ingaan op de redenen die hieraan voor mij ten grondslag liggen maar het moge duidelijk zijn dat het wel te maken heeft met de aantijgingen die er via het "open forum" onlangs aan mijn persoon zijn gedaan.

In de ruim 3 jaar dat ik nu lid ben van dit forum en na meer dan 1100 bijdragen is mijn insteek altijd geweest om te proberen een juiste diagnose te stellen en deze dan zodanig te onderbouwen en neer te zetten dat ook de niet zo technische leden van dit forum dit zoveel als mogelijk kunnen begrijpen (op een wat educatieve wijze). Dat dit soms haaks stond op meningen van anderen over onderwerpen is dan "all in the game", maar ik heb nooit iemand persoonlijk onheus bejegend op het open forum! (alhoewel sommigen jammer genoeg dat onderscheid tussen een verschil van inzicht en een persoonlijke aantijging kennelijk niet kunnen maken)

Het feit dat er de laatste maanden wat leden zijn die vinden dat je dit wel kunt doen en dan vervolgens ook nog eens met een behoorlijke dosis enthousiasme worden onthaald indien men zich wederom met aantijgigen richting de persoon meldt op het open forum is voor mij dan ook onacceptabel.

Ik zal zolang ik in het bezit ben van mijn A2 lid blijven van dit forum maar voorlopig wat afstand nemen en alleen nog maar de voor mij interessante topics via de zijlijn lezen maar niet meer actief een bijdrage leveren in discussies, vragen of oplossingen.

Theo
Peter

12 sep 2012, 11:55 0 x

@Chipsoer de site kost alleen maar geld, ik verdien er niks aan. Ik bied een gratis platform om met elkaar van gedachten te wisselen over de A2 en dat het liefst op een prettige manier.

@iedereen
Er onstaat de laatste tijd een vervelende sfeer omdat mensen op grond van het aantal posts denken meer rechten te hebben dan een ander of tot in het oneindige doordiscussieren om hun gelijk te halen. Nu we dus geen moderators meer hebben ga ik zelf ingrijpen en dat ga ik doen door de "vervelende elementen" te verwijderen.

We hebben gelukkig inmiddels een nieuwe moderator: Rinus. Ik vraag jullie om Rinus even de tijd te geven om zijn weg te vinden in de moderatorfuncties.
pit

12 sep 2012, 21:32 0 x

Ik kies geen partij,maar als jurist moet ik toch waarschuwen dat een publiek forum in principe toegankelijk is voor eenieder.
Uitsluiting is een zware sanctie,die ernstig overwogen en deugdelijk gemotiveerd dient te zijn.

Bovendien worden in de gebruikersvoorwaarden van dit forum de uitsluitingsgronden als volgt limitatief opgesomd :

"...kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud..."

Een onterechte uitsluiting kan dan ook in rechte,met schadeloosstelling worden aangevochten.

Zou er niet best een bezinningsperiode worden ingelast alvorens zulke drastische beslissingen te nemen?

Uiteindelijk zijn we hier allemaal verbonden door onze gemeenschappelijke liefde voor een wonderlijk automobieltje en is het leven zo al kort genoeg ...
Pet

12 sep 2012, 22:12 0 x

[quote="pit"] Uiteindelijk zijn we hier allemaal verbonden door onze gemeenschappelijke liefde voor een wonderlijk automobieltje en is het leven zo al kort genoeg ...[/quote]

Inderdaad het leven is te kort!
Audi_gekkie

13 sep 2012, 00:39 0 x

En dan is het jammer dat sommige leden met modder blijven gooien...
Gesloten