Hi,
Vandaag de A2 een klein beurtje gegeven met een oliewissel en de filters en het viel me op dat de carterpan op twee plekken wat zweet/lekt.
Eentje bij twee inbusboutjes op een hoek, die ga ik wat aandraaien en kijken of het daarna weg is.
En de andere is op het punt waar de peilstok en vulbuis voor de olie het carter in gaan. Is dit een bekende plek waar wat olie verdwijnt? Er hing een zweem van olie en twee druppels.
Misschien nieuwe onderdelen plaatsen?
Olie zweten/lekkage vulbuis/peilstok
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als niet lukte word het nieuwe zachte pakkingen.
Vaak is te hard aandraaien een harde pakking en de te hard aangedraaide maakt lek er naast vaak.
Zowel Carterpan als bij Pijlstok / Bijvul slang is vaker los geweest en moet wel eens een nieuwe op na 23 jaren.
Ik gebruikte daarom ook moment sleutel voor dit klusje.
Vaak is te hard aandraaien een harde pakking en de te hard aangedraaide maakt lek er naast vaak.
Zowel Carterpan als bij Pijlstok / Bijvul slang is vaker los geweest en moet wel eens een nieuwe op na 23 jaren.
Ik gebruikte daarom ook moment sleutel voor dit klusje.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Net even gekeken: het artikelnummer is N90918001, maar is vanaf 2017 vervallen....
Er staat bij "7,5X2,6" -> dus wellicht is het gewoon een kwestie van een rubber ringetje van die maat zoeken.
Er staat bij "7,5X2,6" -> dus wellicht is het gewoon een kwestie van een rubber ringetje van die maat zoeken.