Zomervakantie A2!!!

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 jun 2010, 01:24 0 x

Beste A2-fans,

Afgelopen vrijdag teruggekomen van mn zomervakantie in Spanje :) .
We zaten vlakbij Cambrills, Camping La Torre Del Sol (Montroig).
Voor t eerst zo'n lange rit gemaakt metd A2 & is prima bevallen!!! :D

Heenreis:
in 2 dagen gedaan,
1e dag 1100km gereden (tot ongeveer de Milau-brug),
nachtje geslapen ind A2, heerlijk geslapen :s hock: (van 22u tot 07u :o ).
2e dag resterende 500km gereden, lekker fit aangekomen.

Terugreis:
Donderdagavond 23.30u vertrokken, in 1 x gereden, om 17.30u thuis. Was 1600km in 1 rit :o
Ik wilde vrijdagavond op n bbq zijn op mn werk, anders was ik overdag teruggereden & in 2 dagen.

In totaal 4200km gereden met n overall gemiddelde van 1:18 :)
(terugreis vaak 160km/u opd teller gereden).
Vanavond 1/2ltr olie bijgevuld, 8500km geleden beurt gehad (dus 1ltr op 17000km :lol: )

De climatecontroll werkte prima, net als de rest vd auto (ben blij dak CC heb laten plaatsen :D )

Vriendelijke groet, Joris
arjan

29 jun 2010, 09:48 0 x

Hoi,

Leuk te horen Joris dat het jou ook zo goed bevalt in de A2 naar Spanje.
Ik zelf ben ook al 2 keer die kant op gereden in de A2 (Palafrugell Costa Brava).
Wij slapen er dan niet in maar pakken wel even een hotel.
Wel even de kilometers in de gaten houden vind ik ivm met tanken.

Gr Arjan
Romulus

29 jun 2010, 12:00 0 x

Zo, wat een rit! Welkom terug en fijn dat je de zon hebt meegebracht! :mrgreen:

Heb je olie bijgevuld omdat de zoemer ging, of op basis van peilen?

Wij hebben in totaal pas 5000 km met de A2 gereden, maar wel ontdekt dat het (ook in benzineversie) een echte km-vreter is. Een paar honderd km achter elkaar is geen enkel probleem. Gisteren nog met een vriend van me in de avondspits (geen file op de A2 Ehv-A'dam, leve het voetbal) naar het concert van Mark Knopfler gereden, in zijn Twingo zonder airco (maar op gas). Dan weet je weer waarom de A2 zo'n goede keuze is. 8-)

Maar eh, hoe moet ik me slapen in de A2 voorstellen? De voorstoelen achterover draaien en daarin zit/liggen? Of kon je achterin liggen?
Peter

29 jun 2010, 18:43 0 x

[quote="Romulus"]Zo, wat een rit! Welkom terug en fijn dat je de zon hebt meegebracht! :mrgreen:

Wij hebben in totaal pas 5000 km met de A2 gereden, maar wel ontdekt dat het (ook in benzineversie) een echte km-vreter is. Een paar honderd km achter elkaar is geen enkel probleem. Gisteren nog met een vriend van me in de avondspits (geen file op de A2 Ehv-A'dam, leve het voetbal) naar het concert van Mark Knopfler gereden, in zijn Twingo zonder airco (maar op gas). Dan weet je weer waarom de A2 zo'n goede keuze is. 8-)

Maar eh, hoe moet ik me slapen in de A2 voorstellen? De voorstoelen achterover draaien en daarin zit/liggen? Of kon je achterin liggen?[/quote]

Wat is precies het signaal bij "oliepeil te laag" ? Zoemer/lampje, alleen bij op contact zetten of constant ? Ik heb nl al eens een vrijwel droge peilstok gezien terwijl het dashboard geen enkele indicatie gaf.
joris1980

29 jun 2010, 20:34 0 x

[quote="Peter"][quote="Romulus"]Zo, wat een rit! Welkom terug en fijn dat je de zon hebt meegebracht! :mrgreen:

Maar eh, hoe moet ik me slapen in de A2 voorstellen? De voorstoelen achterover draaien en daarin zit/liggen? Of kon je achterin liggen?[/quote]

Wat is precies het signaal bij "oliepeil te laag" ? Zoemer/lampje, alleen bij op contact zetten of constant ? Ik heb nl al eens een vrijwel droge peilstok gezien terwijl het dashboard geen enkele indicatie gaf.[/quote]

Beste A2-fans,

Het oliepeil was net aan de onderzijde van t gemarkeerde deel opd peilstok, toen k wegging voor de vakantie stond ie precies op t midden.
Heb n halve liter bijgevuld, nu staat ie weer op t midden
(heb welleens gehoord dat je t peil best int midden kan houden,
tegen de max aan zou meer van de motor vergen & zo kanj niet teveel bijvullen).

We hebben de stoelen achterover gedaan, dus soort van zit/lig houding. Viel mij niet tegen (de stoelen ook niet tijdens de lange rit, totaal geen klachten!! :D )

Over t algemeen ben ik zeer tevreden over de A2,
lekkere rijdersauto met als enige minpuntje de stugge vering
(vind ik niet echt storend, maar in Belgie met die slechte wegen echt n stuiterbakkie :? )

Dank voor jullie commentaar/meningen & info! Joris
pionok

29 jun 2010, 22:20 0 x

Ook ik ga eind augustus richting Barcelona. En ben erg benieuwd hoe mijn 1.6 het er vanaf gaat brengen als ik naar het verbruik kijk. Ik rij veel in de stad en daar rij ik 1 op 12. Dus alleen maar snelweg moet toch beter kunnen.

Slapen in de a2 zie ik niet zitten wij kiezen voor een hotelletje onderweg.

Als opmerking je hebt stukken 160 gereden gaf je aan? ik hoop dat je goed op de flitspalen gelet hebt want frankrijk staat er vol mee. Dus ik hoop niet dat je nog een "naheffing" krijgt. Bekeuringen uit frankrijk worden naar mijn weten gewoon geind door het nederlandse CJIB, net als de bekeuringen in oostenrijk.
joris1980

30 jun 2010, 20:28 0 x

[quote="pionok"]Ook ik ga eind augustus richting Barcelona. En ben erg benieuwd hoe mijn 1.6 het er vanaf gaat brengen als ik naar het verbruik kijk. Ik rij veel in de stad en daar rij ik 1 op 12. Dus alleen maar snelweg moet toch beter kunnen.

Slapen in de a2 zie ik niet zitten wij kiezen voor een hotelletje onderweg.

Als opmerking je hebt stukken 160 gereden gaf je aan? ik hoop dat je goed op de flitspalen gelet hebt want frankrijk staat er vol mee. Dus ik hoop niet dat je nog een "naheffing" krijgt. Bekeuringen uit frankrijk worden naar mijn weten gewoon geind door het nederlandse CJIB, net als de bekeuringen in oostenrijk.[/quote]

Op de terugreis idd heel veel 140+ gereden & n groot deel frankrijk 160 op de teller
(=150 tomtom)
Ik ben 1x geflitst, van voren & int donker. Reed 100 waar je 90 mocht :( .
Vorig jaar 2x geflitst, maar nooit iets ontvangen :lol:
(denk dat je al1 de pineut bent alsj aangehouden word.)

Suc6 met de rit richting Barcelona, ben benieuwd naar t verbruik vand 1.6!

Ps, in Frankrijk staan vaak borden radarcontrole, en er staat altijd een flitskast voorbij zo'n bord.

Groet, Joris
Plaats reactie