Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Waar een gezamenlijke rit al niet goed voor is...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Waarom hebben we niet eens een verplichte gezamelijke rit?
Alles netjes schoon bij de gehele A2 club

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Vandaag bijna de nieuwjaarsrit en mijn vakantiegeld aan mij voorbij zien gaan. Maar gelukkig ging het goed.
Vanochtend moest ik remmen van 100 naar 0 in no-time op de A9. Zo blij dat er ABS op zit!
Ik had wat afstand, toen begonnen er een aantal te remmen.
Eerst rustig als een harmonica naar elkaar toe en toen de afstand best wel was geslonken ineens een noodstop moeten maken. Het scheelde amper een halve meter tot mijn voorganger.
Eindresultaat was in ieder geval dat een vrachtwagen op de meest linker baan, van de 3, terecht was gekomen.
Vanochtend moest ik remmen van 100 naar 0 in no-time op de A9. Zo blij dat er ABS op zit!

Eerst rustig als een harmonica naar elkaar toe en toen de afstand best wel was geslonken ineens een noodstop moeten maken. Het scheelde amper een halve meter tot mijn voorganger.

Eindresultaat was in ieder geval dat een vrachtwagen op de meest linker baan, van de 3, terecht was gekomen.

-
- Audi A2 clublid
Gisteren ontvangen vis ebay .co.uk en vandaag ingezet een Engelse,""passengers side", zonneklep . De verticale as van de mijne ging kapot een paar weken geleden. Werkt perfect en denk ik, is haast niet gebruikt. Koste wel Euro 47,00 maar is het wel waard..
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Nou zeg, goed gereageerd, oepf. . . hopelijk ben je er niet erg veel ouder van gewordenDaan86 schreef: ↑11 jan 2023, 16:38Vandaag bijna de nieuwjaarsrit en mijn vakantiegeld aan mij voorbij zien gaan. Maar gelukkig ging het goed.
Vanochtend moest ik remmen van 100 naar 0 in no-time op de A9. Zo blij dat er ABS op zit!![]()
![]()
Eindresultaat was in ieder geval dat een vrachtwagen op de meest linker baan, van de 3, terecht was gekomen.![]()

De A2 is gelukkig licht en remt uitstekend.
En degene die achter je reed had gelukkig ook goede remmen.
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
- HansJan
- Moderator
Dat was een billenknijper @Daan86! Wees blij dat de vrachtwagen niet op de A2 is gekomen, heb laatst een foto voorbij zien komen waarbij dat wel het geval was ... 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Jaa dat heb ik gemerkt. Tijdens alles dacht 2 keer: dit ga ik niet redden. Maar toch gelukt.
Heel vreemd maar achter reed niemand. Misschien zijn ze me links of rechts voorbij gegaan zijn tijdens alles.
Ja gelukkig niet. Soms kan het echt heel naar aflopen.

- Phred
kweet wel hoe zoiets voelt een zandwagen 5 assig 50ton achterop met ca 60/u. op mij stilstaand en na 100meter nog eens geraakt de remweg was niet lang genoeg. mijn auto totalloss, vrachtauto zelfs geen krasje maar wel slechte remmen en kale banden