Heeft iemand nog een los motormanagement kastje (ECU) van een 1,6 FSI liggen?
Onderdeelnummer zou 036906013F moeten zijn.
Alvast bedankt!
Walter
1,6 FSI ecu
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Er was iets met de startonderbreker en de ECU,
Je kan dat (geloof ik ) niet zonder meer omruilen
Als de motor nu lekker loopt zou ik de eigen ECU willen houden.
Die zijn al 20 jaar samen!
Je kan dat (geloof ik ) niet zonder meer omruilen
Als de motor nu lekker loopt zou ik de eigen ECU willen houden.
Die zijn al 20 jaar samen!
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ja eens en terecht punt, en net zo eng zou ik het vinden om dat exemplaar met de pakketdienst weg te sturen naar DE..
Dacht dat je ze kon ‘frei schalten’, zal nog eens ff bij onze Duitse Freunde op proberen te zoeken hoe dat nou precies zat.
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- Rein
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Gok dat je de proboost upgrade wil gaan doen? En… dat is een aanrader wat mij betreft, zeker overwegen of doen
Ik heb toen een ecu gekocht die geProboost en in de auto geplaatst. Hierdoor was mijn auto niet lang uit de running en kan ik terug naar de originele ecu als dat nodig is. Nog een pluspunt… Prima koffie daar in Waalwijk

Ik heb toen een ecu gekocht die geProboost en in de auto geplaatst. Hierdoor was mijn auto niet lang uit de running en kan ik terug naar de originele ecu als dat nodig is. Nog een pluspunt… Prima koffie daar in Waalwijk

- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het instrumentenpaneel registreert de contactsleutels en instrueert de ECU het starten te voorkomen als een vreemde sleutel in het contactslot steekt. Het instrumentenpaneel en de ECU herkennen elkaar aan een 5-cijferige pincode.
Je moet dus de pincode van je instrumentenpaneel (laten) uitlezen en dat (laten) programmeren in de nieuwe ECU.
Uitschakelen van de startblokkering zou ik persoonlijk niet doen, althans als je meer dan alleen WA verzekert - verzekeraars eisen enige diefstalbeveiliging en zoeken graag een excuus om niet te hoeven uitbetalen...
Je moet dus de pincode van je instrumentenpaneel (laten) uitlezen en dat (laten) programmeren in de nieuwe ECU.
Uitschakelen van de startblokkering zou ik persoonlijk niet doen, althans als je meer dan alleen WA verzekert - verzekeraars eisen enige diefstalbeveiliging en zoeken graag een excuus om niet te hoeven uitbetalen...