Startmotor gezocht

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
gerspee
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 feb 2024, 16:51 0 x

Zoek met spoed een startmotor voor mijn a2 van 2001 met 1.4 benzine AUA motor .
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

25 feb 2024, 21:17 0 x

Vraag eerst een garage of de kabels nog goed zijn, ik denk dat startmotor + kabels vervangen niet is uitgesloten en nog nieuwe accu erbij ?

Is dat deze auto nog waard en hoe is rest van onderhoud?
Maar in versnelling starten en laten draaien en niet op dat geluid reageren?

Ik denk dat koppeling ook brandlucht kon geven.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Maathuis
Moderator

25 feb 2024, 23:12 0 x

Ken je onderdelenlijn? https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... tartmotor/

Ruime keuze! Vanaf € 20,- en direct op te halen.
gerspee

26 feb 2024, 10:18 0 x

Startmotor heb ik gevonden en is onderweg nu . .Denk dat ik hopelijk geluk heb en de startmotor op de een of andere manier door de zware belasting van in de versnelling en op de handrem zoveel stroom heeft getrokken dat deze inwendig in sluiting is gegaan . Was maar paar seconden maar auto is van 2001 dus leeftijd misschien ?

Brandweer was er ook nog en hitte zat in het startmotor huis en deze is gemeten (brandweer hebben handige meter die ze richten ) met afkoelen door de brandweer .

Later accu opgeladen en nog keer geprobeerd met starten maar draait bijna niet meer en trekt spanning gelijk naar volt of negen met meten op de accu . Accu lijkt me nog redelijk want reageert zo niet op grootlicht inschakelen en blijft dan goed qua spanning op de accu .Maar evt is mijn accu natuurlijk ook wat overleden bij zware belasting .

Dus komt een goede startmotor en test die eerst voor montage en de oude demonteer ik om te kijken wat er nu gebeurt is van binnen . Misschien start relais vastgelopen en daardoor na contact gelijk uit toch de volle accu spanning op de wikkelingen ? En loop ook de bedrading na voor de montage van de nieuwe startmotor zo ver als mogelijk .
Bijlagen
WhatsApp Image 2024-02-25 at 14.43.43.jpeg
WhatsApp Image 2024-02-25 at 14.43.43.jpeg (116.2 KiB) 604 keer bekeken
Plaats reactie