Opbergbakje onder handrem
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zo, vandaag weer een accessoire toegevoegd aan de A2, het lang begeerde opbergvakje onder de handrem, zit standaard bij wagens die uitgerust zijn met Audi Symphony of Audi Navi Plus maar bij de rest niet. 10 minuten werk. Zie de foto,s.
Voor de geinteresserden, het is prtnr 8z0 711 549 D voor het opbergvak en 8z0 711 463 B voor een nieuwe afdekkap. Oude kap was wel te gebruiken maar dan krijg je kleurverschil. Kosten in Duitsland totaal €35,20
Voor de geinteresserden, het is prtnr 8z0 711 549 D voor het opbergvak en 8z0 711 463 B voor een nieuwe afdekkap. Oude kap was wel te gebruiken maar dan krijg je kleurverschil. Kosten in Duitsland totaal €35,20
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Met de afdekkap, wordt inderdaad de handremafdekking bedoeld, het kapje kostte nog geen €5,00. ik heb het topic op het duitse forum gevolgd en ik heb hem deels vastgeklikt in de bestaande openingen en het voorste gedeelte is geplakt met dubbelzijdige tape. Ik snap eigenlijk niet waarom ze dit vak er niet standaard ingebouwd hebben. aan de voorkant zit zowiezo al weinig opbergruimte.
[quote="jmkoole"]Waar in Duitsland bestel je dit?[/quote]
Ik denk dat chipsoer doelt op het prijsverschil tussen de Nederlandse en Duitse dealers. Maar misschien weet hij een nog beter adresje.
Overigens bestel ik de originele onderdelen die ik nodig heb altijd bij mijn Bosch Car Service. Geen idee of ze duurder/goedkoper zijn dan de dealer, maar ze zitten in de buurt en ik ken ze persoonlijk. Dat vind ik ook wat waard. Meestal zijn de onderdelen dan de volgende dag, of na een paar dagen binnen.
Ik denk dat chipsoer doelt op het prijsverschil tussen de Nederlandse en Duitse dealers. Maar misschien weet hij een nog beter adresje.

Overigens bestel ik de originele onderdelen die ik nodig heb altijd bij mijn Bosch Car Service. Geen idee of ze duurder/goedkoper zijn dan de dealer, maar ze zitten in de buurt en ik ken ze persoonlijk. Dat vind ik ook wat waard. Meestal zijn de onderdelen dan de volgende dag, of na een paar dagen binnen.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Ik bestel alles bij een duitse Audi-dealer www.josef-hoelter.de , deze dealer ligt qua afstand bijna net zover als de dealers Arena in Venlo en Whealer in Roermond, prijsverschil met de Nederlandse dealer is minimaal -10%, de nederlandse importeur moet tenslotte ook nog eens verdienen. Bovendien krijg ik meestal van de Lagermeister (magazijnbediende) ook nog eens 10% korting en dan wordt het wel heel interessant. Een heel groot pluspunt vindt ik dat de A2 daar als een gewone Audi behandeld wordt en dit kan ik hier in Nl niet zeggen, hier wordt hij niet als een echte Audi gezien (is mijn mening) maar wel de echte Audi rekening.
Heb ik een ander vraagje. Heeft er iemand belangstelling voor een Bosch Aerotwin ruitewisser 960S.? Ik kan ze leveren voor €12,00 excl verzendkosten. Ik weet niet wat ze hier in Nl kosten, maar ik weet dat ze niet te krijgen zijn onder de €20,00.
Gr Eric
Heb ik een ander vraagje. Heeft er iemand belangstelling voor een Bosch Aerotwin ruitewisser 960S.? Ik kan ze leveren voor €12,00 excl verzendkosten. Ik weet niet wat ze hier in Nl kosten, maar ik weet dat ze niet te krijgen zijn onder de €20,00.
Gr Eric
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="chipsoer"]
Gr Eric[/quote]
Daar heb ik zeker belangstelling voor Eric. Misschien een nw topic openen en de interesse peilen?
Gr Eric[/quote]
Daar heb ik zeker belangstelling voor Eric. Misschien een nw topic openen en de interesse peilen?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Fijn om te horen dat er interesse is in de wissers, alleen heb ik het vermoeden dat dit wisserblad niet op de auto,s van bovenstaande forumleden past, als ik het bouwjaar van de wagens zie. De Aerotwin zit pas medio 2002 standaard op de A2, op de oudere modellen zit de Bosch twin 70 gemonteerd. Het verschil zit hem in de bevestiging op de arm, het oude systeem is met het haaksysteem dat op veel wagens wordt gebruikt. Het aerotwin systeem werkt met 1 rechtopstaande pin waar de wisser op geschoven wordt. Let hier svp effe op.