Orignele accu?
Het is weer winter, dus dacht ik: laat ik eens kijken hoe de accu erbij staat.
Nou heb ik er nul-komma-nul verstand van, maar het lijkt wel of de eerste accu me nog aan staat te kijken.
Natuurlijk kan deze eens vervangen zijn (12 jaar is wel heel oud), maar het is wel origineel VAG en heeft zelfs A2 typenr (8Z0). Ik kan helaas nergens de productiedatum vinden. Waar zou ik deze kunnen vinden?
Hoe dan ook, het venstertje is pikzwart (komt echt geen kleurtje meer achter) en het voltage komt net aan de 12.00 V (na een halve dag stilstaan, zeg niet alles, maar lijkt me wel erg laag).
Nou heb ik er nul-komma-nul verstand van, maar het lijkt wel of de eerste accu me nog aan staat te kijken.
Natuurlijk kan deze eens vervangen zijn (12 jaar is wel heel oud), maar het is wel origineel VAG en heeft zelfs A2 typenr (8Z0). Ik kan helaas nergens de productiedatum vinden. Waar zou ik deze kunnen vinden?
Hoe dan ook, het venstertje is pikzwart (komt echt geen kleurtje meer achter) en het voltage komt net aan de 12.00 V (na een halve dag stilstaan, zeg niet alles, maar lijkt me wel erg laag).
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb je last van startproblemen?
Rijdt je veel korte stukjes met de auto?
Rijdt je veel korte stukjes met de auto?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Een accu van 12 jaar oud, maar zoals @laudeamus-A2 het kan.
Zeker als de auto bijna dagelijks bereden wordt en deze vaak overdekt staat.
Je kunt de afdekdoppen van de 6 afzonderlijke cellen even los draaien en controleren of de cellen onder het gedistileerde water staan. Zo niet deze bijvullen totdat de cellen net onder water staan. Belangrijk gebruik gedistilleerd water en geen kraanwater, omdat deze kalk bevat.
Ik vind een spanning van net boven 12V niet verkeerd.
Trouwens waar zie jij een kijkvenstertje?
Zeker als de auto bijna dagelijks bereden wordt en deze vaak overdekt staat.
Je kunt de afdekdoppen van de 6 afzonderlijke cellen even los draaien en controleren of de cellen onder het gedistileerde water staan. Zo niet deze bijvullen totdat de cellen net onder water staan. Belangrijk gebruik gedistilleerd water en geen kraanwater, omdat deze kalk bevat.
Ik vind een spanning van net boven 12V niet verkeerd.
Trouwens waar zie jij een kijkvenstertje?
@Willie & Gekkie
het kijkglaasje zit in de middelste dop van de rechtse 3 cellen (groter rondje in het midden). Op de foto is het glaasje net zo slecht te zien als op de accu zelf :> Moest zelf ook 3 keer kijken om er van overtuigd te zijn dat er echt een glaasje inzit.
Motor slaat wel netjes aan, maar ik heb het idee dat het wel krachtiger kan. Ook foutmelding uitgelezen: 00532 Supply Voltage B+ / 07-10 Signal too Low (intermittent), even afwachten of deze teugkomt.
het kijkglaasje zit in de middelste dop van de rechtse 3 cellen (groter rondje in het midden). Op de foto is het glaasje net zo slecht te zien als op de accu zelf :> Moest zelf ook 3 keer kijken om er van overtuigd te zijn dat er echt een glaasje inzit.
Motor slaat wel netjes aan, maar ik heb het idee dat het wel krachtiger kan. Ook foutmelding uitgelezen: 00532 Supply Voltage B+ / 07-10 Signal too Low (intermittent), even afwachten of deze teugkomt.