erichollea2 wil zich voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
erichollea2

10 nov 2011, 17:23 0 x

Hallo mijn naam is eric, en kom uit prof groningen.
a2 rijders ik wil mij hier graag voorstellen, omdat ik als het goed is ,
binnen ongeveer 2 weken ook audi A2 rijder ben.
De gegevens en foto,s van de auto volgen nog. :lol:
Ik ben een auto ( ook motor liefhebber ) in hard en nieren en wissel graag gegevens.
Ik heb hier op het forum reeds een tijdje mee gelezen ,en heb eigenlijk direct een vraag ,

Ik las in een andere voorstelling,, van Mopar,, dat hij een VIN van een 1.6 audi a2 heeft na,
getrokken daaruit kwam dat de auto geen 61000 km had gelopen maar in 2009 reeds ,
boven de 120000 km had gelopen ,
Nu mijn vraag kan je met de VIN code ook de werklijke kmstand terug halen ???. :o :o .
Ik hoor het graag van jullie ,
VG Eric.
duitse degelijkheid

10 nov 2011, 18:03 0 x

Hallo Eric ...welkom !
Wat je vraag betreft, daar kan ik je niet mee helpen...maar ik kan je wel melden dat je zeker een bruikbaar antwoord gaat krijgen van een van de ''A2 kopstukken''. :ugeek:
Leuk dat je ook interesse heeft voor motorfietsen, ik rij zelf namelijk ook motor ( mooi weer rijder 8-) ) en uiteraard de A2 1.2 TDI 3 L....wat voor type krijgt jij ?
falcon

10 nov 2011, 23:53 0 x

Beste Eric, welkom hier. Het VIN is niets anders dan je chassisnummer (vehicle identification number). De (audi) dealer registreert bij onderhoudswerkzaamheden altijd de kmstand vd auto icm het chassisnummer. Zo kun je door een chassisnummer bij de dealer na te vragen de laatst geregistreerde kmstand achterhalen. Ditzelfde systeem kennen we in NL met de Nationale Auto Pas. Dit natrekken is dus niet onverstandig bij aanschaf van een auto. Zeker omdat het tegenwoordig kinderspel is om de kmstand aan te passen!
lemoi

11 nov 2011, 10:20 0 x

en om toe de voegen, kilometer stand via VIN geeft je geen garantie (want het kan zijn dat hij lange tijd niet bij een audi garage onderhouden is) maar je kan aardig goed een gevoel krijgen of de kilometer stand klopt en in sommige gevallen is het duidelijk of de kilometer stand klopt of niet.
j.hoeben1

11 nov 2011, 13:56 0 x

[quote="lemoi"]en om toe de voegen, kilometer stand via VIN geeft je geen garantie (want het kan zijn dat hij lange tijd niet bij een audi garage onderhouden is) maar je kan aardig goed een gevoel krijgen of de kilometer stand klopt en in sommige gevallen is het duidelijk of de kilometer stand klopt of niet.[/quote]

Laat je de auto bij een Bovag garage onderhouden dan zijn zij verplicht de km stand door te geven aan de nationale autopas. Ik kom alleen maar bij dergelijke bedrijven. Bedrijven die er niet bij aangesloten zijn lijken mij niet zo'n goed idee daar je auto te laten onderhouden. Ik meen dat bij de jaarlijkse keuring de stand al door moet worden gegeven. In mijn ogen dus redelijk veilig!

Sjors
erichollea2

11 nov 2011, 18:01 0 x

A2 liefhebbers en rijders, bedankt alvast voor jullie reactie,s ,
Volgende week gaan we de A2 bewonderen, en als de audi zo is als besproken ,
Gaan we tot koop over .
Wij hebben reeds 2 audi,s bekeken maar nog geen gekocht hopen dat dit hem wel word :lol: .
Op foto,s lijken de auto,s mooier dan in het echt :mrgreen: .

VG eric.
Gompie

11 nov 2011, 18:54 0 x

[quote="erichollea2"]Op foto,s lijken de auto,s mooier dan in het echt [/quote]
Bij mijn A2 was het net andersom, hangt ook van de fotograaf en diens toestel af. :)
Nog steeds moet ik aanhoren als mensen bij me instappen: "Het lijkt wel of ik in een nieuwe
auto stap!" Zucht.. :lol:
Wat km-standen aangaat, 100% zekerheid heb je nooit helemaal, want wie kwaad wil draait voor BOVAG bezoek teller terug.
Gebruik je boerenverstand of leen dat van iemand en let op de details. Laat de roze bril thuis. Sukses met de aankoop!
Gompie
Plaats reactie