Koelvin slaat niet aan
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nou dat is mooi balen zeg…. Je weet zeker dat ie echt kapot is?
- de koppeling kan ook zijn versleten, dan gaat ie niet meer in z’n versnelling etc;
- je monteur kan bij het verwisselen van de thermostaat de schakelstangen los hebben gemaakt en niet goed of verkeerd vastgezet hebben;
- etc.
Wat is er aan de hand?
- de koppeling kan ook zijn versleten, dan gaat ie niet meer in z’n versnelling etc;
- je monteur kan bij het verwisselen van de thermostaat de schakelstangen los hebben gemaakt en niet goed of verkeerd vastgezet hebben;
- etc.
Wat is er aan de hand?
- Julezzz
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik reed op de snelweg met een gangetje of 100 toen klapte de versnelling uit ze 5 en dit bleef hij doen, ik heb toen de laatste 15 kilometer de versnelling in ze 5 gedrukt en zo ben ik blijven rijden. Je merkte wel dat ie uit de versnelling probeerde te schieten , niet veel later ging hij moeizaam in ze 4 en als klap op de vuurpijl begon de bak te janken. Zo ben ik naar een parkeer plek gereden. Met de motor uit laat de bak zich schakelen in elke versnelling behalve de 5e versnelling. Maar zodra je de motor start maakt de versnellingsbak een jankend geluid. Volgens een een heer van de anwb , die heb ik er toen bij gehaald, is de bak overleden. 

-
- Audi A2 clublid
Dan blijft er weinig anders meer over dan op zoek gaan naar of een andere auto of een andere versnellingsbak en die laten inbouwen… ligt ook wel een beetje aan de staat van de rest van de auto.
2eh hands bak e200
Koppeling e150
Arbeid e400
Totaal e750
Dat ben je zeker kwijt schat ik..
2eh hands bak e200
Koppeling e150
Arbeid e400
Totaal e750
Dat ben je zeker kwijt schat ik..
-
- Audi A2 clublid
Mooi!
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een 2e hands versnellingsbak. Een gereviseerde bak kost je veel meer, terwijl deze versnellingsbakken vlgs mij normaal gesproken best betrouwbaar zijn en lang meegaan. Er staan er voldoende op bijv. de onderdelenlijn.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een 2e hands versnellingsbak. Een gereviseerde bak kost je veel meer, terwijl deze versnellingsbakken vlgs mij normaal gesproken best betrouwbaar zijn en lang meegaan. Er staan er voldoende op bijv. de onderdelenlijn.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
De VAG transmissies staan niet bekend als de meest betrouwbare bakken.
Ik zou eerst eens informeren wat een gereviseerde versnellingsbak kost.
Bedrijf in de buurt die versnellingsbakken reviseert: https://412.nu/
Ik zou eerst eens informeren wat een gereviseerde versnellingsbak kost.
Bedrijf in de buurt die versnellingsbakken reviseert: https://412.nu/
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Julezzz
Mijn monteur gaat nu op zoek naar een 2e hands bak met een lage km stand , daar wilt hij dan in elk geval de koppelingsplaten van vervangen. Dit zou volgens hem een goed alternatief zijn voor een gereviseerde bak.
- Julezzz
Hij is gemaakt en schakelt weer prima! Fijn om hem weer terug te hebben. Had aan de monteur gevraagd om de thermostaat na te kijken , zou nu makkelijker moeten zijn met de bak er onderuit. De temperatuurmeter loopt nu weer mooi op, pijltje staat in 10 a 15 minuten op 90 graden!