nieuw op forum A2
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Effe een dealer vermelden die niet wil meewerken aan een verloren slotbout. De vw dealer, Wealer in Roermond. Had hetzelfde probleem een paar jaar geleden. Ik weet dat ze eigenlijk alle originele slotbouten wel hebben. Maar ze wilden niet meewerken. Was ook mijn laatste bezoek daar. Via ebay, gelukkig toch de passende slotbout gevonden.
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
helaas niet de slotbouten er uit kunnen krijgen zelf, dus vanmiddag even langs de garage geweesd, die hadden een zogenaamde universele slotboutverwijderaar..(niet te koop helaas,alleen voor eigen gebruik..) in ieder geval hebben hun alle 4 de slotbouten verwijderd en vervangen voor 4 gewone wielbouten, dat probleem is dus opgelost ! in 10 minuten klaar, de rekening krijg ik nog. maar het lijkt me sterk dat ze hiervoor veel vragen.
en weer 2 keer niet starten grr dat is nu wel topprioriteit om uit te zoeken waar dit nu aan ligt als die wel loopt niks aan de hand, loopt als een zonnetje. deze week aan de obd hangen,kijken of ik daar wat wijzer uit word !
word vervolgt.
en weer 2 keer niet starten grr dat is nu wel topprioriteit om uit te zoeken waar dit nu aan ligt als die wel loopt niks aan de hand, loopt als een zonnetje. deze week aan de obd hangen,kijken of ik daar wat wijzer uit word !
word vervolgt.
-
- Audi A2 clublid
morgen ophalen bij de onderdelenboer: bezinefilter , bougies ,olie+filter, luchtfilter en interieurfilter.
Ook een obd uitleeskastje binnen van vident, model iAuto700 een redelijk uitgebreide uitleesmogelijk nu.
komende tijd wat te doen en uit te zoeken dus.
het af en toe niet kunnen starten blijft topprioriteit !
Maar nu zag ik al olieplekken op mn pad, waar ik ook nogal van baal, de kunstof beschermplaat gedemonteerd, precies achter de carterpan lekt hij, ter hoogte van de carterontluchting. zoals ik het zag is een en ander demontabel mogenlijk zijn het lekkende pakkingen en is dit relatief simpel te vervangen. laat ik hopen dat het daarbij blijft !!
in ieder geval de hele carterpan ontvet ,bodenplaat laat ik even er af, om te checken waar het precies vandaan komt.
Ook een obd uitleeskastje binnen van vident, model iAuto700 een redelijk uitgebreide uitleesmogelijk nu.
komende tijd wat te doen en uit te zoeken dus.
het af en toe niet kunnen starten blijft topprioriteit !
Maar nu zag ik al olieplekken op mn pad, waar ik ook nogal van baal, de kunstof beschermplaat gedemonteerd, precies achter de carterpan lekt hij, ter hoogte van de carterontluchting. zoals ik het zag is een en ander demontabel mogenlijk zijn het lekkende pakkingen en is dit relatief simpel te vervangen. laat ik hopen dat het daarbij blijft !!
in ieder geval de hele carterpan ontvet ,bodenplaat laat ik even er af, om te checken waar het precies vandaan komt.
-
- Audi A2 clublid
deze week gekochd om is mee te beginnen voor een frisse start: 5l olie+filter+nieuwe aftapplug, benzinefilter,bougies,luchtfilter,interieurfilter en nieuwe luxe kentekenplaten met opliggende letters+houders. ( de oude platen waren niet netjes meer )
olie+filter en luchtfilter is al vervangen. maar wat een drama om de olie te peilen, er is letterlijk geen pijl op te trekken. ik kan me zo heel goed voorstellen dat een hoop mensen er te veel of te weinig olie indoen met alle gevolgen van dien ! niet echt over nagedacht.
Ook heb ik intussen de wagen uitgebreid uitgelezen op ecu en alle andere modules. tot mijn verbazing geen opgeslagen (oude)foutmeldingen, maar ook geen recente of actuele storingen. er kwamen alleen een paar kleine immobilizer foutjes uit. (startblokering/transponder sleutel)
maar dit heeft helaas niks met het niet aanslaan van (warme) motor te maken, bij een immobilzer storing,draaid de startmotor niet.
in ieder geval die storingen gewist. vanmiddag wilde hij weer niet starten, daarna gelijk weer aan de obd gelegd. alles uitgelezen en 0 storingen dus..helaas ook geen misfires of storingen sensoren dus, wat ik erg gehoopt had,dan had ik geweten waar te zoeken !
morgen gelijk benzinefilter en bougies nog vervangen. ik mag hopen dat het probleem dan weg is,waar anders nog te zoeken vraag ik me dan af !?
olielekkage valt gelukkig enorm mee, na een dag plus rijden loopt er nog geen olie langs het carter. carter is nog droog.
pakkingen wel sowiezo besteld, en vervangen.
olie+filter en luchtfilter is al vervangen. maar wat een drama om de olie te peilen, er is letterlijk geen pijl op te trekken. ik kan me zo heel goed voorstellen dat een hoop mensen er te veel of te weinig olie indoen met alle gevolgen van dien ! niet echt over nagedacht.
Ook heb ik intussen de wagen uitgebreid uitgelezen op ecu en alle andere modules. tot mijn verbazing geen opgeslagen (oude)foutmeldingen, maar ook geen recente of actuele storingen. er kwamen alleen een paar kleine immobilizer foutjes uit. (startblokering/transponder sleutel)
maar dit heeft helaas niks met het niet aanslaan van (warme) motor te maken, bij een immobilzer storing,draaid de startmotor niet.
in ieder geval die storingen gewist. vanmiddag wilde hij weer niet starten, daarna gelijk weer aan de obd gelegd. alles uitgelezen en 0 storingen dus..helaas ook geen misfires of storingen sensoren dus, wat ik erg gehoopt had,dan had ik geweten waar te zoeken !
morgen gelijk benzinefilter en bougies nog vervangen. ik mag hopen dat het probleem dan weg is,waar anders nog te zoeken vraag ik me dan af !?
olielekkage valt gelukkig enorm mee, na een dag plus rijden loopt er nog geen olie langs het carter. carter is nog droog.
pakkingen wel sowiezo besteld, en vervangen.
-
- Audi A2 clublid
Ik vertrouw volledig op mijn oliepeil melding qua olieniveau.
Één keer goed olie peilen, stok afvegen en even 10 minuten wachten en dan weer peilen (en evt weer wachten zodat alle olie in de buis naar beneden kan zakken) en dan op max afvullen. Daarna wachten tot de piepende melding op het dashboard komt en dan gooi ik er 1 liter bij. Staat ie weer op max.
Zo doe ik het al ruim drie jaar en bijna 60.000km. Heb een liter olieverbruik op ongeveer 3500-4000km weet ik inmiddels. Als je mazzel hebt heb je geen olieverbruik en kan je van beurt naar beurt
Toen ik de auto gekocht had en een oliewissel deed, kwam er 5.5 liter olie uit......
Één keer goed olie peilen, stok afvegen en even 10 minuten wachten en dan weer peilen (en evt weer wachten zodat alle olie in de buis naar beneden kan zakken) en dan op max afvullen. Daarna wachten tot de piepende melding op het dashboard komt en dan gooi ik er 1 liter bij. Staat ie weer op max.
Zo doe ik het al ruim drie jaar en bijna 60.000km. Heb een liter olieverbruik op ongeveer 3500-4000km weet ik inmiddels. Als je mazzel hebt heb je geen olieverbruik en kan je van beurt naar beurt

Toen ik de auto gekocht had en een oliewissel deed, kwam er 5.5 liter olie uit......
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
Bij andere merken is dit een mogelijkheid.
Alle merken uit de VAG-groep, Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche reageren als volgt:
De motor draait rond en slaat 1 tot 2 seconden aan.
Wat je kunt doen om te controleren of het aan het transpondersysteem ligt is de sleutel op de baard na inpakken met aluminiumfolie en dan starten. Nu wordt het signaal van de chip in de sleutel afgeschermd door het folie.
-
- Audi A2 clublid
gisteren het brandstoffilter met drukregeling vervangen. lastig te beoordelen of het niet starten bij warme motor nu opgelost is, vandaag diverse keren bij warme motor gestart, tkken en lopen... als het probleem deze komende week niet terugkomt kan ik wel concluderen dat het brandstoffilter het echt was ! (het oude filter op de foto zag er nog wel als nieuw uit,maar zegt ook niets verder)
- Bijlagen
-
- IMG_1453[1].JPG (3.15 MiB) 928 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
Dat zou heel mooi zijn Marco, ook voor de kennisbank! Houdt ons zeker op de.hoogte 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16